Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sølvhjerte
Skrevet

Skjønner ingenting her. Jeg skal ikke ha mens før på fredag. Begynte å få lyserosa utflod på mandag, som gikk over til rødbrun senere på kvelden. På tirsdag var det bare litt brun utflod, og senere på kvelden litt mer og jeg var sikker på at mensen hadde kommet. Men den gang ei. Har også hatt litt brun utflod idag (onsdag), men nå har det stoppet helt opp. Det har vært i så liten mengde at jeg bare har fått noen dråper i truseinnlegget og når jeg tørka meg. Jeg har aldri opplevd å ha slik utflod før en mens, og mensen er ganske så presis på dagen. Hva kan dette være? Noen som har opplevd lignende? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spotting i flere dager før mensen er langt ifra uvanlig. Jeg spotter som regel 2-3 dager før mensen kommer. Og noen ganger kommer mensen litt tidligere enn vanlig, selv om jeg som regel har veldig stabil syklus. Forrige mens kom 2 dager for tidlig, da spottet jeg 3 dager tidligere enn vanlig. 

Anonymkode: 13123...82e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg var gravid første gangen jeg opplevde dette etter vi begynte prøvingen. Men det var jeg ikke, spottet da 5 dager før mensen! Og siden den gang ( flere mnd siden ) så hender det spottingen kommer før mensen og det hender at det ikke gjør. Varierer fra mnd til mnd. Spotting før mensen er i få tilfelder graviditet, det er nok stor sannsynlighet for at mensen er på gang dessverre.. Men så klart man gir jo ikke opp håpet før man ser frisk blod uansett! :) 

Anonymkode: f0d3e...c00

Gjest Sølvhjerte
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spotting i flere dager før mensen er langt ifra uvanlig. Jeg spotter som regel 2-3 dager før mensen kommer. Og noen ganger kommer mensen litt tidligere enn vanlig, selv om jeg som regel har veldig stabil syklus. Forrige mens kom 2 dager for tidlig, da spottet jeg 3 dager tidligere enn vanlig. 

Anonymkode: 13123...82e

Det jeg synes er rart er at jeg aldri har spottet før, og er nå i en alder av 29. 

Vet at andre av og til gjør det. Men at det sånn plutselig skulle skje meg, syntes jeg var rart. Men kroppen er ikke til å bli klok på :P 

Gjest Sølvhjerte
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde jeg var gravid første gangen jeg opplevde dette etter vi begynte prøvingen. Men det var jeg ikke, spottet da 5 dager før mensen! Og siden den gang ( flere mnd siden ) så hender det spottingen kommer før mensen og det hender at det ikke gjør. Varierer fra mnd til mnd. Spotting før mensen er i få tilfelder graviditet, det er nok stor sannsynlighet for at mensen er på gang dessverre.. Men så klart man gir jo ikke opp håpet før man ser frisk blod uansett! :) 

Rart at man plutselig skal begynne å spotte. Ja er redd for at det er mensen som er på vei ja...men men. Den får komme på sitt vanlige uhyggelige besøk, og så får man i såfall bare prøve igjen :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sølvhjerte skrev:

Det jeg synes er rart er at jeg aldri har spottet før, og er nå i en alder av 29. 

Vet at andre av og til gjør det. Men at det sånn plutselig skulle skje meg, syntes jeg var rart. Men kroppen er ikke til å bli klok på :P 

Mellomblødninger kan være tegn på graviditet, eller bare forstyrrelse i syklus som skjer i blant. Men greit å ta en test på IKM. 

Anonymkode: cd488...ad9

Gjest Sølvhjerte
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mellomblødninger kan være tegn på graviditet, eller bare forstyrrelse i syklus som skjer i blant. Men greit å ta en test på IKM. 

Anonymkode: cd488...ad9

Da går jeg ut i fra at det bare er en plutselig forstyrrelse. Da blir ikke nedturen så stor når testen viser negativt :)

AnonymBruker
Skrevet

Mn det begynte med lyse rosa utflod på mandag da var du 10 dpo? Det kan være festeblødning ettersom det har stoppet opp nå? :) 

Gjest Sølvhjerte
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mn det begynte med lyse rosa utflod på mandag da var du 10 dpo? Det kan være festeblødning ettersom det har stoppet opp nå? :) 

Ja det stemmer. Hvordan forløper en festeblødning? Trodde det bare kom litt (dråpe) og ikke noe mer? Ihvertfall ikke i tre dager like før mens? Jeg har hatt menssmerter siden søndag kveld. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sølvhjerte skrev:

Ja det stemmer. Hvordan forløper en festeblødning? Trodde det bare kom litt (dråpe) og ikke noe mer? Ihvertfall ikke i tre dager like før mens? Jeg har hatt menssmerter siden søndag kveld. 

Har ikke så mye erfaring med det selv, men har hørt om flere her inne som har hatt det ifra et do besøk til i flere dager.. Menssmerter å ja, det er jo også et tegn på graviditet, mn også at mensen er på vei. Så er vanskelig dette! Men ettersom du begynte å spotte på mandag å hvis det er på grunn av en graviditet så slår jo mest trolig en test ut nå 😊

Gjest Sølvhjerte
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke så mye erfaring med det selv, men har hørt om flere her inne som har hatt det ifra et do besøk til i flere dager.. Menssmerter å ja, det er jo også et tegn på graviditet, mn også at mensen er på vei. Så er vanskelig dette! Men ettersom du begynte å spotte på mandag å hvis det er på grunn av en graviditet så slår jo mest trolig en test ut nå 😊

Ja dette er ingen enkel sak å finne ut av uten test. Men får kjøpe en test i morra og se hva den viser :) spennende!!

Skrevet
17 timer siden, Sølvhjerte skrev:

Ja dette er ingen enkel sak å finne ut av uten test. Men får kjøpe en test i morra og se hva den viser :) spennende!!

har du testet?:)

Gjest Sølvhjerte
Skrevet
5 timer siden, snehvit88 skrev:

har du testet?:)

Ja testet i aften, så fikk ikke tatt på morgenurin. Men den var negativ. Så da er det tr som er på vei. Selv om jeg ikke har antydning til å blødning. Får ta en til til uka, om tr ikke dukker opp :)

Gjest Sølvhjerte
Skrevet

Og idag kom mensen for fullt dessverre :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...