AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Del Skrevet 8. mars 2017 Jeg vet at vi alle tisser, men ikke hvert 45 minutt. Vi jobber i team på 5 og rullerer på 30 min fri. Den tusen skal vi bruke til tissepauser, oppdatering og mat. Nå begynner jeg/vi å bli lei av en kollega som må ha avløsning hele tiden. Dette går ut over oss på flere måter. Vi får aldri spist ferdig før personen skal på do igjen og ofte brukes det 20 min på hvert besøk. Kanskje kollegaen vår skal finne seg annet arbeid? Det drikkes masse proteindrikker og vann sagen lang. Personen unnskylder seg hver gang og ler av at vi ikke får vår tilmålte tid. Når de 30 min er brukt opp er det ofte 2-4 tiner til neste pause. Hva søren skal vi gjøre, vi er så lei. Selv bruker personen hele sin pause til det som skal gjøres og kan også plutselig komme på at dobesøk må gjøres 5 min før pausen er over, noe som ødelegger for vår rullering. Anonymkode: 64c78...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Del Skrevet 8. mars 2017 Bare nekt. Anonymkode: c66fb...04e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Del Skrevet 8. mars 2017 Jeg ville tatt det opp med din overordnede. Si at han tar pauser så ofte og lenge at det går ut over dere andre. Du trenger ikke nevne tissing sånn helt spesifikt Om vedkommende velger å drikke så mye at han må på do hele pokkers tiden, så må han rett og slett slutte med det. Det er forøvrig ikke sunt å drikke for mye heller, så han kan ikke skylde på at han drikker så mye av helsemessige årsaker. Anonymkode: f7806...4df 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Del Skrevet 8. mars 2017 La nå mannen tisse om han vil Anonymkode: 51f4c...0ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Del Skrevet 8. mars 2017 Da får du ta det opp med din overordnede at dobesøkene er i den omfang at man må finne en løsning som fungerer for alle. Det kan godt hende at denne kollegaen har et mage-tarm-problem for eksempel, og dermed må gå hyppig på toalettet. Dette skal det selvfølgelig være rom for, men da må ikke det gå utover dere andre. Anonymkode: 4bc4e...293 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 8. mars 2017 #6 Del Skrevet 8. mars 2017 Vil du at personen skal gå med bleie istedet? Kan være mange grunner til at personen må på do så ofte. Ja, det er irriterende, men helt ærlig, dere vil heller ha en som må på do hvert 45min, enn ei som MÅ ut å ta seg en røykepause hvert 10-20min... For det er mer irriterende... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Del Skrevet 8. mars 2017 Det er ikke sunt for tissen. Anonymkode: 99d7e...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 8. mars 2017 #8 Del Skrevet 8. mars 2017 Kanskje han har diabetes, som ikke er oppdaget enda. Han burde ta seg en tur til legen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Del Skrevet 8. mars 2017 Akkurat nå, Chibi skrev: Vil du at personen skal gå med bleie istedet? Kan være mange grunner til at personen må på do så ofte. Ja, det er irriterende, men helt ærlig, dere vil heller ha en som må på do hvert 45min, enn ei som MÅ ut å ta seg en røykepause hvert 10-20min... For det er mer irriterende... Men dette er da ikke enten eller... Det er ikke slik at kollegaen ENTEN tisser ofte ELLER røyker.. At kollegaen slutter å drikke overdrevent mye, betyr ikke at han kommer til å begynne å røyke. Ja, det kan hende han må ofte på do pga sykdom, men det kan også hende at han selvforskyldt må så ofte på do. Det kan hende det også tar så lang tid fordi han sitter på dass og surfer. Om en kollega tar så ofte og så lange pauser at det går ut over de andre, må ledelsen selvsagt gjøres oppmerksom på dette, så de kan gjøre nødvendige tiltak. Om kollegaen har mage/tarm/blæresykdom, må ledelsen sette inn ekstra folk som gjør at de andre får pausene og spisetiden de har krav på. Om kollegaen derimot ikke har gyldig grunn for de hyppige og lange pausene, må ledelsen ta tak i det og gi vedkommende en skrape. Anonymkode: f7806...4df 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cmd Skrevet 8. mars 2017 #10 Del Skrevet 8. mars 2017 Drikker du mye mann, må du ofte tisse men hver halv time? hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #11 Del Skrevet 8. mars 2017 Ingen bruker 20 minutter på å tisse. Her er det noe annet som foregår. Anonymkode: 1407a...204 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123Sol Skrevet 8. mars 2017 #12 Del Skrevet 8. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen bruker 20 minutter på å tisse. Her er det noe annet som foregår. Anonymkode: 1407a...204 Bæsjing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bifftomat Skrevet 8. mars 2017 #13 Del Skrevet 8. mars 2017 Høres ut som vedkommende er plaget av en form for inkontinens? Hadde gått til legen hvis det var meg. 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare nekt. Anonymkode: c66fb...04e Det er dårlig gjort. Snakk heller med den det gjelder, enn dere andre imellom. Foreslå at h*n går til legen med problemet, og gjør det klart at dette går ut over alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #14 Del Skrevet 8. mars 2017 2 minutter siden, Mortem skrev: Bæsjing? Mageproblemer eller spion for Russland. Anonymkode: 1407a...204 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #15 Del Skrevet 8. mars 2017 3 minutter siden, Mortem skrev: Bæsjing? Eller runking? Anonymkode: 4a0ee...40a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #16 Del Skrevet 8. mars 2017 2 minutter siden, Mortem skrev: Bæsjing? Oi, dette var morsomt. Går du fortsatt i barnehagen? Anonymkode: 4bc4e...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #17 Del Skrevet 8. mars 2017 Litt ydmykhet hadde vært på sin plass her; det ufint av ham å bare le av at dere ikke får pause. Uansett om det er sykdom som er årsaken. Anonymkode: dbfc7...62e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #18 Del Skrevet 8. mars 2017 Be han eller henne ta en tur til doktoren. Man skal normalt ikke drikke (være tørst) i de mengder jeg forstår du skriver her. Ikke normalt å tisse/gå på do på det viset heller, bare så det er sagt (kan komme av alt fra inkontinens til IBS). Anonymkode: fc052...384 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #19 Del Skrevet 8. mars 2017 Hadde tatt en prat med sjefen å fått ordna opp i dette. Greit nok at slik skjer en eller to ganger, men at det konstant skjer og dere ikke får pausene deres pga dette er ikke rettferdig. Og at han i tilegg ler av dette gjør det jo bare enda mer provoserende. Dette bør jo taes fatt i, ellers gir han seg aldri. Anonymkode: bf0f5...b4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #20 Del Skrevet 8. mars 2017 Denne kollegaen er nok klar over sin egen helse, så hvis det er sykdom som gjør dette så hadde vi fått høre det. Vi er bare så møkklei av dette, har pågått i flere månter. Skal snakke litt med de andre og høre om vi skal gjøre noe med det. Enkelte ganger får vi ikke pause på flere timer pga dette. Anonymkode: 64c78...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå