AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Etter en idrettsskade fikk jeg ikke trent nok å gikk opp 7kg . Det la seg på hoftene og magen. Jeg var hos gynekolog til rutinekontroll da han oppdaget cyster på eggstokkene, policystisk ovarie syndrom (PCOS). Dette hadde jeg ikke før jeg gikk opp. Han mente derfor jeg kunne bli kvitt PCOS ved å gå ned de kiloene jeg gikk opp etter skaden. Jeg har alltid vært aktiv og trodde det skulle bli lett å gå ned så lenge jeg justerte kostholdet. Jeg tok feil. Tross lavkalori inntak pluss at jeg løper 10-14 km, 4-5 dager i uken, har jeg kun gått ned 1 kg siden januar 😔 jeg føler meg litt strammere og freshere, men noe stemmer virkelig ikke. Jeg har hørt om at mange med PCOS tar metformin. Kan metformin hjelpe meg gå ned i vekt? Eller er det ikke slik den funker? På blodprøver har jeg ikke noe tegn til diabetes eller insulin resistens. Jeg skjønner ikke hvorfor kroppen tviholder på kinoene. Ergerlig pcos altså. Jeg kan ikke skrive kaloriinntaket mitt i frykt for at de stenger tråden min, men her er typisk dag for hva jeg spiser. Frokost: Ett stekt egg uten brød eller salt Lunsj: 150g salat med 40 g smårettskinke og 1 ss dressing Middag: 200g kyllingfile med grillkrydder, wok grønnsaker. Kveld: Et knekkebrød med gilde god mager salami Jeg veier alt jeg spiser og har livstil app som hjelper meg passe på. På lørdag unner jeg meg en godbit, feks et beger med sjokoladepudding. Men da kompenserer jeg med å trene ekstra. INår jeg jogger så langt som jeg gjør brenner jeg 500- 800 kcal. Så er spent om noen har erfaring med om metformin og vekttap 😊 når man ikke har insulin resistens. Anonymkode: 27317...063
Pringle Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Du gjør det veldig vanskelig for deg selv. Er du sikker på at du heller vil gå ned i vekt med medisiner med risiko for alvorlige bivirkninger, enn å gjøre det enkelt men ordentlig? Hvis du spiser 1500 kalorier hver dag (som et faktum, siden du veier og logger alt du spiser og drikker, og bruker virkelige kaloriverdier for hver enkelt ting, og ikke glemmer, jukser eller "unner deg godbiter" (er du en hund?) og spolerer innsatsen din), går du ned i vekt. Og spis for guds skyld mer variert og mindre restriktivt. 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 4 minutter siden, Pringle skrev: Du gjør det veldig vanskelig for deg selv. Er du sikker på at du heller vil gå ned i vekt med medisiner med risiko for alvorlige bivirkninger, enn å gjøre det enkelt men ordentlig? Hvis du spiser 1500 kalorier hver dag (som et faktum, siden du veier og logger alt du spiser og drikker, og bruker virkelige kaloriverdier for hver enkelt ting, og ikke glemmer, jukser eller "unner deg godbiter" (er du en hund?) og spolerer innsatsen din), går du ned i vekt. Og spis for guds skyld mer variert og mindre restriktivt. Jeg må få påpeke at ting faktisk ikke er så svart-hvitt som du fremstiller det som her. Det er en del mennesker som har spesielle utfordringer (hvorav PCOS og insulinresistens kan være en del av bildet) i forhold til å gå ned i vekt og 1500 kcal gir på ingen måte vektnedgang for alle. Når det er sagt sier TS selv at hun IKKE har insulinresistens og hun vil derfor verken stoppes fra vektnedgang på grunn av det eller ha nytte av behandling mot det. I tillegg spiser hun alt for lite uavhengig av vekt. Anonymkode: 68954...27a 6
Pringle Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må få påpeke at ting faktisk ikke er så svart-hvitt som du fremstiller det som her. Det er en del mennesker som har spesielle utfordringer (hvorav PCOS og insulinresistens kan være en del av bildet) i forhold til å gå ned i vekt og 1500 kcal gir på ingen måte vektnedgang for alle. Når det er sagt sier TS selv at hun IKKE har insulinresistens og hun vil derfor verken stoppes fra vektnedgang på grunn av det eller ha nytte av behandling mot det. I tillegg spiser hun alt for lite uavhengig av vekt. Anonymkode: 68954...27a 1500 gir vektnedgang for alle, så lenge det ikke allerede er vedlikeholdsnivået, og da skal man være temmelig liten og sped og veldig lite aktiv. Problemet er at veldig få klarer å holde seg på 1500 kalorier hvis man ikke gjør det ordentlig. Enten logger man ikke, eller så logger man feil, eller så gidder man ikke lenge nok til å se resultater, eller man orker ikke mer fordi man savner "kosen" med maten man pleide å spise. Eller det er rett og slett for lite mat. Da må man spise mer, men fremdeles holde seg under vedlikeholdsnivå. Mindre enn 1500 kalorier pr dag over tid er antakeligvis for lite å leve på, men siden TS ikke går ned i vekt, spiser hun ikke mindre enn 1500 kalorier pr dag over tid. Hun sier også selv at hun unner seg godbiter og det kan fort utligne kaloriunderskuddet for flere dager. The proof is in the pudding. 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Metformin vil kunne hjelpe deg ned i vekt dersom du har insulinresistens/diabetes type 2. Skyldes at den økte mengden insulin som produseres vil gjøre det ekstra vanskelig å forbrenne fett og kan virke som en slags bremse på vektnedgang. Men ettersom du ikke produserer for mye insulin vil ikke metformin hjelpe deg. Anonymkode: 94bd1...730
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 7 minutter siden, Pringle skrev: 1500 gir vektnedgang for alle, så lenge det ikke allerede er vedlikeholdsnivået, og da skal man være temmelig liten og sped og veldig lite aktiv. Problemet er at veldig få klarer å holde seg på 1500 kalorier hvis man ikke gjør det ordentlig. Enten logger man ikke, eller så logger man feil, eller så gidder man ikke lenge nok til å se resultater, eller man orker ikke mer fordi man savner "kosen" med maten man pleide å spise. Eller det er rett og slett for lite mat. Da må man spise mer, men fremdeles holde seg under vedlikeholdsnivå. Mindre enn 1500 kalorier pr dag over tid er antakeligvis for lite å leve på, men siden TS ikke går ned i vekt, spiser hun ikke mindre enn 1500 kalorier pr dag over tid. Hun sier også selv at hun unner seg godbiter og det kan fort utligne kaloriunderskuddet for flere dager. The proof is in the pudding. Det blir ikke mere sant om du påstår det flere ganger. Det som er sant er at de fleste går ned på 1500 kcal om dagen, men ikke alle, da ikke alle kropper fungerer likt og det er mange ting som kan påvirke vektned- eller oppgang. Anonymkode: 68954...27a 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke mere sant om du påstår det flere ganger. Det som er sant er at de fleste går ned på 1500 kcal om dagen, men ikke alle, da ikke alle kropper fungerer likt og det er mange ting som kan påvirke vektned- eller oppgang. Anonymkode: 68954...27a Hvorfor er det ikke alle som går ned på kaloriunderskudd? Anonymkode: e10e3...eca 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Ts her jeg gikk opp de 7 kiloene med inntak på rundt 1700kcal. Så ja alle er forskjellig og brenner forskjellig og kan ikke spise 2000kcal. Jeg er 163 cm høy og 27 år gammel kvinne. Inntaket jeg har nå klarert av lege bare så det er sagt. Og jeg spiser ikke det jeg skrev hver eneste dag. Det er eksempel på typisk dags meny. Så spiser variert. I dag blir det proteinrik laks med salat til middag feks. jeg skriver ned alt jeg spiser og jukser ikke. Eneste kose er i helga er en godbit på lørdag som et beger sjokoladepudding på 251 kcal. Også spiser jeg ett rundstykke istedefor salat til frokost på lørdager sammen med kjæresten . Magert pålegg. Men jevner ut med trening hmm så metformin vil kun ha nytte om jeg har insulin resistens? det var skuffende. Håpet medisin kunne hjelper meg 😕 tja da er det vel kanskje den andre teorien til gynekologen min da: at jeg alltid har hatt PCOS, men ikke hadde noen plager fordi jeg trente og holdt den i sjakk. Når jeg da ikke kan kunne trene fikk PCOS sjans til å slå seg løs og vekten gå opp. Pcos påvirker forbrenningen. kan det være at kroppen jobber i mot meg dere? At den føler jeg spise på lite, og derfor tviholder på fettet? hilsen Ts 😊 Anonymkode: 27317...063
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke mere sant om du påstår det flere ganger. Det som er sant er at de fleste går ned på 1500 kcal om dagen, men ikke alle, da ikke alle kropper fungerer likt og det er mange ting som kan påvirke vektned- eller oppgang. Anonymkode: 68954...27a Det er faktisk helt riktig for min del. Jeg er 158 høy og har lavt stoffskifte (påvist ved blodprøver og vanskelig å regulere optimalt med medisiner). I tillegg har jeg en annen hormonforstyrrelse og må ha kunstig tilført østrogen. Jeg må ligge på 1300 og lavere hvis jeg skal ha sjans til å gå ned og DET er slitsomt i lengden. Har aldri klart det mer enn 6-8 mnd i slengen før jeg ryker. Jeg logger alt, hver dag, og har gjort det i ett år nå. Gikk ned 14 kg og med en gang jeg slapp litt opp (rundt 1700-1800 kcal) så begynte vekta sakte men sikkert øke. Har gått opp 6 kg på 4 mnd men da har jeg også gått fra å trene 3-4 ganger i uken til ca 1-2. Bare der er det 600-1000 kcal pr uke. Men enig i at det sikkert for de fleste er greit å ligge på 1500 kcal. Anonymkode: cc2af...c0e 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det ikke alle som går ned på kaloriunderskudd? Anonymkode: e10e3...eca Insulin produseres når du spiser karbohydrater (sukker) og gjør at cellene kan ta opp sukkeret fra blodet. Insulinet gjør samtidig at forbrenning av fett stopper opp. Og det er bra, ikke noe vits å bruke av fettet om sukker er tilgjengelig. Problemet oppstår om du har et kosthold som består av alt for mye raske karbohydrater. Da vil cellene trenge mer og mer insulin for å kunne ta opp sukkeret fra blodet, de har fått redusert insulinfølsomhet. Så du må produsere mer og mer insulin for å kunne ta opp sukkeret. Samtidig gjør insulinet fortsatt at fettet ikke forbrennes, men nå enda sterkere enn før siden du har mer insulin. Så en reduksjon av raske karbohydrater (for å senke insulinproduksjonen) vil kunne være nødvendig for å gå ned i vekt. Derfor lavkarbo fungerer så bra for noen. Anonymkode: 94bd1...730 2
Pringle Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her jeg gikk opp de 7 kiloene med inntak på rundt 1700kcal. Så ja alle er forskjellig og brenner forskjellig og kan ikke spise 2000kcal. Jeg er 163 cm høy og 27 år gammel kvinne. Inntaket jeg har nå klarert av lege bare så det er sagt. Og jeg spiser ikke det jeg skrev hver eneste dag. Det er eksempel på typisk dags meny. Så spiser variert. I dag blir det proteinrik laks med salat til middag feks. jeg skriver ned alt jeg spiser og jukser ikke. Eneste kose er i helga er en godbit på lørdag som et beger sjokoladepudding på 251 kcal. Også spiser jeg ett rundstykke istedefor salat til frokost på lørdager sammen med kjæresten . Magert pålegg. Men jevner ut med trening hmm så metformin vil kun ha nytte om jeg har insulin resistens? det var skuffende. Håpet medisin kunne hjelper meg 😕 tja da er det vel kanskje den andre teorien til gynekologen min da: at jeg alltid har hatt PCOS, men ikke hadde noen plager fordi jeg trente og holdt den i sjakk. Når jeg da ikke kan kunne trene fikk PCOS sjans til å slå seg løs og vekten gå opp. Pcos påvirker forbrenningen. kan det være at kroppen jobber i mot meg dere? At den føler jeg spise på lite, og derfor tviholder på fettet? hilsen Ts 😊 Anonymkode: 27317...063 Jeg er usikker på om du ikke klar for å gjøre en innsats ennå eller bare er feilinformert. 2000 kalorier er det "gjennomsnittskvinnen" spiser. Hun eksisterer kun i teorien og spiser 2000 kalorier fordi det er et pent tall å ha på deklarasjoner på matvarer. Ignorer det tallet. Finn ditt eget tall. Ditt kaloriforbruk er påvirket av din vekt og aktivitetsnivå. Du kan ekstrapolere ditt kaloriforbruk når du logger nøyaktig alt det du tar inn, og veier deg hver morgen under samme betingelser, og gjør dette i minst en måned, uten avbrekk. Vet ikke hva du mener med å jevne ut med trening. Du kan ikke spise mer bare fordi du trener. Så du må fremdeles logge kalorier, og gjøre det ordentlig. Og mager mat gir for mange dårlig metthetsfølelse (og det inneholder kalorier det også). Kroppen din jobber ikke imot deg. Spise for lite og tviholde på fettet? Det er ikke sånn det fungerer. Den bruker av det du gir den. Når du har kaloriunderskudd over tid, går du ned i vekt. Men innstillingen din jobber imot deg. Det er ikke noe galt med deg, bare så det er sagt, du er et menneske med normale følelser, instinkter og drifter. Vi har disse negative følelsene alle sammen, i større og mindre grad, varierende fra situasjon til situasjon, og gjennom livet: Utålmodighet, grådighet, misunnelse, ærgjerrighet, hovmod, latskap, hjelpeløshet, selvmedlidenhet, selvforakt, autoritetsangst. Du lar dem dessverre komme i veien for å oppnå målet ditt, og dessverre er det nok av folk som står klare til å utnytte deg. Hvis du kan finne en måte å overkomme dette på, så vil du lykkes med vektnedangen, og ikke ha noe problem med å holde vekta etterpå. Endret 8. mars 2017 av Pringle 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #12 Skrevet 8. mars 2017 34 minutter siden, Pringle skrev: Jeg er usikker på om du ikke klar for å gjøre en innsats ennå eller bare er feilinformert. 2000 kalorier er det "gjennomsnittskvinnen" spiser. Hun eksisterer kun i teorien og spiser 2000 kalorier fordi det er et pent tall å ha på deklarasjoner på matvarer. Ignorer det tallet. Finn ditt eget tall. Ditt tall er påvirket av din vekt og aktivitetsnivå. Vet ikke hva du mener med å jevne ut med trening. Du kan ikke spise mer bare fordi du trener. Og mager mat gir for mange dårlig metthetsfølelse (og det inneholder kalorier det også). Så du må fremdeles logge kalorier og gjøre det ordentlig Kroppen din jobber ikke imot deg. Spise for lite og tviholde på fettet? Det er ikke sånn det fungerer. Den bruker av det du gir den. Når du har kaloriunderskudd over tid, går du ned i vekt. Du har ingen rett til å ikke si at jeg er motivert. Når jeg lever lavkalori og velger lavkarbo løsninger hele uka gjør ikke den puddingkoppen og et rundstykke en dritt. Ingen pasta, ingen brød, ingen saus, ingen bris, ingen ris, ingen pizza. Ingen kos utom lørdag. Inntaket mitt i ukedagene er ikke lov å skrive her. Så jeg gjør en god jobb. Man må trossalt velge løsninger som man kan leve med så man ikke sprekker. Så føler ingen skam over å spise et rundstykke og en puddigkopp med samboer på lørdager. Jeg har virkelig langt om kostholdet for eggstokkenes skyld. Å aldri kose seg er enveistur mot flopp. Det sier tilogmed legen Hva jeg mener med at jeg kompenserer med trening? Jo når jeg spiser litt mer den dagen, trener jeg mer. Da jogger jeg en 14-16 km. Da brenner jeg i tillegg overskuddet. Jeg har vært aktiv løper i 15 å og er ingen lat sofagris. Jeg gikk opp etter en stygg skade, og fikk sykdom som påvirker hormoner og forbrenning. Uansett, med det ekstra inntaket jeg har på lørdager overstiger jeg aldri 1600kcal. Det eneste jeg får er dårlige karbohydrater. Anonymkode: 27317...063 5
Pringle Skrevet 8. mars 2017 #13 Skrevet 8. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ingen rett til å ikke si at jeg er motivert. Når jeg lever lavkalori og velger lavkarbo løsninger hele uka gjør ikke den puddingkoppen og et rundstykke en dritt. Ingen pasta, ingen brød, ingen saus, ingen bris, ingen ris, ingen pizza. Ingen kos utom lørdag. Inntaket mitt i ukedagene er ikke lov å skrive her. Så jeg gjør en god jobb. Man må trossalt velge løsninger som man kan leve med så man ikke sprekker. Så føler ingen skam over å spise et rundstykke og en puddigkopp med samboer på lørdager. Jeg har virkelig langt om kostholdet for eggstokkenes skyld. Å aldri kose seg er enveistur mot flopp. Det sier tilogmed legen Hva jeg mener med at jeg kompenserer med trening? Jo når jeg spiser litt mer den dagen, trener jeg mer. Da jogger jeg en 14-16 km. Da brenner jeg i tillegg overskuddet. Jeg har vært aktiv løper i 15 å og er ingen lat sofagris. Jeg gikk opp etter en stygg skade, og fikk sykdom som påvirker hormoner og forbrenning. Uansett, med det ekstra inntaket jeg har på lørdager overstiger jeg aldri 1600kcal. Det eneste jeg får er dårlige karbohydrater. Anonymkode: 27317...063 Det hørtes veldig restriktivt, slitsomt og trist og selvfornektende ut. Jeg har ikke sagt at du ikke er motivert. Men du er motivert for feil ting. Jeg føyde til litt i det innlegget mitt nettopp, håper du vil ta en titt på det. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #14 Skrevet 8. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det ikke alle som går ned på kaloriunderskudd? Anonymkode: e10e3...eca Stoffskifteproblematikk, PCOS/insulinresistens, cushings syndrom, kortisonbruk, antipsykotikum og lignende medisiner, lipødem og andre typer ødemer, allergier/intoleranser (f.eks. cøliaki), en rekke genfeil/syndromer... Dette er vel mange av de vanligste årsakene. Og hvor mye folk enn nekter, så er det nok en viss arvelighet i dette med kaloribehov og tendens til over- og undervekt også - det er merkelig om det er den eneste faktoren ved kroppen vår som ikke ligger i genene. Anonymkode: 68954...27a 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #15 Skrevet 8. mars 2017 Hva med p-piller (Diane eller Yasmin)? Dette skal vel hjelpe for PCOS, og regulere hormonene. Anonymkode: c7310...e75 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #16 Skrevet 8. mars 2017 2 minutter siden, Pringle skrev: Det hørtes veldig restriktivt, slitsomt og trist og selvfornektende ut. Jeg har ikke sagt at du ikke er motivert. Men du er motivert for feil ting. Jeg føyde til litt i det innlegget mitt nettopp, håper du vil ta en titt på det. Okei beklager. Jeg så nå at du skrev en del fornuftig også. Jeg er glad i meg selv jeg, men motivasjon min er potensiell friske eggstokker. Da er der verd strevet. Men jeg tror jeg skal bestille time hos legen igjen, kanskje han klarer å påpeke hva jeg gjør feil. er det noen som vet om det finnes tester man kan ta for å teste hvilkeforbruk 😊? Jeg mener jeg så noe slik på tv2 hjelper deg Anonymkode: 27317...063
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #17 Skrevet 8. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med p-piller (Diane eller Yasmin)? Dette skal vel hjelpe for PCOS, og regulere hormonene. Anonymkode: c7310...e75 Jeg tar loette 😊 Har gjort det i mange år. Får "mensen" i de pillefrie ukene. Jeg har ingen andre pcos problemer enn den økte vekten og behåring. Innsiden av lår og magen. Før jeg begynte på piller fikk jeg mensen og eggløsning normalt ts Anonymkode: 27317...063 1
Pringle Skrevet 8. mars 2017 #18 Skrevet 8. mars 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei beklager. Jeg så nå at du skrev en del fornuftig også. Jeg er glad i meg selv jeg, men motivasjon min er potensiell friske eggstokker. Da er der verd strevet. Men jeg tror jeg skal bestille time hos legen igjen, kanskje han klarer å påpeke hva jeg gjør feil. er det noen som vet om det finnes tester man kan ta for å teste hvilkeforbruk 😊? Jeg mener jeg så noe slik på tv2 hjelper deg Anonymkode: 27317...063 Jeg prøver å være fornuftig/saklig hele tiden (unntatt når jeg tuller, og da håper jeg det er åpenbart at jeg tuller, og jeg gjør det ikke i seriøse tråder som dette). Legen din vil ikke kunne hjelpe deg hvis du ikke hjelper deg selv. Du behøver ikke streve, du må bare gjøre en målrettet innsats. Det krever tålmodighet og oversikt, og du må holde ut en del indre motstand, men det er ikke mulig å streve og streve konstant, da vil du til slutt sprekke. Du må vise at du er glad i deg selv også, ved handling, ikke bare i ord... Du behøver ingen tester for hvileforbruk. Jeg forklarte over hvordan du regner ut kaloriforbruket ditt ved normal aktivitet og normalt matinntak (normalt for deg, nå), og det er hva som er viktig å vite siden du skal spise litt mindre enn det for å gå ned i vekt. Ett kilo fettvev tilsvarer 7000 kalorier, så så mye mindre må du spise for å gå ned en kilo.
Kattekvinne Skrevet 8. mars 2017 #19 Skrevet 8. mars 2017 Stakkars deg! Dette hørtes skikkelig trist ut! Altså å ligge på SÅ lite mat og samtidig ikke gå ned. Helt utrolig at du ikke går ned når du spiser SÅ lite. Hva du skrev opp tilsvarer vel 700-1000 kcal (pluss rundstyke og sjokoladepudding på lørdag som da blir omtrent 1200-1500). Alle er forskjellige og vi trenger ulik mengde mat, men dette er VELDIG lite. Selv om de med PCOS generelt vanskeligere for å gå ned, så høres dette ekstremt ut. Det er ikke noe gøy å høre, men du spiser nok mer enn du tror, for eksempel med hva du steker kyllingen i, eller hva slags grønnsaker osv. Selv har jeg en kropp som på vinteren greier å snike inn mat ved hver eneste anledning. Men matinntaket ditt er altså kjempelavt. Selv en sengeliggende, gammel dame på 50 kilo bruker mer enn dette. Hva sier legen? Kanskje en idé å snakke med ernæringsfysiolog? Og kan jeg spørre hvor fort du gikk opp de sju kiloene? Om det gikk sakte, burde du ikke måtte synke det normale kalori-inntaket spesielt mye for å gå ned igjen. Men kan hende har du gått mer ned enn du tror også. Hvor ofte veier du deg? Bruker du målebånd? Kanskje har du byttet ut noe av fettet med muskler?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #20 Skrevet 8. mars 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar loette 😊 Har gjort det i mange år. Får "mensen" i de pillefrie ukene. Jeg har ingen andre pcos problemer enn den økte vekten og behåring. Innsiden av lår og magen. Før jeg begynte på piller fikk jeg mensen og eggløsning normalt ts Anonymkode: 27317...063 Da ville jeg nesten testet Yasmin eller Diane om du uansett går på p-piller. Så vidt jeg husker reduserer de virkningen av androgener. Er vel tegn på at du har mer enn normalt om du har økt behåring? Yasmin er en vanlig p-pille, gikk på den selv mot kviser i tenårene. Diane er egentlig ikke en p-pille, inneholder mer østrogen enn vanlig p-piller. Det kan jo hende at PCOS forhindrer vektnedgang gjennom andre ting enn insulin? Så om hormonene blir stabilisert, så blir det lettere å gå ned? Her tipper jeg altså, har ikke peiling. Anonymkode: 94bd1...730 1
Anbefalte innlegg