Gå til innhold

Sett en fin brudebukett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å finne en brudebukett som jeg liker. Kanskje du kan hjelpe meg? Den må ikke være for stor og helst inneholde roser. (Dette fordi jeg er nokså tynn og lav og roser er gjennomgangsblomsten i bryllupet vårt!)

Fargene spiller liten rolle, da dette vanligvis kan varieres ved de fleste blomster...

Takknemlig for tips!!

Mvh Septemberbrud

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk skal du ha! Det var fine buketter, men ikke helt min stil... Dvs; jeg har ikke helt sansen for de tradisjonelle dråpeformede bukettene. Den første liker jeg veldig godt, men jeg vil helst ha roser...

PS. vet dere om flotte buketter uten roser er jeg også interessert. -Går jo an å skifte menig mht blomster!!

Skrevet
Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ikke normalt at det er mannen som står for dette? Normalt ville jeg trodd at bruden kunne gi noen råd, men at det var brudgommen som skulle overraske bruden med blomsterbukketten?

Skrevet

Fra gammelt av er det nok slik, men jeg skal velge min selv. Faktisk vil han ikke vitehvordan den skal se ut, en gang...!

Men dette varierer nok veldig!!

Skrevet
Er det ikke normalt at det er mannen som står for dette? Normalt ville jeg trodd at bruden kunne gi noen råd, men at det var brudgommen som skulle overraske bruden med blomsterbukketten?

Tradisjonen er slik og jeg tviler ikke på at buketten hadde blitt fin selvom han hadde ordnet med den. Men nå har det seg slik at jeg er temmelig sær når det gjelder blomster og har hatt et skikkelig strev med å finne akkurat de blomstene jeg ville ha. Dessuten synes jeg brudebuketten er såpass viktig at jeg vil den skal være slik jeg ønsker.

Da jeg nevnte for min kjære at det egentlig er brudgommens oppgave å velge brudebukett ble han temmelig lang i maska, men skikkelig fornøyd ble han da jeg sa jeg hadde veldig lyst til å bestemme selv. Jeg har allikevel hele tiden spurt ham hva han synes, men han stoler på min vurderingsevne. :wink:

Vi bestilte iallfall brudebuketten sammen og vi er begge sikre på at vi har valgt rette blomster og at den sikkert blir kjempefin!

Gjest MissS (ikke pålogget)
Skrevet

Selv har jeg falt litt for disse:

http://www.homestead.com/thefloralcottage/...s/tw06-3-01.jpg

http://www.homestead.com/thefloralcottage/...s/tw12-3-01.jpg

Vet ikke ennå om jeg skal ha hvite eller røde roser... Skal iallefall ha fløyelsroser -kanskje en kombinasjon? og så med mørkegrønt (blader).

Husk at du fint kan finne en bukett du liker i formen og så velge blomstene og sammensetningen etterpå (på butikken)!

Mvh MissS :P

Skrevet

Jeg giftet meg, som sikkert noen av dere vet 6 juli.

Min fetter er blomster dekoratør og meget kreativ.

Kommer til å legge ut bilder etterhvert på vår hjemmeside:

http://devoted.to/randel

MEN, han fikk ganske frie tøyler rundt hele pyntingen.

Jeg hadde noen ønsker, lilla som stripene i håret mitt og Eføy som jeg liker så godt.

Dette angrer jeg IKKE på. Min brudebukett var helt spesiell, 150cm lang.

Ingen har noengang sett lignende. Jeg synes den var kjempeflott.

Skrevet

http://www.homestead.com/thefloralcottage/...s/tw22-3-01.jpg

Jeg skal ha Cala liljer i denne fargen her. Men de skal bindes i en tradisjonell fast rund bukett. Fikk beskjed om at det ville koste ca. 1200,- Så bilde av en slik bukett i et blad (et bitte lite bilde så det er lurt å ha øynene åpne). Syntes den virket veldig fin, klippet den ut og viste den til floristen. Han stiftet den fast til bestillingen. Han syntes det bare var fint å få et ferdig forslag han. Men borddekorasjonene lar jeg helt opp til ham. Vet han er dyktig så det blir nok fint. Det eneste jeg vet er at det blir markblomster. :D

Skrevet

Vet du, jeg så en fantastisk nydelig bukett i UKE-adressa lørdag 27. juli(for ikke-trøndere: UKE-adressa er bilag til Adresseavisen). Den var helt spesiell, og med roser. Det var hun som lagde prinsesse Marthas bukett som også hadde laget denne. Ta en titt på den du...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har falt pladask for en rund bukett med små hvitaktige roser. Den har grønne blader med hvitt ytterst i en krans rundt/under buketten og noen "kvister" liggende rundt

Fant den på nettet et sted, men har ikke linken her bare et bilde som jeg ikke får limt inn..

Soleie

Skrevet

Takk alle sammen for svar!! Mange flotte buketter her! Har enda ikke funnet "drømmebuketten", men gir ikke opp. Finner jeg ikke noen kommer jeg til å ta en enkel rund bukett med burgunder roser. Kommer muligens til å be blomsterbutikken om å lage en uten bilde.....

Har du flere forslag, så ikke nøl med å vise meg de!! Alltid kjekt med inspirasjon!!!

Mvh Septemberbrud

Gjest Anonymous
Skrevet

http://wulff.dynip.com/~barbro/bryllup/foer.html

Her ser du min bukett. Den er ikke så stor og med masse roser i. Jeg ble enig med blomsterdekoratøren om at jeg ville ha en rund bukett, ikke for stor, i gyldne farger og med roser, gerbia og litt grønt ++. Og jeg ble kjempefornøyd med den.

B.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...