Marih Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Hei! Jeg er 18 år og har tenkt til å ta et årsstudium som heter "personalledelse og kompetanseutvikling" neste år, før jeg finner ut hva jeg vil gjøre videre. Det er det eneste årsstudiumet som finnes i byen jeg bor i. Jeg lurer på om det studiet er mer for "voksne"? Om jeg blir den eneste unge personen der? I tillegg er det samlingsbasert - jeg har ikke vært med på noe lignende før, ettersom jeg nå går siste året på vgs... lurer på om det vil bli tøft for meg å hive meg ut i et årsstudie som er samlingsbasert? Vet nemlig ikke helt hvordan et samlingsbasert studie foregår... håper på svar
Susan Sto Helit Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Et samlingsbasert studie baserer seg på at undervisning foregår på samlingene, og at det forventes at dere arbeider med oppgavene mellom samlingene. Denne typen utdannelse er vel i stor grad rettet mot de som allerede er i jobb, og lagt opp slik for at det skal bli færrest mulig arbeidsdager som går med til utdannelsen. Det som er langt mer relevant er jo om det er Ledelse og kompetanseutvikling av andre mennesker du ønsker å jobbe med? Og om dette har noe som helst relevans for det du skal gjøre senere i livet. Et slikt studie som dette krever mye fokus og selvdisiplin. Og det blir nok ganske intenst arbeid på disse samlingene. De fleste du går sammen med, er nok også i en jobb hvor det dere lærer er relevant, det er derfor de går der. Hvorfor vurderer du ikke andre former for "friår"/Utdanning mens du finner ut hva du vil bli?
Marih Skrevet 8. mars 2017 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2017 Takk for svar. Jeg vurderer å ta et friår å jobbe, for jeg vil helst reise til utlandet året etter. Foreldrene mine vil helst at jeg skal gå et årsstudium i tillegg til å jobbe. Men dersom det du sier er tilfelle så vil jeg jo helst ikke gå det studiet, så kommer mest sannsynlig bare til å jobbe da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå