Gå til innhold

Ikke bedt..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei alle!

Jeg håper på å få litt tanker rundt vennskapet jeg har med ei barndomsvenninne. 

Vi har begge familie og barn, så vi ses ikke så ofte lengre. Likevel omtaler vi hverandre som  bestevenninner. 

Så over til det jeg syns er litt trist, hun har ikke invitert oss i verken dåp, bursdager eller konfirmasjon til sine barn. Jeg tenkte i begynnelsen at hun nok bare ville ha nær familie der, men andre venninner av henne har vært invitert. Det toppet seg forrige helg da hun fylte 40 år, hun sa på forhånd at hun ikke skulle feire. Men jeg hadde selvfølgelig lyst å gi henne en oppmerksomhet. Fikk da beskjed om at mannen skulle ta henne med ut på middag så det passet dårlig. Jeg var derfor innom henne uken før.

Kom over bilder på Instagram hvor det ikke er tvil om at hun har feiret bursdagen med familie og venner.

Jeg tenker at dette er noe jeg burde ta opp med henne, samtidig som jeg ikke helt ser hva godt det fører til. Har mest lyst til å minimere videre kontakt.

Hva ville DU gjort?

Anonymkode: a719d...34b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selv om dere omtaler hverandre som bestevenner høres det ikke ut som dere er det. Det høres mer ut som det er noe som henger igjen fra tidligere tider. Hva slags relasjon er det dere egentlig har? På hvilken måte er dere i hverandres liv? 

Anonymkode: f9a5d...4a3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ukentlig kontakt via mobil, på besøk hos hverandre en sjelden gang. Kan snakke om det meste når vi treffes. 

Men kjenner litt på at det bare er jeg som tar initiativ.

Du kommer med gode spørsmål å reflektere over, takk.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke vant med at folk inviterer venner til barns bursdager/dåper/konfirmasjoner. Men om hun inviterer venner, og ikke inviterer deg, høres det ikke ut som om dere er bestevenninner. 

Hvorfor treffes dere sjelden? Det kan være hun tenker på deg som bestevenninnen sin selv om dere treffes sjelden (jeg ser min kanskje 6-7 ganger i året til tross for at vi bor i samme bydel..), men at hun har andre venner hun treffer langt oftere, og som det derfor er mer naturlig å be? At det er deg hun har gode samtaler med, mens hun har andre venner hun treffer oftere for fjas og slikt? 

Kan det være noe i måten du oppfører deg på, at hun har inntrykk av at du ikke hadde kommet til å trives i selskap med slekten hennes? Eller at hun tror slekten ikke kommer til å  like at du er der?

Du må nesten spørre henne selv, alt vi kommer med her er rene spekulasjoner. 

Anonymkode: 7ac3e...2c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at dette er noe jeg burde ta opp med henne, samtidig som jeg ikke helt ser hva godt det fører til. Har mest lyst til å minimere videre kontakt.

Greit å ta opp men er ikke det på tida å innrømme at du ikke er hennes bestevenninna?

at du ikke blitt invitert til dåp, konfirmasjon, bursdager og nå 40 års.

Ta deg long distance du også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle!

Jeg håper på å få litt tanker rundt vennskapet jeg har med ei barndomsvenninne. 

Vi har begge familie og barn, så vi ses ikke så ofte lengre. Likevel omtaler vi hverandre som  bestevenninner. 

Så over til det jeg syns er litt trist, hun har ikke invitert oss i verken dåp, bursdager eller konfirmasjon til sine barn. Jeg tenkte i begynnelsen at hun nok bare ville ha nær familie der, men andre venninner av henne har vært invitert. Det toppet seg forrige helg da hun fylte 40 år, hun sa på forhånd at hun ikke skulle feire. Men jeg hadde selvfølgelig lyst å gi henne en oppmerksomhet. Fikk da beskjed om at mannen skulle ta henne med ut på middag så det passet dårlig. Jeg var derfor innom henne uken før.

Kom over bilder på Instagram hvor det ikke er tvil om at hun har feiret bursdagen med familie og venner.

Hva ville DU gjort?

Hva jeg ville gjort? Jeg ville tatt det opp.. jeg skjønner meg ikke på alle disse x antall trådene her om samme tema.. er det ingen av dere som tørr prate med hverandre lenger? Konfronter, få et svar også videre ifht dette svaret.. fix ferdig. 

Anonymkode: e7d4d...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke tatt det opp. Det er jo helt tydelig at hun ikke legger det samme i vennskapet deres som du gjør. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var klar over at de fleste svarene ble at jeg må ta det opp med henne. Men hva fører det til? At hun neste gang inviterer meg fordi hun føler hun må?

Liker å tro at handling sier mer enn ord. 

Ønsket vel muligens bekreftelse på at det er greit av meg å minske kontakten. 

TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, cmd skrev:

Greit å ta opp men er ikke det på tida å innrømme at du ikke er hennes bestevenninna?

at du ikke blitt invitert til dåp, konfirmasjon, bursdager og nå 40 års.

Ta deg long distance du også.

Takk for ærlig tilbakemelding! Love it!

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ukentlig kontakt via mobil, på besøk hos hverandre en sjelden gang. Kan snakke om det meste når vi treffes. 

Men kjenner litt på at det bare er jeg som tar initiativ.

Du kommer med gode spørsmål å reflektere over, takk.

TS

Oi så mye kontakt og ikke invitert i bursdagen? Da hadde jeg blitt lei meg! Men er du sikker på at det ikke var noen fra en Anne gjeng som lagde surprise party for henne, og ikke kom på å invitere deg? Det kan jo være sånn? 

Om hun inviterte hadde jeg bare latt det fade ut og glemt henne. 

Anonymkode: 3fb8e...8d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bilder fra festen ble lagt ut av felles kjente, så det var ikke arrangert av ukjente. 

Jeg måtte levere gaven til henne uken før, da det ikke passet på dagen. Noe som forteller meg at hun var klar over at noe skulle skje, som jeg ikke skulle være med på. 

Jeg spurte jo selvfølgelig hvordan bursdagen hadde vært dagen etter, fikk da til svar at "de hadde bare vært ute å spist litt". 

Er det lov å si at jeg føler meg litt lurt? 

TS

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du ser kanskje på henne som din bestevenninne, men utfra hennes handlinger så er du nok i beste fall 'kun' en venn. Hun inviterer deg ikke, og lyger til deg. Er det grei oppførsel? Er det noe bestevenner gjør overfor hverandre?

Anonymkode: 68a29...52c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært skuffet og lei meg, hvis jeg var deg. Det har jo ikke vært noe surprise-party når hun sier at de "bare var ute og spiste", for ellers hadde hun vel sagt at det kom en gjeng og laget fest for henne.

Forresten - er du singel og barnløs, og hun har mann og barn? Noen får litt hjernesvinn og går inn i tosomhets-bobla når de blir samboer/gift og får barn, og omgås bare andre par og helst andre par med barn på samme alder.

Uansett, jeg syns det er helt ok å minske på kontakten her. Ser ut for at det er enveis, dessverre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser kanskje på henne som din bestevenninne, men utfra hennes handlinger så er du nok i beste fall 'kun' en venn. Hun inviterer deg ikke, og lyger til deg. Er det grei oppførsel? Er det noe bestevenner gjør overfor hverandre?

Anonymkode: 68a29...52c

Du har helt rett, dette er ikke noe venner gjør overfor hverandre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Snipa skrev:

Jeg hadde vært skuffet og lei meg, hvis jeg var deg. Det har jo ikke vært noe surprise-party når hun sier at de "bare var ute og spiste", for ellers hadde hun vel sagt at det kom en gjeng og laget fest for henne.

Forresten - er du singel og barnløs, og hun har mann og barn? Noen får litt hjernesvinn og går inn i tosomhets-bobla når de blir samboer/gift og får barn, og omgås bare andre par og helst andre par med barn på samme alder.

Uansett, jeg syns det er helt ok å minske på kontakten her. Ser ut for at det er enveis, dessverre.

Nei, vi har begge mann og barn.

Ja, det er nettopp det jeg tenker, - om noen kom å lagde en fest for henne, ville hun jo fortalt om det. 

Takk for svar, blir nok å minske kontakten ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den hadde jeg def ikke syns var grei nei- og hadde ikke ansett henne som venninne etter den. Tror kanskje jeg hadde sendt en melding og spurt, og sagt jeg var lei meg. 

Anonymkode: 3fb8e...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hun ønsker ikke så mye kontakt med deg, det er helt tydelig...

Anonymkode: 645c0...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du høres ut som hun jenta i ene tråden Ts ikke ble kvitt .. 

Anonymkode: a2399...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2017 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Bilder fra festen ble lagt ut av felles kjente, så det var ikke arrangert av ukjente. 

Jeg måtte levere gaven til henne uken før, da det ikke passet på dagen. Noe som forteller meg at hun var klar over at noe skulle skje, som jeg ikke skulle være med på. 

Jeg spurte jo selvfølgelig hvordan bursdagen hadde vært dagen etter, fikk da til svar at "de hadde bare vært ute å spist litt". 

Er det lov å si at jeg føler meg litt lurt? 

TS

Nærliggende for meg å tenke at hun ikke vil ha deg ilag med de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er skuffende og  leit. Hvis du ikke skal konfrontere henne med det, eller spørre henne om dette, så er vel fade ut det enkleste... Det er alltid trist  å innse at andre ikke legger det samme i et vennskap som en selv😔

Tviler på at jeg hadde invitert henne til mine feiringer for å si det sånn...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...