Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Puny skrev:

hehe, kan like gjerne bytte ut ordet kvinne /dame med menn.  Minst like mange menn som lukter parfyme...

Ikke i min verden. ;)

Endret av Jus sanguinis
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt.

Edie, mod.

Skrevet
9 timer siden, Boomonster skrev:

Noe jeg syns er merkelig er at for 30 år siden var det omtrent ingen som var parfymeallergikere.  Nå er annenhver person på gata allergisk mot en rekke ting.  Mye selvdiagnostisering og fanatisk selvopptatthet ute å går blant det norske folk.    Meg, meg, meg og meg igjen. 

Det er merkelig

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det meste som inneholder hvitløk merket, så vil ikke si det er å så vanskelig å unngå å spise det. 

Ønsker de å spise hvitløk, så kan de legge det til helgene. Vil ikke si det er å styre andres liv :) 

Anonymkode: d9a98...378

Å måtte droppe ting på hjemmebane fordi noen på jobb har allergi er faktisk å styre andres liv.
At jeg ikke kunne spise hvitløk på jobb er helt greit, at jeg ikke kan bruke parfyme på jobb er helt greit. Men å nekte meg å spise hvitløk etter jobb, på min egen fritid er rett og slett for dumt. Vil jeg ha hvitløk på pizzaen på en Tirsdag, så har jeg hvitløk på. Men jeg kan godt droppe å ta den pizzaen med meg på jobb eller spise det til frokost.

Anonymkode: 6503b...427

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Det er merkelig

Nei. Tenk luftforurensning, miljøgifter, stoffer som kommer via mat, innredning, klær, byggematerialer mm. Ikke rart.

Anonymkode: 900bd...3e6

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Puny skrev:

Hvor setter du grensen for å ta hensyn til andres allergi da? Hva hvis noen er veldig allergisk mot hund. Skal alle på arbeidsplassen kvitte seg med hunden sin fordi hun kan reagere hvis du har hundehår på klærne?

Det er ikke så vanskelig å ta hensyn til en med pelsdyrallergi heller. Bare sørge for å ha rene klær og la være å kose med dyret før du går ut.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Det er ikke så vanskelig å ta hensyn til en med pelsdyrallergi heller. Bare sørge for å ha rene klær og la være å kose med dyret før du går ut.

Ville bare si til deg og andre hensynsfulle her i tråden at dere virkelig gir meg troen på at mennesker i dag ikke er så egoistiske som man kan få inntrykk av. Jeg blir varm og glad av å lese det du og andre skriver, så tusen takk for at dere ga meg en flott start på dagen! Verden blir så uendelig mye bedre når vi tar hensyn til hverandre. 

klem fra ikke-allergiker 

Anonymkode: ee55f...cd4

• Liker 7
Gjest New Girl
Skrevet

Noen må fortelle alle de som søker arbeid eller sier de ikke finner jobb at det finnes ubegrensede ledige jobber der ute, som ikke krever noe som helst av erfaring. For det er jo "bare å bytte jobb" dersom du er så uheldig å være allergisk. At andre skal ta hensyn er hvert fall ikke noe lan kan forvente ut fra denne tråden...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare si til deg og andre hensynsfulle her i tråden at dere virkelig gir meg troen på at mennesker i dag ikke er så egoistiske som man kan få inntrykk av. Jeg blir varm og glad av å lese det du og andre skriver, så tusen takk for at dere ga meg en flott start på dagen! Verden blir så uendelig mye bedre når vi tar hensyn til hverandre. 

klem fra ikke-allergiker 

Anonymkode: ee55f...cd4

Tusen takk, nå ga du meg en fantastisk start på dagen! :klem: 

• Liker 1
Gjest Rose11
Skrevet

Men hvorfor må dere bruke parfyme på jobb? :klo: Jeg bruker litt når jeg skal på fest og sånn. Ikke på jobben. Jeg jobbet sammen med en dame i 50 årene som brukte mye parfyme. Det var veldig ubehagelig synes jeg. 

Hvis noen jeg jobber med er allergisk mot parfyme, så tar jeg hensyn. Parfyme er ikke et must. Bruk heller spray som lukter godt hvis du må godlukt på deg. Spray lukter ikke så sterkt som parfyme 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg orket ikke lese mer enn de første to sidene i tråden, for jeg kjenner jeg blir så matt av enkelte mennesker sine holdninger. 

Det virker som om enkelte her tror at overfølsomhet og allergi er noe man velger å ha, og at man dermed blir en person som bare vil ha ting på sin måte!? Jeg kjenner en som reagerer veldig på parfyme, og jeg er så glad jeg ikke er i hennes sko, som må forholde seg til dette overalt hvor hun beveger seg! Heldigvis tar de hensyn på arbeidsplassen hennes, så hun slipper å føler seg dårlig der, i hvert fall.

Hva er egentlig problemet med å vise litt hensyn? For meg fremstår dere som er motstandere av å ta hensyn som de som absolutt må ha alt på deres måte, altså. Dere har ikke engang gode grunner for det. Er det ikke viktigere at alle kan ha gode dager på jobben enn at dere lukter roser eller lavendel?

Selv tenker jeg over hva jeg har på meg når jeg skal ut i det offentlige rom. Jeg tar aldri på meg parfyme når jeg skal reise med kollektivtransport eller fly, gå på kino, osv. Det koster så lite!

Anonymkode: ae1cc...47c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Tenk luftforurensning, miljøgifter, stoffer som kommer via mat, innredning, klær, byggematerialer mm. Ikke rart.

Anonymkode: 900bd...3e6

Før i tiden var det ganske mye forurensning i byen pga vedfyring, maten hadde stoffer i seg, møbler og tepper fantes i huset, alle hadde klær på seg og det var fullt i giftige byggematerialer, allikevel hørte vi aldri om parfymeallergi.

Tror denne allergien er et motefenomen.

Anonymkode: 71a4c...885

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det så venskelig å unngå å spise det i ukedagene da? Jeg ser virkelig ikke problemet?

Anonymkode: d9a98...378

Haha, den dagen mine kollegaer forteller meg hva jeg skal spise på min fritid :fnise: Dette var vel et dårlig forsøk på trolling?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før i tiden var det ganske mye forurensning i byen pga vedfyring, maten hadde stoffer i seg, møbler og tepper fantes i huset, alle hadde klær på seg og det var fullt i giftige byggematerialer, allikevel hørte vi aldri om parfymeallergi.

Hvilken gift var det i byggemateriale?

Anonymkode: 1fa55...fd2

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Asbest m.m

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samt at malingen var ganske så usunn

AnonymBruker
Skrevet

Å dynke seg i parfyme er utrolig ekkelt, trenger ikke å være allergiker for å synes det. Jeg har ingen allergier, men hater parfymelukt. Det ødelegger inneklimaet på arbeidsplassen. Snakker da om parfyme som spray, ikke i deodorant, såpe ol. 

Glad jeg jobber i helsevesenet, hvor vi har forbud mot parfyme.

Anonymkode: da151...15a

• Liker 9
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det får kvinner til å slutte å dunste kraftig av parfyme så bryr jeg meg ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.nettavisen.no/nyheter/de-giftige-parfymene/344818.html

Og du tror at det er en motegreie å ikke tåle gift?

Det skal ikke mye googling til for å finne forskning på at parfymerte produkter inneholder skadelige kjemikalier for absolutt alle mennesker, det er bare noen som tåler mindre av det enn andre. 

Anonymkode: 25df8...14d

• Liker 6
Skrevet

Jeg jobber innen helse og bruker ikke parfyme. Det er mange som er allergiske og får store plager. Min mamma feks. Får skikkelig belägg på tunga, hodepine og syns det blir vansklig å puste ( gjelder ikke alle parfymer) men hun klager ikke til andre en meg. Vanskelig situasjon. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...