AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Det kommer helt an på person, og ikke på kjønn. Makan. Jeg kjenner både kvinnfolk og mannfolk som jeg synes greier seg dårlig alene, og jeg kjenner både kvinner og menn som greier seg glimrende alene. Anonymkode: a86b0...8da 11
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Kvinner. Uten tvil. Anonymkode: c369b...6a5 1
AmandaVI Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Må si at jeg kjenner flere kvinner enn menn som trives som enslige. Menn er ofte ensommere enn kvinner - det faller dem ikke inn å ha spillkvelder eller spise middag sammen, eller gå turer. Vi kvinner har ofte mer sosiale hobbyer og er med på aktiviteter der samspill er viktig. Hvor ofte har jeg ikke tatt guttevennene mine på tur langs elva, is i parken eller bare lagd noe enkelt og sett på tv og hørt dem si "dette har jeg aldri tenkt på før!" Mannfolk har like store følelsesmessige behov som kvinner, men har ikke alltid samme øye for de små tingene, og det er det de trenger oss damene til. I hvert fall de jeg kjenner 😊 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 3 timer siden, AmandaVI skrev: Må si at jeg kjenner flere kvinner enn menn som trives som enslige. Menn er ofte ensommere enn kvinner - det faller dem ikke inn å ha spillkvelder eller spise middag sammen, eller gå turer. Vi kvinner har ofte mer sosiale hobbyer og er med på aktiviteter der samspill er viktig. Hvor ofte har jeg ikke tatt guttevennene mine på tur langs elva, is i parken eller bare lagd noe enkelt og sett på tv og hørt dem si "dette har jeg aldri tenkt på før!" Mannfolk har like store følelsesmessige behov som kvinner, men har ikke alltid samme øye for de små tingene, og det er det de trenger oss damene til. I hvert fall de jeg kjenner 😊 Du har rett i at (enslige) menn er mindre sosiale enn kvinner. Det er imidlertid på ingen måte kvinnenes oppgave å dekke disse mennenes følelsesmessige behov og deres behov for å komme seg ut av ensomheten. Dette må da mennene klare å ordne opp i selv! Patetiske, stakkarslige menn (men samtidig farlige voldsmenn og overgripere). Anonymkode: b241f...256 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har rett i at (enslige) menn er mindre sosiale enn kvinner. Det er imidlertid på ingen måte kvinnenes oppgave å dekke disse mennenes følelsesmessige behov og deres behov for å komme seg ut av ensomheten. Dette må da mennene klare å ordne opp i selv! Patetiske, stakkarslige menn (men samtidig farlige voldsmenn og overgripere). Anonymkode: b241f...256 Tror jeg ingen har påstått. Anonymkode: af6e1...0d5 2
Nastine Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Kommer helt an på person og ikke kjønn, tror jeg da
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg ingen har påstått. Anonymkode: af6e1...0d5 Jo, det er det AmandaVI ga uttrykk for (#4). Dette er en farlig og kvinnefiendtlig holdning i kampen mot mannstyranniet. La mennene gå til grunne for egen maskin! Anonymkode: b241f...256 2
Arabella Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 Etter min erfaring greier kvinner seg bedre alene enn menn. 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 Kommer vel helt an på situasjonen. Er det snakk om å flytte på hybel som 16 åring eller bo alene i en tømmerhytte som Skrue McDuck? Anonymkode: 17a42...813
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #12 Skrevet 8. mars 2017 Kvinner helt klart Anonymkode: 37a61...ab1 3
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 8. mars 2017 #13 Skrevet 8. mars 2017 Jeg greier meg ihvertfall fint alene, kan ikke snakke på vegne av andre. Men slik jeg har sett det så virker det som kvinner generelt sett greier seg bedre alene.
Alice123 Skrevet 8. mars 2017 #14 Skrevet 8. mars 2017 Min erfaring basert på de jeg kjenner og har møtt er at kvinner trives bedre alene enn menn. Kan være at de er mer sosiale enn men er (venninnekvelder, sosiale hobbyer etc), og at i samboerskap med menn så havner hovedtyngden av husarbeid (o.l, som julegaver til svigermor osv) på dem, så totalt er det mindre å passe på som aleneboende (og tilsvarende mer å passe på for de aleneboende mennene). 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #15 Skrevet 8. mars 2017 25 minutter siden, Alice123 skrev: Min erfaring basert på de jeg kjenner og har møtt er at kvinner trives bedre alene enn menn. Kan være at de er mer sosiale enn men er (venninnekvelder, sosiale hobbyer etc), og at i samboerskap med menn så havner hovedtyngden av husarbeid (o.l, som julegaver til svigermor osv) på dem, så totalt er det mindre å passe på som aleneboende (og tilsvarende mer å passe på for de aleneboende mennene). Dette er min erfaring og. Jeg er selv skilt, og i ekteskapet, var det jeg som tok meg av alt i hjemmet, tok meg av barna, laget alt av avtaler, handlet inn alt av gaver, alle hans klær, planla ferier. Ja, den som tok meg av alt. Så da han ble alene, var han helt fortapt, levde på take away mat, og bodde i en svinesti. Mens jeg hadde det jo helt fantastisk, for jeg hadde en mindre person i husstanden å ta vare på, og rydde etter. Så fikk jeg jo barnefri annenhver helg, og en dag i uken. Det var jo luksus for meg. Og nå 10 år etterpå, så bor jeg fortsatt alene. Jeg ønsker ikke en ny mann, jeg må ta meg av. Vil gjerne ha kjæreste da. Anonymkode: ceeae...dd6 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #16 Skrevet 9. mars 2017 Hvis du mener alene som på en øde øy, så tror jeg menn klarer seg best. Hvis du mener alene som i uten livspartner, så tror jeg kvinner, men bare fordi de mest pregede mennene trekker gjennomsnittet uforholdsmessig kraftig ned. Anonymkode: 3daa5...0f8 1
OPIgirl Skrevet 9. mars 2017 #17 Skrevet 9. mars 2017 19 timer siden, Overrasket skrev: Menn, uten tvil. Fordi?
lokmeister2016 Skrevet 18. mars 2017 #18 Skrevet 18. mars 2017 Det er veldig milijø betinget vil si begge klarer seg dårligere alene om de har dårlig nettverk eller lite interesser . Har man et godt nettverk og endel hobbyer og interesser klarer man seg alene . Man bør vere lykkelig alene før man kan bli lykkelig i et forhold 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #19 Skrevet 18. mars 2017 Jeg er kvinne og klarer meg fint. Er ikke så glad i å tømme sluk og vannlås men synes ikke jeg kan skaffe meg samboer bare for å få orden på dette Anonymkode: a9a25...40f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #20 Skrevet 18. mars 2017 Som flere skriver så tror jeg dette ikke dette handler om kjønn. Det handler mer om personlighet, selvstendighet, løsningsevne og hvor trygg man er på seg selv. Anonymkode: 8c5c8...127
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå