The Kitten Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 I dag ble hunden jeg passer angrepet av en annen hund. Den andre hunden var løs og kom løpende mot oss knurret og hoppet i min, selv om jeg prøvde å få den vekk. Fikk skilt de fra hverandre og gått mellom, men den andre hunden prøver å angripe igjen. Jeg skriker til den og forhindrer gjentatte forsøk fra den på å angripe. Hva gjør den andre eieren? Ingenting. Ikke roper hun hunden sin til seg. Ikke kommer hun løpende for å dra den vekk. Ikke sier hun unnskyld. Måtte bare få ut litt frustrasjon.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Hadde skjelt henne ut etter noter å sørget for å anmelde henne! Anonymkode: 6185c...0be 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Jeg hadde gitt klar og tydelig beskjed til eieren at det ikke er greit. Jeg hadde ikke nødvendigvis anstrengt meg for å være høflig i tonefallet, for å si det sånn. Anonymkode: efea4...8aa 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 ALDRI sett eller hørt om tilsvarende steder der kastering/sterilisering er vanlig. Anonymkode: 03ebe...227 4
Sirah Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Slikt er IKKE greit! Hadde det vært min hund som ble angrepet hadde jeg blitt mildt sagt rasende! Hadde det vært min hund som fløy på en annen hund hadde jeg lagt meg fullstendig flat og tilbudt meg å gjøre opp for meg på ALLE tenkelige måter! Sånne folk ødelegger så sinnsykt for oss seriøse hundeeiere! 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: ALDRI sett eller hørt om tilsvarende steder der kastering/sterilisering er vanlig. Anonymkode: 03ebe...227 Hva har kastrering med dette å gjøre? Anonymkode: 6185c...0be
cmd Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 1 time siden, The Kitten skrev: Hva gjør den andre eieren? Ingenting. Ikke roper hun hunden sin til seg. Ikke kommer hun løpende for å dra den vekk. Ikke sier hun unnskyld. Dette er årsaken til at hunder skal føres i bånd, uansett hvor. Men hundeeierne tror de har kontroll på sine hunder, uansett hvor, hvilke hunder kommer mot dem etc. Si at neste gang du SLÅR med balltre om han angriper igjen, eller kommer uten bånd. 1
cmd Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 1 time siden, The Kitten skrev: I dag ble hunden jeg passer angrepet av en annen hund. Den andre hunden var løs og kom løpende mot oss knurret og hoppet i min, selv om jeg prøvde å få den vekk. Dette kunne også skjedd kanskje mot barn. Man vet aldri. Derfor har jeg alltid vært nådeløs mot folk som fører hunder uten bånd.
ArtyFarty Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: ALDRI sett eller hørt om tilsvarende steder der kastering/sterilisering er vanlig. Anonymkode: 03ebe...227 Det har jeg. Oi, da var vi visst like langt da... 1
The Kitten Skrevet 8. mars 2017 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2017 Takk for alle svar. Jeg skjelte henne ut etter noter, men hun spilte dum (eller var dum) og bare gikk. Men kan jeg anmelde? Jeg har jo ikke noe bevis, og vet ikke nøyaktig hvor de bor, bare sånn cirka. Har opplevd før at løse hunder kommer bort, men da har de vært nysgjerrige og vil hilse. Eierne til disse har i tillegg enten kalt hunden sin til seg eller kommet med en gang for å hente den. Hunden i dette tilfellet var jo aggressiv og ute etter å angripe. Kan eieren av hunden jeg passer anmelde? Den var jo i min varetekt og mitt ansvar da det skjedde? Det er forresten skilt om at det er båndtvang i det området vi gikk i, vet ikke om en anmeldelse stiller sterkere da?
Ruccula Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 Det der skjer med meg stadig vekk, jeg har heldigvis så små hunder at jeg kan løfte dem opp. Mitt tips til deg er å slippe din egen hund og gå rett på hennes hund, spark (lat som) og forsvar din egen hund. Dette pleier å vekke eierens interesse. Evt ta tak i den andre hunden, ta den i bilen og kjør den til politiet. En annen effektiv løsning er å ta opp en stokk og si at hvis hun ikke peller seg hit og fjerner hunden så banker du den opp. Her vil jeg presisere at jeg aldri har sparket eller slått en annen hund noen gang, men det vet jo ikke den andre personen Så kan du klikke i vinkel, og fortelle henne at om dette skjer en gang til så vil du anmelde henne. 2
Ruccula Skrevet 8. mars 2017 #12 Skrevet 8. mars 2017 5 minutter siden, The Kitten skrev: Takk for alle svar. Jeg skjelte henne ut etter noter, men hun spilte dum (eller var dum) og bare gikk. Men kan jeg anmelde? Jeg har jo ikke noe bevis, og vet ikke nøyaktig hvor de bor, bare sånn cirka. Har opplevd før at løse hunder kommer bort, men da har de vært nysgjerrige og vil hilse. Eierne til disse har i tillegg enten kalt hunden sin til seg eller kommet med en gang for å hente den. Hunden i dette tilfellet var jo aggressiv og ute etter å angripe. Kan eieren av hunden jeg passer anmelde? Den var jo i min varetekt og mitt ansvar da det skjedde? Det er forresten skilt om at det er båndtvang i det området vi gikk i, vet ikke om en anmeldelse stiller sterkere da? Ta båndet til din hund, rundt nakken på den aggresive hunden, så kan du ta den med deg. Dra til politiet med den og forklsre situasjonen Det er meget effektivt
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #13 Skrevet 8. mars 2017 1 time siden, cmd skrev: Dette kunne også skjedd kanskje mot barn. Man vet aldri. Derfor har jeg alltid vært nådeløs mot folk som fører hunder uten bånd. ... Hvorfor må aaaalltid "hva om et barn" argumentet komme opp. Det er så sjukt respektløst! For faen, det er utrolig kjipt når andre hunder blir angrepet av aggressive hunder, man trenger ikke underbygge alvoret i dette med å komme med "hva om et barn" Da sier du indirekte at det ikke er så veldig farlig med hunder som blir angrepet! Anonymkode: f10e9...690 5
cmd Skrevet 8. mars 2017 #14 Skrevet 8. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: ... Hvorfor må aaaalltid "hva om et barn" argumentet komme opp. Det er så sjukt respektløst! For faen, det er utrolig kjipt når andre hunder blir angrepet av aggressive hunder, man trenger ikke underbygge alvoret i dette med å komme med "hva om et barn" Da sier du indirekte at det ikke er så veldig farlig med hunder som blir angrepet! Anonymkode: f10e9...690 Fordi hunder kan angripe tilbake men det kan ikke barn. hunder har veldig kortere reaksjonstid enn mannfolk. Hunder kan veldig enkelt bite og vinne over mennesker. Så fakta er veldig enkelt - hva om et barn? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #15 Skrevet 8. mars 2017 Heng opp plakater i området og advar mot utysket av en hundeeier. Skriv rase på hunden og beskriv føreren og si at hunden er aggressiv og angriper og at fører er et nek. Sikkert ikke den beste måten å løse ting på, men den hundeføreren bør få en real smekk så det synger etter. Har selv opplevd det samme som deg hvor eiere bare går uten å si noe. Hun ene hentet hunden sin, men det var også alt. Selv ble jeg så redd, sint og fortvila så fikk aldri skjelt ut. Jeg var alltid mer opptatt av å roe ned hunden min og sjekke henne for sår. Anonymkode: 896e6...dc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå