Gå til innhold

Onde mennesker og narsissisme

WubWub

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må lære deg å ta ansvar for deg selv og ditt eget liv. Det er ingen som utnytter deg, du lar deg utnytte. Folk kan ikke lese dine tanker, og gir du noe, så er det ditt eget valg. Man gir ikke for å få noe tilbake. Det var nok ikke noens formål å såre deg, det var bare en uheldig bieffekt av å gjøre ting slik de ønsket for seg selv. Og det er ikke snillt gjort, men det gjør dem ikke særlig onde heller. Du gjør lurt i å lære deg hvor ubetydelige mennesker er, både dem og deg selv. 

Anonymkode: 99e97...20f

folk skriver bare til meg om de kan syte om hvor jævlig de har det. med mindre jeg trøster å stiller opp så er det ingen som vil skrive til meg.

jeg har spurt sånn ca 1000 ganger "hvorfor kan vi ikke prate om noe hyggelig?" , men det er ikke aktuelt. så jeg har 2 valg;

1) Sitte å klage over hvor jævlig livet er med ei bitch

2) Ikke ha kontakt med noen mennesker da alle bare er ute etter å bruke meg som en klagemur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om å ignorere? Det som er konstruktivt er å unngå/ignorere det som ikke er bra for deg, og fokusere på det som er bra for deg og andre. Slik sparer du deg selv masse hodebry, ved å søke til mennesker som er lik deg, på likt sted som deg i livet og som ønsker de samme tingene. Da får man til et bedre samarbeid. 

skal jeg sitte der alene å stirre i veggen da? jeg elsker å prate med mennesker, det er hobbyen min. men de eneste som behandler meg med respekt og verdighet har vært 2 kvinner med dyssosial personlighetsforstyrrelse (psykopater). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, WubWub skrev:

folk skriver bare til meg om de kan syte om hvor jævlig de har det. med mindre jeg trøster å stiller opp så er det ingen som vil skrive til meg.

jeg har spurt sånn ca 1000 ganger "hvorfor kan vi ikke prate om noe hyggelig?" , men det er ikke aktuelt. så jeg har 2 valg;

1) Sitte å klage over hvor jævlig livet er med ei bitch

2) Ikke ha kontakt med noen mennesker da alle bare er ute etter å bruke meg som en klagemur

Har du prøvd å finne mennesker gjennom delte interesser? En hobby eller noe slikt, som du kan snakke med andre om, som deler samme interessen? Du virker som om du ikke bruker dine evner så veldig konstruktivt og da blir det åpnet for et ormebol som kommer ut av ensomhet og isolasjon. Sorry, altså, men folk flest ser etter noen å bruke til en viss grad, hvis man ikke deler interesser for noe. Da blir man mer likestilt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, WubWub skrev:

skal jeg sitte der alene å stirre i veggen da? jeg elsker å prate med mennesker, det er hobbyen min. men de eneste som behandler meg med respekt og verdighet har vært 2 kvinner med dyssosial personlighetsforstyrrelse (psykopater). 

Nei, du skal bruke energien på å finne mennesker som du deler interesser med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal bruke energien på å finne mennesker som du deler interesser med. 

jeg interesserer meg for biologi, kvantefysikk, sjakk, historie og vitenskap. det er emner som kvinner ikke "bryr seg om" - eller rettere sagt; forstår seg på. 

de bryr seg mer om sminke , rosablogger og følelser enn de tingene som virkelig har noen verdi i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, WubWub skrev:

jeg interesserer meg for biologi, kvantefysikk, sjakk, historie og vitenskap. det er emner som kvinner ikke "bryr seg om" - eller rettere sagt; forstår seg på. 

de bryr seg mer om sminke , rosablogger og følelser enn de tingene som virkelig har noen verdi i livet. 

Da kjenner du ikke de rette kvinnene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

problemet mitt har vært at jeg er altfor snill - nå skal jeg bli mindre snill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, WubWub skrev:

nei , de som har blitt godt kjent med blir redde. men jeg ønsker ikke skremme noe så jeg sier ikke et pip til de. 

derfor lurer jeg på hva jeg skal gjøre nå da familiemedlemmer har utnyttet meg lenge - skal jeg vise de mitt sanne ansikt? om jeg gjør det så brenner jeg alle broer men jeg vil i det minste slippe høre på sipping på facebook

9 minutter siden, WubWub skrev:

1 minutt siden, WubWub skrev:

problemet mitt har vært at jeg er altfor snill - nå skal jeg bli mindre snill. 

Stol på diagnosen din du. Den er nok 100% korrekt.

Anonymkode: ad551...b2a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjenner du ikke de rette kvinnene.

mine psykopatiske venninder var kjempe hyggelige med meg. alle har de aldri har prøvd manipulere å utnytte meg

hadde noen enorme krangler på PM inatt med onde mennesker som har prøvd utnytte seg av min empati

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror du har blitt glad i martyrrollen. Du bruker mye tid på å hjelpe og støtte folk du vet ikke kommer til å hjelpe deg tilbake, slik at du etterpå kan klage her på KG og syntes synd på deg selv.

Hadde det skjedd en gang eller to, så hadde det faktisk vært synd på deg. Men dette er blitt et fast mønster hvor du liker å fremstille deg selv som så utrolig snill og hjelpsom. Men du er ikke lenger snill og hjelpsom når du fortsetter å hjelpe folk du vet ikke vil hjelpe deg tilbake. Da virker det mer som om du gjør det slik at du kan igjen og igjen kan få bekrefte ovenfor deg selv (og få bekreftelser fra andre her på KG) hvor snill du er, hvor synd det er på deg og hvor fæle andre er. Gammeldags martyr.

Anonymkode: 31fb3...cff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp dem, de er ikke verdt sløse bort tid med, skal ikke bare gå en vei. Du trenger jo ikke gjøre så mye annet enn bare å ignorere dem, trist når det blir slik er det uansett og da spesielt om det er slekta :icon_frown: :troest:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvis du skal inn på Dps nå, kan du ikke bare spørre dem om de kan evaluere deg for narsissisme samtidig?

Når det gjelder familien din, er de dessverre normal..Egoisme er en av grunnsteinene i samfunnet for tiden. 

Anonymkode: 54496...952

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har blitt glad i martyrrollen. Du bruker mye tid på å hjelpe og støtte folk du vet ikke kommer til å hjelpe deg tilbake, slik at du etterpå kan klage her på KG og syntes synd på deg selv.

Hadde det skjedd en gang eller to, så hadde det faktisk vært synd på deg. Men dette er blitt et fast mønster hvor du liker å fremstille deg selv som så utrolig snill og hjelpsom. Men du er ikke lenger snill og hjelpsom når du fortsetter å hjelpe folk du vet ikke vil hjelpe deg tilbake. Da virker det mer som om du gjør det slik at du kan igjen og igjen kan få bekrefte ovenfor deg selv (og få bekreftelser fra andre her på KG) hvor snill du er, hvor synd det er på deg og hvor fæle andre er. Gammeldags martyr.

Altså, det verste du kan si til meg er at "jeg syntes synd på deg". Jeg har fått mye hets på KG men jeg ler av det meste, men når noen sier at de syntes synd på meg så får jeg vondt i sjelen.

Er på ingen måte en martyr som søker etter medlidenhet. Jeg liker dog å hjelpe andre mennesker, men jeg forventer noe i retur - nemlig at ; om du sitter å griner til meg og jeg svarer deg utfyllende og med omsorg så står du i gjeld til meg. Når jeg i fremtiden prater om noe jeg liker så skal du svare like utfyllende.

Om du ikke gjør det så forandres relasjonen vår fra "venner" til "fiender". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Nastine skrev:

Dropp dem, de er ikke verdt sløse bort tid med, skal ikke bare gå en vei. Du trenger jo ikke gjøre så mye annet enn bare å ignorere dem, trist når det blir slik er det uansett og da spesielt om det er slekta :icon_frown: :troest:

jau , du liker jo kontrollerende menn som undertrykker deg. men det skal jeg ikke legge meg opp i da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Du blir rasende når folk gjør det folk gjør, avtaler, bryter, ombestemmer seg og utsetter. Sånn er folk, la det gå over hodet på deg. Du er nemlig ikke så viktig i andre sitt liv som du er i ditt. Hvis noen sier "vi tar en middag" til meg så slenger jeg meg ikke på melding og "tvinger" igjennom en middag ved første anledning. Det er ikke slik de sosiale kodene virker. Man avtaler og blir enige, og så vet man innerst inne at det kan hende at avtalen ikke blir noe av. Da går man videre med seg og sitt og tar det ved en senere anledning. Rigiditet er hemmende for interaksjon med andre mennesker, men det har du nok funnet ut av virker det som. Du sier du har empati, men kanskje du har det når det går til din favør? For meg kjennetegnes et empatisk menneske som en som bryr seg, uten tanke på seg selv overhode. Uten "betingelser" for empatien. Jeg tror din diagnose er riktig, jeg har kjent noen med nokså likt atferdsmønster som ditt og med samme diagnose. Han var utrolig vanskelig å forholde seg til, fordi hvis ting ikke gikk som han hadde en formening om så ble han også rasende og helt urasjonell. 

Når det er sagt WubWub, så synes jeg du er en hyggelig fyr her inne.

Endret av Honnikorn
Skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, WubWub skrev:

Altså, det verste du kan si til meg er at "jeg syntes synd på deg". Jeg har fått mye hets på KG men jeg ler av det meste, men når noen sier at de syntes synd på meg så får jeg vondt i sjelen.

Er på ingen måte en martyr som søker etter medlidenhet. Jeg liker dog å hjelpe andre mennesker, men jeg forventer noe i retur - nemlig at ; om du sitter å griner til meg og jeg svarer deg utfyllende og med omsorg så står du i gjeld til meg. Når jeg i fremtiden prater om noe jeg liker så skal du svare like utfyllende.

Om du ikke gjør det så forandres relasjonen vår fra "venner" til "fiender". 

Ja, du sier dette -hver gang. Så fortsetter du å fortelle igjen og igjen hvor flink og støttende du er, og hvor fæle folk er med deg. 

Når dette gjentar seg gang på gang så er det ikke lenger snakk om at du er snill og flink, det er snakk om et mønster du setter deg selv i. Spørsmålet er hvorfor du er stuck i dette mønsteret. Oppmerksomhet (fra KG)? Selvhevdelse? Føle deg bedre enn andre? Oppsøke drama? Martyr?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, WubWub skrev:

folk skriver bare til meg om de har noen problemer. så ringer jeg rundt til de jeg kjenner som har fagekspertise rundt problemet som blir servert over på meg. 

jeg hjelper og jeg trøster. 

det er jo åpenbart at jeg har fått feil diagnose (narsissist) da narsissister ikke eier empati eller medmenneskelighett - jeg derimot har mye mer empati og omsorg enn 99% av alle mennesker. Prater aldri om meg selv, jeg trøster og jeg hjelper mennesker i nød

Men slutt med det da. Du har jo blitt en som de bare kommer til med problemer. Neste gang sier du: "Jeg beklager, men jeg har ikke lyst til å høre om problemene dine mer. Men ta kontakt når du føler deg litt bedre, så kan vi finne på noe hyggelig."

Ser forøvrig at du har en del rare kommentarer ellers her som såvisst får deg til å virke usympatisk, og det kan vel hende det er derfor du har blitt feildiagnostisert...? Kanskje du uttrykker deg litt hardt/bastant og nedverdigende mot andre når du blir såret...? Så mitt råd er fortsatt: Fjerrn deg fra situasjonene som sårer deg. Sett ned foten. Bestem deg for at relasjonene dine skal være så positive, oppløftende og hyggelige som mulig. Slutt å bære andres problemer. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honnikorn skrev:

Oj. Du blir rasende når folk gjør det folk gjør, avtaler, bryter, ombestemmer seg og utsetter. Sånn er folk, la det gå over hodet på deg. Du er nemlig ikke så viktig i andre sitt liv som du er i ditt. Hvis noen sier "vi tar en middag" til meg så slenger jeg meg ikke på melding og "tvinger" igjennom en middag ved første anledning. Det er ikke slik de sosiale kodene virker. Man avtaler og blir enige, og så vet man innerst inne at det kan hende at avtalen ikke blir noe av. Da går man videre med seg og sitt og tar det ved en senere anledning. Rigiditet er hemmende for interaksjon mens andre mennesker, men det har du nok funnet ut av virker det som. Du sier du har empati, men kanskje du har det når det går til din favør? For meg kjennetegnes et empatisk menneske som en som bryr seg, uten tanke på seg selv overhode. Uten "betingelser" for empatien. Jeg tror din diagnose er riktig, jeg har kjent noen med nokså likt atferdsmønster som ditt og med samme diagnose. Han var utrolig vanskelig å forholde seg til, fordi hvis ting ikke gikk som han hadde en formening om så ble han også rasende og helt urasjonell. 

Når det er sagt WubWub, så synes jeg du er en hyggelig fyr her inne.

En avtalte er en avtale. Om folk ikke følger opp så må det reageres.

Som sagt hadde jeg kjøpt inn mat til 1000 kr og jeg hatte maten klar til at hun skulle komme 16:00. Hun hadde på forhånd sagt på facebook hva favoritt retten hennes var - og jeg lagde den.

Så satt jeg der i vindu å ventet time etter time før jeg omsider sendte en sms "hvor er du?" og hun svarte at vi måtte skyde avtalen til neste uke. Så kom neste uke men hun kom fremdeles ikke.

Dette handlet ikke om romantikk eller kjærlighet, hu er ei fra nær familie. Og det var hun som oppfordret meg til et treff når vi var i et familieselskap. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

jau , du liker jo kontrollerende menn som undertrykker deg. men det skal jeg ikke legge meg opp i da :)

Haha men det har jo ingenting med dette å gjøre :erter: men utenom det så er jeg snill og grei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, etnavn skrev:

Men slutt med det da. Du har jo blitt en som de bare kommer til med problemer. Neste gang sier du: "Jeg beklager, men jeg har ikke lyst til å høre om problemene dine mer. Men ta kontakt når du føler deg litt bedre, så kan vi finne på noe hyggelig."

Ser forøvrig at du har en del rare kommentarer ellers her som såvisst får deg til å virke usympatisk, og det kan vel hende det er derfor du har blitt feildiagnostisert...? Kanskje du uttrykker deg litt hardt/bastant og nedverdigende mot andre når du blir såret...? Så mitt råd er fortsatt: Fjerrn deg fra situasjonene som sårer deg. Sett ned foten. Bestem deg for at relasjonene dine skal være så positive, oppløftende og hyggelige som mulig. Slutt å bære andres problemer. Lykke til.

om jeg sier det der så vil alle kvittere med "der har vi beviset! wubwub er jo psykopat siden han mangler empati!" - jeg kan ikke si det du sier angående "jeg har ikke lyst til å høre på problemene dine". om jeg hadde sagt noe sånt ville jeg jo bli anklaget for å være psykopat.

men jeg er ikke psykopat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...