Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har virkelig ingen aning på hva jeg vil utdanne meg som, men har tenkt litt på BI. Altså noe innen økonomi og ledelse. Egentlig alt annet enn markedsføring, det er utelukket.

Jeg var ikke særlig god i matte på vgs, men er matten på BI så vanskelig at jeg ikke kommer til å klare det uansett om jeg pugger og øver dagen lang liksom?

Anonymkode: 30f2f...979

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

BI - bedre enn ingenting.

Tror jeg ville satset på en annen utdannelse enn innenfor økonomi. Mange tar denne utdannelsen og det vil bli vanskeligere å få seg en jobb innenfor økonomi i framtiden. Ikke minst automiteres mange arbeidsoppgaver som er ment for økonomer, noe som vil tilspisse konkurransen ytterligere.

Hva med å bli lærer, sykepleier eller en annen utdannelse innenfor helse? Eller en utdannelse innenfor IT. Da har du i alle fall mest sannsynlig jobb i framtiden.

Anonymkode: 59e76...765

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skulle gått BI hadde kun vært på økonomi siden, aldri noe annet. 

Anonymkode: 106f4...30c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må alle som ikke vet hva de vil med livet sitt utdanne seg til å bli økonomer?? Dere gir oss andre økonomer et dårlig rykte, og dere drukner i gjeld uten engang å være sikker på hva dere skal jobbe med. 

Hva slags økonomisk sans har man om man vil ta opp masse gjeld uten å ofre en tanke for jobben etterpå?

Anonymkode: a8b6b...1db

AnonymBruker
Skrevet

BI er en bra skole og økonomi er et solid studie. Regnskap og div. arbeidsoppgaver kan bli automatisert, men en økonom skal kunne gjøre mer enn å plotte inn tall.

Anonymkode: a1c3b...2dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...