Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hvor syns du er det beste stedet å bo, som student i Lillehammer? Tenker da på studenthjemmene. Valget står mellom studenthjem Storhove hvor jeg er 6 min fra skolen, men jeg har også sett mye på studenthjem i Vargstad, der får jeg eget bad for 60kr mer... Da må jeg gå i ca 30 minutter, men det kan jo da bli min daglige trening (prøver å snu det om til noe positivt hahah). Sett på Google Maps og det ser ikke ut til at det er matbutikker i nærheten av noen av studenthjemmene, men altså er jo Vargstad nærmere sentrum også da...

Klarer ikke bestemme meg!!!

Anonymkode: 92232...d1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke til områdene du nevner (bor et helt annet sted), men jeg vil på det varmeste anbefale eget bad. Jeg ville glatt gått de 30 minuttene, og fått meg sykkel når været tillater det. 

Anonymkode: be249...668

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Eget bad og 30 min gåtur, definitivt.

Anonymkode: 9d086...8a5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Eget bad.

Anonymkode: f12d5...cdc

• Liker 1
Skrevet

Eget bad og gratis trening! Hi5!

• Liker 2
Skrevet

Eget bad, uten tvil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Da har jeg bestemt meg for eget bad :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra! Hvis det også er nærmere sentrum i tillegg... Viktigere med nært sentrum enn nært skole, spør du meg. :)

Anonymkode: 05872...87c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bra! Hvis det også er nærmere sentrum i tillegg... Viktigere med nært sentrum enn nært skole, spør du meg. :)

Anonymkode: 05872...87c

Sentrum er viktig det og ja, men har hele livet hatt lang skolevei og det frista så veldig med bare 6 min skolevei for èn gangs skyld. Er så utrolig slitsomt å gå til og fra skolen i all slags vær. 

Tenkte nå i ettertid også på at det ikke er undervisning hver eneste dag på høgskole, så da er det like greit å være nærmere sentrum. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i gangavstand til jobben, og siden barna er tenåringer er det ikke kjøring til barnehage/sfo heller, så som regel går jeg til jobben, 25 min en vei. Men det er jammen greit å ha bilen på de dagene jeg ikke gidder gå, er sent ute, dårlig form eller dårlig vær. Hadde jeg vært student uten bil ville jeg glatt ofret eget bad til fordel for kortere vei. 30 min er ganske langt EN vei, hver eneste dag i all slags vær og føre, ihvertfall om du ikke har bil. Jeg går til jobb 80% av året, fordi jeg vil. Hadde jeg måtte gå hver eneste dag uten en valgmulughet ville det strax vært mye tyngre. Tenk på vinteren, det er kaldt på lillehammer som her jeg bor i nord. Hva om du er småsyk/influensa, gidder du da gå 30 min hver vei? Eller blir det sykedag? 

Ja det er fint med eget bad. Men bor du på badet? Hvor mye tid bruker du på badet iløpet av døgnet? Må du dusje mens en annen sitter på do? Tipper det er nøkkel på det badet... Trim får du om du gidder å legge til rette for det. 

Jeg ville valgt kort vei til skolen foran eget bad.

Anonymkode: 4677c...fb8

Skrevet

Hvor mange er det snakk om å dele bad med? Min første tanke skriker EGET BAD, men som student kan også nærhet til skole og sentrum være vel så viktig. Er det snakk om å dele bad med en person eller ti personer? Det spiller ganske stor rolle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i sentrum (i en annen by) og har ca 6-7 minutter gange til skolen. Jeg deler ett bad og ett toalett med 3 andre. Jeg ville aldri ha flyttet lenger unna bare for å ha et eget bad. 

Anonymkode: 68995...a68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går da buss? Vet det går to busser til høgskolen i lillehammer. Jeg har ikke pleid å ta de bussene så mye, så vet ikke så mye om tidene, men regner jo med at det går om morgenen:) Så går det vel an å ta busser som går til Fåberg. De kjører forbi høgskolen.

Vet i hvert fall at de bussene stopper ganske nærme Vargstad og Smestad, og går videre til høgskolen.

Ellers er det en ganske grei strekning å gå fra Vargstad/Smestad. Helt rett bortover. Fint å sykle!

Anonymkode: c85a6...1b3

Skrevet

30 min å gå, tar vel maks 5 min å sykle? Ville valgt eget bsd og sykkel. Buss på de værste drittdagene ;)

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Torelli skrev:

30 min å gå, tar vel maks 5 min å sykle? Ville valgt eget bsd og sykkel. Buss på de værste drittdagene ;)

Jepp. Sykkel når det er greit vær, buss når det er drittvær og på vinteren (hvis man ikke orker piggdekk og veldig mye klær)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt kjent på Lillehammer generelt, og ville heller valgt å bo på Vargstad enn å bo ved siden av skolen. Det er en Kiwi like ved, det er buss i nærheten, det er et minisenter i nærheten (Kremmerhuset) med litt interiørbutikker og jeg lurer på om de har fått Nille og. Der er det også matbutikk. Å sykle fra Vargstad til HiL gjør du også på kort tid. Ellers er ikke busskort veldig dyrt per måned, så jeg ville nok hatt det om vinteren :) hvis du skal bo på Vargstad, så vil du sikkert kommer deg litt rundt i byen ellers også, så da kan busskort være greit å ha i alle fall. Lykke til med studiene, Lillehammer er en super by :) 

Anonymkode: dee94...6d4

Skrevet

Eget bad

Skrevet

Eget bad

Gjest Linaria
Skrevet

Eget bad, men hadde nok heller tatt buss/sykkel enn å gå hver dag. Valgte selv eget bad da jeg flyttet til Edinburgh og angret ikke et sekund. Ingenting slår egen do når man er skikkelig fyllesyk altså :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...