hobbykokken Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Hallo Vi er en familie på to voksne og et bhgbarns. Vi lurer litt på hva det lønner seg å handle i Sverige? Klær, mat, hygiene artikler.. alt. Og hvor mye penger ville dere satt av til en sånn tur? Tenkerbudsjett, bensin etc kommer utenom.
cmd Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 2 minutter siden, hobbykokken skrev: Vi er en familie på to voksne og et bhgbarns. Vi lurer litt på hva det lønner seg å handle i Sverige? Klær, mat, hygiene artikler.. alt. Og hvor mye penger ville dere satt av til en sånn tur? Tenkerbudsjett, bensin etc kommer utenom. Du sparer i alt. For eks. sprit om du kjører til Strømstad, ellers kjøper vi pomfri, kjøttboller, chicken nuggets, hamburger, vaskepulver, sukker, kjøtt. Du vil spare selv med bensin kostnad. Jeg pleier alltid å kjøpe over beløpsgrensen Jeg lurer på om jeg brukte sist ca. 5-6000 kr.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Melk, mineralvann, kjøtt, alkohol, tobakk, yoghurt, ost, dyremat, hårfarge, såper og godis selvsagt. Husholdningsartikler kan være billigere, men pass på litt, det er ikke alltid det. Ellers har de endel frysevarer i store kvantum, det vil man alltid spare på. Grønnsaker/frukt kjøper jeg sjeldent i Sverige, da det er både dyrere og av dårligere kvalitet. Mel er også dyrere, og brødet er dårligere. Anonymkode: dab61...a27
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Jeg får legge til at vi bor nære grensen og det er derfor ingen grunn til å fullstappe fryser med mat, må uansett fylle opp med ferskvarer. Hvor mye du bør ta med deg kommer an på hva du skal kjøpe og størrelsen på fryseren din. Anonymkode: dab61...a27
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 kjøttvarer (biff, karbonadedeig, kjøttboller, kyllingnuggets, ost, pasta, brus, godteri, og vin/alkohol. Budsjett er avhengig av hvor mye du kan hamstre... Dvs kapasitet i fryser m.m. Anonymkode: 4490d...a65
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 Tabletter til oppvaskmaskin koster rundt 90 SEK for pakke med rundt 100 tabletter. Ellers er meieriprodukter, kjøtt, brus, snop og nikotinvarer rimeligere i Sverige. Anonymkode: 17e7d...a90
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Sukkervarer, alkohol, meieri og kjøtt er det vi sparer på. Jeg synes ofte hygieneprodukter, klær og elektronikk er veldig tilsvarende tilsvarende og i blant dyrere i Sverige. Vi handler også endel som ikke er direkte billig, men som er produkter vi ikke har i Norge. Typer squeezy-syltetøy, knekkebrød, ferdigretter, pålegg, osv Anonymkode: 9de20...a2f 2
Minlillelykke Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Vi er der en gang i måneden og kjøper etter hvordan kursen er. Om kursen er bra kan vi kjøpe litt klær og sko. Ellers kjøper vi kjøtt, svin og kalv, litt pålegg, egg, melk, fløte, ferdig oppkuttet frossen løk og paprika. Mel, sukker, fullkornspasta, knekkebrød, såper, tørre engangskluter. Krydde osv. Det hender også de har gode tilbud på frukt og grønt, nordby supermarked og også kjempe fin pris på smoothie poser til barn, 6 for 40kr. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå