Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å studere årsstudium/bachelor i spansk til neste år. Jeg gjør det av egen interesse, ikke fordi jeg forventer jobb med det. Hvordan var det?

Noen som erfaringer fra studiet og skoler som tilbyr det?

Anonymkode: 3b4c5...657

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å studere årsstudium/bachelor i spansk til neste år. Jeg gjør det av egen interesse, ikke fordi jeg forventer jobb med det. Hvordan var det?

Noen som erfaringer fra studiet og skoler som tilbyr det?

Anonymkode: 3b4c5...657

Du kan ta det som nettstudium på Høyskolen i Østfold. Mye enklere da du slipper å møte opp til timer og de har undervisning 2 x pr dag (man-tor)

Anonymkode: 5dfca...6a9

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også lyst til å ta spansk årsstudium ved Høgskolen i Østfold. Men jeg kan ikke spansk fra før. Har jeg muligheter til å henge med hvis jeg lærer meg en del selv i sommer?
Vil noen dele erfaringer fra dette studiet?

Anonymkode: 95405...8d2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også lyst til å ta spansk årsstudium ved Høgskolen i Østfold. Men jeg kan ikke spansk fra før. Har jeg muligheter til å henge med hvis jeg lærer meg en del selv i sommer?

Dette studiet 'krever'at du har god forståelse i Spansk, men det kan du lære hvis du øver iherdig hver dag. Det ene faget er lett, det er spansk&latinamerikansk historie, grammatikk faget er verre, men det kan du lære deg om du bare øver masse...indefinido og imperfecto må læres og å finne stammen av verb og hva slags 'type'verb de er.

Lær deg grunnleggende spansk nå i sommer ogøvmasse når kurset starter så fikser du det☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg startet på årsstudium i spansk noen år etter vgs. Hadde nærmeste glemt alt, men fikk allikevel bare A og B fordi jeg jobbet iherdig underveis. Sikkert også fordi jeg har litt språkøre. Poenget mitt var i hvert fall at du ikke trenger å kunne så veldig mye ved oppstart, så lenge du jobber godt underveis. 

Anonymkode: a5402...31f

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette studiet 'krever'at du har god forståelse i Spansk, men det kan du lære hvis du øver iherdig hver dag. Det ene faget er lett, det er spansk&latinamerikansk historie, grammatikk faget er verre, men det kan du lære deg om du bare øver masse...indefinido og imperfecto må læres og å finne stammen av verb og hva slags 'type'verb de er.

Lær deg grunnleggende spansk nå i sommer ogøvmasse når kurset starter så fikser du det☺

Det du nevner er elementær grammatikk. Tok årsstudium ved UIB for noen år siden, der snakket alle mine medelever flytende spansk. De fleste hadde tidligere bodd i et spansktalende land.

Anonymkode: 1242d...bed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...