Sydenkupp Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Hei, Jeg har husleie utestående hos en tidligere leieboer. Dette har gått til inkasso men jeg er usikker på hvor i rekken av kreditorer jeg står. Er dette informasjon det er mulig å få tilgang til?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Nei. Personvernet til leieboeren kommer før din rett til informasjon om hens personlige økonomi/ditt krav. (Man kan sjekke seg selv på inkasso.no, men ikke andre.) Anonymkode: cb8df...216
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 40 minutter siden, Sydenkupp skrev: Hei, Jeg har husleie utestående hos en tidligere leieboer. Dette har gått til inkasso men jeg er usikker på hvor i rekken av kreditorer jeg står. Er dette informasjon det er mulig å få tilgang til? Utgangspunktet er at alle kreditorer står likt i prioritering. Unntaket er Staten som kreditor. Husleie har derfor ingen spesiell prioritet. Det er bare under en konkursbehandling for privatpersoner, altså gjeldsordning, at dette eventuelt vil komme frem. Men når husleien allerede har gått til inkasso, kan du med rimelig sikkerhet anta at vedkommende ikke har mye til utdeling til kreditorer. Men for privatpersoner kan krav i teorien forfølges livet ut. Med unntak for tvungen gjeldsordning. Anonymkode: d2788...4fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå