AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Del Skrevet 8. mars 2017 Jeg har lave jernlagre, (19) og fikk beskjed av legen om å ta duroferon 100mg 2-4 uker. Men jeg blir så dårlig av dem.. Jeg får veldig vondt i magen i timene etter jeg har tatt det og føler meg bare forgiftet av dem, helt tørr i munnnen og må bare drikke vann og drikke vann. Blir sprø. Andre som ikke tåler dem, og har tips til annet jern man kan ta? Anonymkode: 98719...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iguana Skrevet 8. mars 2017 #2 Del Skrevet 8. mars 2017 Floradix mikstur med jern - uten bivirkninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Del Skrevet 8. mars 2017 Snakk med legen din/apoteket Anonymkode: 04d7e...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. mars 2017 #4 Del Skrevet 8. mars 2017 Jeg tålte ikke Duroferon, men Ferro Retard gikk fint å ta. Du kan jo prøve dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 8. mars 2017 #5 Del Skrevet 8. mars 2017 Selv bruker jeg niferex i perioder. De er de eneste jeg tåler, men de er dyre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 8. mars 2017 #6 Del Skrevet 8. mars 2017 jeg tok 200 mg duroferon hver dag i lang tid uten bivirkninger i det hele tatt. rart hvor individuelt det er! ville forhørt meg med legen eller de på apoteket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Del Skrevet 8. mars 2017 5 timer siden, Iguana skrev: Floradix mikstur med jern - uten bivirkninger Det er et kosttilskudd og ikke et jerntiskudd. Hun får altfor lite jern i seg ved å bruke Floradix. Det er heller ikke "bevist" at Floradix hjelper på noe annet enn inntjeningen til selger og produsent. TS gå på apoteket og forklar problemet. Der finnes minst to andre jerntilskudd du kan prøve. Et av dem er Niferex. Anonymkode: be012...046 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 8. mars 2017 #8 Del Skrevet 8. mars 2017 Noe av problemet kan jo også være hva du inntar ellers med jerntabletter. Som legen min sa en gang, folk ber jo om vondt i magen når de skyller ned tablettene med appelsinjuice. Det er nemlig mange som gjør det fordi man også trenger c-vitaminer for å ta opp jern også. Jeg gikk på Niferex en periode da jeg skulle få opp jernlagrene. Jeg ble uvel i magen, men fikk ikke veldig vondt. Nå går jeg deirmot på hemjern. Det er mye mindre doser, men det fungerer for meg, selv om det går sakte å bygge opp lageret. Disse er veldig milde mot magen og jeg merker ikke en gang at jeg tar de. Så disse fungerer for langtidsbruk, men jeg er jo avhengig av å kanskje gå på disse veldig lenge. Men nå har jeg ikke anemi (lav blodprosent), men kun ferritinnivå på rundt det samme som deg. Når jeg begynte på Niferex hadde jeg derimot jernlager på 4, så utgangspunktet var litt annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Del Skrevet 8. mars 2017 5 timer siden, Cata skrev: Jeg tålte ikke Duroferon, men Ferro Retard gikk fint å ta. Du kan jo prøve dem? 4 timer siden, emilie123 skrev: Selv bruker jeg niferex i perioder. De er de eneste jeg tåler, men de er dyre da. Ok, begge de to er jo like sterke som dureferon. Så skal ta en tur på apoteket å høre litt på de to tror jeg. 1 time siden, fresia skrev: jeg tok 200 mg duroferon hver dag i lang tid uten bivirkninger i det hele tatt. rart hvor individuelt det er! ville forhørt meg med legen eller de på apoteket Ja, det er rart. Jeg tok noen dager, måtte ta pause noen dager og tok igjen i går. Gått å drukket og drukket og føler meg helt tørr i munnen og "metallisk" og bare ekkel Ikke noe lyst å ta flere av dem.. 5 timer siden, Iguana skrev: Floradix mikstur med jern - uten bivirkninger Lurer på om den blir for svak for å få opp lagrene, men som vedlikehold skal jeg kjøpe meg en tror jeg. Den smaker veldig godt! 6 minutter siden, lillsunshine skrev: Noe av problemet kan jo også være hva du inntar ellers med jerntabletter. Som legen min sa en gang, folk ber jo om vondt i magen når de skyller ned tablettene med appelsinjuice. Det er nemlig mange som gjør det fordi man også trenger c-vitaminer for å ta opp jern også. Jeg gikk på Niferex en periode da jeg skulle få opp jernlagrene. Jeg ble uvel i magen, men fikk ikke veldig vondt. Nå går jeg deirmot på hemjern. Det er mye mindre doser, men det fungerer for meg, selv om det går sakte å bygge opp lageret. Disse er veldig milde mot magen og jeg merker ikke en gang at jeg tar de. Så disse fungerer for langtidsbruk, men jeg er jo avhengig av å kanskje gå på disse veldig lenge. Men nå har jeg ikke anemi (lav blodprosent), men kun ferritinnivå på rundt det samme som deg. Når jeg begynte på Niferex hadde jeg derimot jernlager på 4, så utgangspunktet var litt annerledes. Har tatt med juice ja. Tror du det har noe å si? Det var legen som sa jeg skulle det..Tar du én eller to hemjern? Jeg har tatt Hemofer før og har aldri reagert på dem i det hele tatt og syns de er supre. Men trodde de ble for svake til å bygge opp jernlager? Jeg har ikke lav blodprosent. Bare lave jernlagre. Anonymkode: 98719...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 8. mars 2017 #10 Del Skrevet 8. mars 2017 Når en tar de med appelsin juice så taes de bedre opp og bivirkninger som forstoppelse blir mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå