Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er Satans skyld!

Enig?

Hadde det bare vært så enkelt...

Jeg er kristen, men jeg tror ikke pÅ Satan. Kan man være kristen og ikke tro på Satan?
Jeg tror der finnes onde krefter ja, men de er i mennesker... tjah, kanskje "Satan" er "den" onde ånden som gjør de onde...

eller kanskje de ble skadet i oppveksten og mistet all empati...

men å skylde på Satan når det gjelder sykdom, pest, krig osv syns jeg er tull..

Det er tilfeldigheter.

Hva mener du?

Jeg vet at i mange menigheter driver de helbredelse med å drive ut Satan. Som om det skulle hjelpe.. . Hadde Satan vært årsaken hadde det vel funket. Tror ikke folk blir friske fra Kreft ved å drive ut Satan. 

Anonymkode: 0377a...dc2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen mener at sykdom fremkalles av negativ ubalanse i mennesket.

De mener hvis man ikke har det godt med seg selv, kan det vise seg i sykdom og overvekt. 

Har hørt andre betegne satan som det negative i mennesket. De mener at noen mennesker har det mer i seg enn andre, og at den negative kraften i mennesket som er satan. 

Et eksempel jeg har hørt bli brukt, er kriminelle. Ikke at de er satan mennesker, men at de ikke har klart å stå imot å gjøre ulovlige ting. Noen kaller den ulovlige drivkraften for satan.

Samme med noen som føler skadefryd, da er det det negative som tar over. Enkelte ville kalt det for satan. 

For å oppsummere. Jeg forstår ditt synspunkt om det med krig og sånt, at det blir feil å skylde på satan.

Samtidig forstår jeg de som kaller det satans verk, så lenge det er knyttet opp mot menneskers onde gjerninger. 

Anonymkode: cfbba...a94

• Liker 1
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Folk blir syke fordi de har svak viljestyrke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som trodde det kom av bakterier og virus :klaske: 

Anonymkode: e44aa...edd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei du kan ikke være troende uten å tro på bibelen. Bibelen er Guds ord, og om du tror på den Kristne Gud så tror du på ordet hans også.

Anonymkode: 2fae9...66a

AnonymBruker
Skrevet

Bakterier, virus, dårlig kosthold, lite mosjon, psykisk helse, immunforsvar, gener, miljø, forurensing

Anonymkode: 2b726...4b4

Skrevet
På Wednesday, March 08, 2017 den 15.03, AnonymBruker skrev:

Jo, det er Satans skyld!

Enig?

Hadde det bare vært så enkelt...

Jeg er kristen, men jeg tror ikke pÅ Satan. Kan man være kristen og ikke tro på Satan?
Jeg tror der finnes onde krefter ja, men de er i mennesker... tjah, kanskje "Satan" er "den" onde ånden som gjør de onde...

eller kanskje de ble skadet i oppveksten og mistet all empati...

men å skylde på Satan når det gjelder sykdom, pest, krig osv syns jeg er tull..

Det er tilfeldigheter.

Hva mener du?

Jeg vet at i mange menigheter driver de helbredelse med å drive ut Satan. Som om det skulle hjelpe.. . Hadde Satan vært årsaken hadde det vel funket. Tror ikke folk blir friske fra Kreft ved å drive ut Satan. 

Det som kjennetegner ein sann kristen er at han trur på bibelen som Guds Ord. Visst du vil bli kristen anbefaler eg deg å gå innpå her : www.forkynn.no/andersen.html 😊

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, hjortesvin skrev:

Det som kjennetegner ein sann kristen er at han trur på bibelen som Guds Ord. Visst du vil bli kristen anbefaler eg deg å gå innpå her : www.forkynn.no/andersen.html 😊

Men TS skriver jo at h*n er kristen?

Skrevet

Kven er TS? 😊

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kven er TS? 😊

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han spurte om ein er kristen visst ein ikkje trur på satan.

AnonymBruker
Skrevet

Var egentlig mer opptatt av om Satan er grunnen til at folk blir syke.

AnonymBruker
Skrevet
På 8.3.2017 den 18.44, AnonymBruker skrev:

Jeg som trodde det kom av bakterier og virus :klaske: 

Anonymkode: e44aa...edd

Idiot. Du må da skjønne at det er mer bak enn som så?!

:sarkasme:

Anonymkode: 8142c...b96

Skrevet (endret)

Hva er dette for en tråd? Folk blir syke fordi bakterier/ virus eller evt. parasitter/ andre mikrober trenger gjennom våre naturlige barrierer og aktiverer immunforsvaret. Det er den " vanlige" formen for sykdom. Sykdom kan også komme innenfra, det være seg autoimmun sykdommer, eller abnormal celledeling som f.eks. kreft. Dette er biologisk.  Det blir påvirket av både arv og miljø.  Det har ingenting med religion å gjøre . Dyr får også sykdommer tilsvarende, tviler på at de tror på en Gud. 

Endret av Lunarstone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...