Gå til innhold

SFO - kortere dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er ulike regler rundt om i landet,

men eldstejenta mi begynner å bli lei SFO. Går bare i 3. , men stadig flere i klassen har sluttet og hennes nære venner går ikke på SFO lenger, så hun kjeder seg og er nesten redd om morgenen når jeg leverer henne, pga hun gruer seg til SFO senere på dagen...

Jeg må nesten levere henne på morgenen pga jeg tror ikke hun er moden nok til å gå selv til skolen i rett tid - 

men hun greier fint å gå hjem selv.
Er det mulighet for å betale for kortere dager, at en kun tar morgentilbudet, eller hvordan er dette?

Det er kun morgenen vi har behov egentlig, så kan hun gå hjem selv etter skolen i ett-tiden, er da hjemme ca. halv to, og vi er hjemme i firetiden. 

Anonymkode: 5a909...e26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her må du sjekke med skolen eller kommunen. Normalt finner du dette via nettsidene. Reglene for oppholdstid og betaling varierer fra kommune til kommune. Her betaler man for hele dager, dvs at om barnet kun er der på morgenen må man likvel betale full sats. Men jeg vet at man noen steder kan velge enten eller og betlae i forhold til det.

Anonymkode: b979b...e67

Gjest Magnifiq
Skrevet (endret)

Her slutter andreklassingene på sfo neste mnd. 

Her er det kun hele dager, ikke morgen eller ettermiddagsplass. Hør med din skole.

Endret av Magnifiq
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 60 % plass , må da velge mellom morgenplass eller ettermiddagplass .

Morgenplass = 0730-0830 /13.00-1430

Ettermiddagsplass = 13.00-1530. 

I vår kommune er det vel rundt 500 kr billigere med 60% vs 100% plass . 

Men dette tilbudet varierer nok fra skole til skole .. 

Anonymkode: 1abc9...edb

Skrevet

Dette vil variere fra kommune til kommune. Noen kommuner tilbyr bare heldagsplasser mens andre gir deg mulighet til å bare ha morgen eller ettermiddag og i andre kommuner har man et visst antall timer til fritt bruk.

AnonymBruker
Skrevet

Sier som resten, det varierer fra kommune til kommune. 

Men hva med å begynne å prøve litt nå? La henne gå litt før dere er hjemme slik at hun får 30-60 min alene. Så kan dere kanskje øke tiden gradvis før dere sier opp plassen helt? 
Min 3. klassing sluttet med sfo før jul. Vi gjorde det på denne måten. Det skal sies at hun er noe umoden for alderen,men det har uansett gått veldig fint. Nå er hun ofte med noen hjem eller har med noen hit. De gangene hun ikke har det klarer hun seg veldig fint alene også. Hun har egen telefon som hun kan nå oss på hvis det skulle være noe. Hun har vokst veldig på å få ha litt ansvar over seg selv :) 

Anonymkode: 01a1e...1f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde det nok ikke vært mulig. Føler alt som er kommunalt er ganske så firkantet med sine fine regler. Ta kontakt med din SFO-leder.

Anonymkode: 41433...ed0

AnonymBruker
Skrevet

Her kan man velge morgenplass, ettermiddagsplass, halv plass (11 valgfrie dager/mnd) eller hel plass. For min del skulle jeg gjerne hatt halv ettermiddagsplass, men kan vel ikke klage når det er såpass fleksibelt. :P

Anonymkode: 82f47...516

Skrevet

Kan ha morgenplass i vår kommune i hvert fall :)

AnonymBruker
Skrevet

I vår kommune kan du velge mellom hel og halv plass. De fleste andreklassingene har halv plass, og er hjemme alene til foreldrene kommer hjem. Når man har halv plass her, kan man være ca 12 timer i SFO per uke, og selv bestemme om det er morgentimer eller på ettermiddagen.

Anonymkode: 8fe1d...5a6

Skrevet

Vi kan velge mellom hel plass, halv plass, enkelte dager i uken, enkelte morgener i uken, enkelte ettermiddager osv... så full valgfrihet 😊 Sier som de andre: du må sjekke din kommune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...