Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt oppgitt over hvor mange egoistiske mennesker det finnes. Og da tenker jeg ikke på hun med parfymeallergi.

Anonymkode: b7021...053

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres egentlig ikke ut som du plages nevneverdig med din katteallergi. 

Anonymkode: d59e9...f9a

Neida, bare hovner opp i trynet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Meadow skrev:

Hvorfor kan ikke allergikere ta en allergitablett istedet for at alle andre må rette seg etter den ene personen med allergi? 

Du har ikke kunnskaper om allergi. Jeg tar 4 allergitabletter hver dag, tablett mot astma, som og hjelper på allergien. Og astmamedisiner daglig. Altså går jeg på 4 dobbel, allergidose. I dag var jeg på kurs, det var få deltakere, og jeg passet på å sette meg langt unna de andre, rommet var ganske stort. Men det var jo deltakere som brukte parfyme. Jeg klarte 2 timer, før jeg måtte gå, halsen ble bare tettere og tettere. Nå ligger jeg rett ut hjemme, øynene klør og renner, snørrete, huden i ansiktet, er full av eksem, svir og klør, og jeg er totalt utslitt. Er som å ha influensa. Sånn kommer jeg til å være i morgen og. Så det er virkelig ikke bare, å ta en allergitablett.

Anonymkode: c740d...618

• Liker 17
Skrevet
1 time siden, Meadow skrev:

Hvorfor kan ikke allergikere ta en allergitablett istedet for at alle andre må rette seg etter den ene personen med allergi? 

Forrige skole jeg jobbet på, var det forbudt å bruke parfyme. Rett og slett fordi vi hadde ett par elever som var hyperallergisk mot parfyme.
Skal du nekte barna å være på skolen?
Den skolen hadde forbud både på barnskole og ungdomsskole.

Jeg har sett flere arbeidsplasser hvor det er "Vis hensyn-Vi har parfymefri avdeling"
Skader det deg (og dere andre) å ikke bruke parfyme på en arbeidsdag? -En arbeidsplass bør jo være nøytral for alle..
Kan man ikke være på arbeidsplassen uten å bli syk, ja, du burde jo alle allergikere bli uføretrygded.. For det vil vi jo alle mann :) 

• Liker 10
Skrevet

Jeg tror det er mange som ikke skjønner hvor alvorlig allergi faktisk kan være. Jeg har søskenbarn med kraftig, allergiutløst astma og dersom jeg insisterer på å være en stor egoist og komme hjem til dem med klærne fulle av kattehår kan de bli syke i dagevis.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir for ekstremt altså. Skal man forby parfyme totalt? Det er i såfall TOTALT urimelig.

Anonymkode: b82b1...0a9

Hva mener du mennesker som blir veldig syke ( blir liggende i 3 dager i sterk migrene, får et astma anfall osv) skal gjøre?

Anonymkode: 25df8...14d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du virker utrolig lite raus, ts. Er enig med de andre her!

Jeg er selv allergisk mot hvitløkslukt, så vi har det slik at ingen ansatte får lov å spise hvitløk. Endelig kan jeg puste skikkelig på jobb.

Anonymkode: d9a98...378

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på et offentlig kontor med masse brukere (nav)

Vi har lov til å bruke parfyme,  spise nøtter og appelsiner i lange baner :)

Anonymkode: 39584...931

Folk med alvorlig allergi mot for eksempel nøtter tar gjerne med epipen om dem skal ut, og tar de forbehold dem må for å overleve ett møte på ett offentlig kontor for eksempel. Men nå er det ikke sånn at dem bør få adrenalinsprøyter daglig for å kunne overleve på jobb. Vi har forbud mot nøtter og appelsin, fordi dette kan ta livet av kolleger. 
En venninne er allergisk mot paprika, jeg lager ikke pizza med paprika til henne og ber henne ta med en adrenalinsprøyte. Vet jeg om det på forhånd, så tar jeg hensyn. Er kolleger allergisk mot noe, så tar jeg hensyn. Man kan ikke alltid ta hensyn til alle og en hver som man møter på gata, men man kan ta hensyn til de man omgås med på fast basis. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en vesentlig forskjell her. Men jeg foreslår at dine kollegaer begynner å pynte innenførs på arbeidsplassen deres med bjørkeris i mars og frem til bjørken er fullstendig utblomstret. Da får vel pipen en annen lyd? 

Derfor kan heller ikke allergikere oppsøke Nav uten åløpe en stor risiko. Må noen klage eller hentes i ambulanse for å bli trodd hos dere? 

Anonymkode: 25a2c...20f

Vi har masse bjørkekvister innendørs i mai og jeg reagerer ikke siden jeg bruker gode medisiner

Anonymkode: 71a4c...885

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du virker utrolig lite raus, ts. Er enig med de andre her!

Jeg er selv allergisk mot hvitløkslukt, så vi har det slik at ingen ansatte får lov å spise hvitløk. Endelig kan jeg puste skikkelig på jobb.

Så de styrer hele livet sitt etter deg da? Hvitløk lukter jo gjerne dagen etter man har spist det også. Dermed kan ikke disse kollegene dine brått bestemme seg for å feks bestille en pizza med hvitløk på kvelden før.

Anonymkode: 86a24...65a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du mennesker som blir veldig syke ( blir liggende i 3 dager i sterk migrene, får et astma anfall osv) skal gjøre?

Akseptere at de har vært maks uheldige i livet. De kan ikke kreve at det er forbud på parfyme i hele verden altså. Til info sliter jeg også med migrene, og jeg reagerer på røykelukt. Kan få migrene av røykelukt. Skal jeg kreve røykestopp i hele verden for det?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har masse bjørkekvister innendørs i mai og jeg reagerer ikke siden jeg bruker gode medisiner

Men slik fungerer det ikke får de med parfyme allergi. For siden det egentlig er en overfølsomhet som gir like plager som en allergi. Men av grunner en annen bruker forklarte over her så er det lettere for folk flest å forstå ordet allergi, så bruker jeg og andre det.

Det finnes altså ikke medisiner mot parfyme allergi. Og ta en allergi tablett gir samme effekt som et sukkertøy. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så de styrer hele livet sitt etter deg da? Hvitløk lukter jo gjerne dagen etter man har spist det også. Dermed kan ikke disse kollegene dine brått bestemme seg for å feks bestille en pizza med hvitløk på kvelden før.

Nå er det meste som inneholder hvitløk merket, så vil ikke si det er å så vanskelig å unngå å spise det. 

Ønsker de å spise hvitløk, så kan de legge det til helgene. Vil ikke si det er å styre andres liv :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det meste som inneholder hvitløk merket, så vil ikke si det er å så vanskelig å unngå å spise det. 

Ønsker de å spise hvitløk, så kan de legge det til helgene. Vil ikke si det er å styre andres liv :) 

Nei, det er å ta hensyn til andre, noe Ts har veldig vanskelig for ser det ut som. 

Anonymkode: ee55f...cd4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Akseptere at de har vært maks uheldige i livet. De kan ikke kreve at det er forbud på parfyme i hele verden altså. Til info sliter jeg også med migrene, og jeg reagerer på røykelukt. Kan få migrene av røykelukt. Skal jeg kreve røykestopp i hele verden for det?

Ja men vi snakker om helt nødvendige ting for et menneske for å klare seg i samfunnet. De blir også syke og må på sykehus, de må til lege. De må hente sine medisiner, de må jobbe for å betale sine regninger. 

Har du tenkt over dette med skole? Barn har plikt til å møte på skole, skal de da trues til å bli veldig syke dag ut og dag inn?

Skal disse menneskene bare akseptere at de har vært uheldige og bure seg inne og sulte i hjel. Skal de måtte sitte innestengt og ikke kunne dra til lege eller sykhus når de brekker et ben, eller blir enda mer alvorlig syk,

Har du tenkt over alt de ikke kan gjøre, ta buss, ta tok, kjøre taxi, osv.

Nei, de må bare sitte inne og akseptere at de ikke en gang kan få hentet sine medisiner eller handlet maten sin uten å betale for det med helsen sin.

• Liker 8
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel Norge har enda ikke så strenge røykelover...
Flere land er det nå strengt forbudt å røyke på gaten, i parker, skog/mark. Blir du tatt, så får du en heftig bot.
Dette fordi "Luften skal være for alle" Eneste plassen man får lov å røyke, er plasser som er merket opp, eller hjemme om du eier selv.
Skulle vært slikt her også :) 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Ruccula skrev:

Neida, bare hovner opp i trynet. 

Og jeg tipper at det var det som skjedde på veterinærkontoret? 

Lol. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker vanskelig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da vet du faktisk ikke hvordan det er. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får hun skifte jobb. Hun kan ikKke la andre danse etter hennes pipe.

Hvilken jobb bør hun ha, mener du? Dersom hennes nåværende kolleger ikke klarer å ta hensyn, blir det vel det samme problemet på en annen arbeidsplass? 

Endret av Thyra
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...