Gå til innhold

Konfirmasjon -Utfordring.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en vanlig familie med mine og dine barn. Vi har konfirmanter i september. 3 stk faktisk.

Alle skal konfirmere seg samme helg.

"Ane" Har mor 1(gift med far 2) og far 1

"Per" har mor 2  og far 2 (gift med mor 1)

"Oda" har mor 3 (gift med far 1) og far 3 

Det er ikke lett å få alle til å snakke sammen. Alle har sterke meninger om hvordan ting skal gjøres. Er det en uting å ha konfirmasjonsfesten en annen dag enn selve konfirmasjonen i kirka? 

Alle har mer eller mindre samme krets og mye av samme familie skal i alle konfirmasjonene. Det er ikke aktuelt å ha felles selskap.

Hjelp oss med å komme på noe lurt ..  

Anonymkode: 687bd...5fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Okei, dette måtte jeg tegne opp. Det ser ut til at problemet er størst for foreldrene til Ane? Hennes mor (og ikke minst stefar)  burde være i stesønnen Pers konfirmasjon, og hennes far burde være i stedatterens Odas konfirmasjon? Hvis alle bare går i "biologisk barns konfirmasjon", vil alle få sine foreldre tilstede, mens Ane vil mangle stefar, Per vil mangle stemor, og Oda vil mangle stefar. Men det er jo en løsning? Resten av slekta følger da også rene biologiske linjer. 

Et annet forslag er at Anes selskap holdes dagen før, men hvor skal Ane gå søndag etter seremonien, i Pers eller Odas selskap? 

Så vidt jeg skjønner, vil eventuelle yngre "fellesbarn" ikke kunne være halvsøsken til både Oda og Per, bare Ane.

Anonymkode: 54007...0f7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forsto ikke helt men støtter den oppforbi her i løsning på problemet 😂

Anonymkode: 7377a...045

• Liker 2
Skrevet

I en slik situasjon du beskriver er det ikke en uting, men faktisk en svært god løsning, å ha konfirmasjonsfesten en annen dag enn selve seremonien.

Forøvrig synes jeg det er tåpelig at voksne mennesker er trassige og ikke evner å samarbeide om store anledninger som angår ens eget barn. Jeg håper Ane, Per og Oda får fine konfirmasjonsselskaper på tross av sine foreldres oppførsel.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva med å høre hvordan konfirmantene vil gjøre det? Det er tross alt deres dag og da de som bestemmer. Og jeg synes det er helt idiotisk at foreldre og andre voksne ikke kan samarbeide denne ene gangen og gjøre dagen for konfirmanten minneverdig og flott. Min personlige mening hadde vært å hatt et stort felles selskap, eller konfirmasjonene 3 helger på rad f eks. Men her må dere faktisk spørre hva konfirmantene vil. Deres dag, deres valg og foreldre og andre voskne må ta hensyn til konfirmantenes ønsker. Hva med at alle konfirmantene og foreldre/steforeldre har et møte og kommer fram til en løsning (men la konfirmantene ha siste ordet selvfølgelig)? De voksne kan vel være såpass samarbeidsvillig, vel?

Endret av Kittykat
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...