AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Jeg kjøper så sjeldent klær så jeg vet ikke hvordan slikt fungerer På fredag kjøpte jeg en pysjamasbukse. Jeg brukte den fredagskveld og litt sånn sporadisk gjennom helgen. Den var god å ha på seg. I går kveld når jeg skulle ta den på så oppdaget jeg at det hadde revnet i sømmen på siden av buksen, sånn i kne/lår høyde. Buksen er god og vid, og jeg har heller ikke gjort noe som kan ha forårsaket det. Kan jeg bytte denne buksen da? Selv om den er brukt over flere dager Anonymkode: 02813...8b8
j23 Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper så sjeldent klær så jeg vet ikke hvordan slikt fungerer På fredag kjøpte jeg en pysjamasbukse. Jeg brukte den fredagskveld og litt sånn sporadisk gjennom helgen. Den var god å ha på seg. I går kveld når jeg skulle ta den på så oppdaget jeg at det hadde revnet i sømmen på siden av buksen, sånn i kne/lår høyde. Buksen er god og vid, og jeg har heller ikke gjort noe som kan ha forårsaket det. Kan jeg bytte denne buksen da? Selv om den er brukt over flere dager Anonymkode: 02813...8b8 Du kan vel ikke bytte den, den er jo brukt. Men ville tatt den med til butikken og klaga eller reklamert på den. Den skal jo tåle å brukes mer enn det der uten å få hull i seg. Så du bytter jo på en måte varen, men bytter den ikke av årsaken fordi du ikke ville ha den likevel, men fordi den tålte så lite og ble "ødelagt".
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Du kan reklamere etter Forbrukerkjøpsloven. Buksa skal kunne brukes etter formålet, og den skal kunne tåle normalt bruk. Vask og tørk buksa før du tark bukse og kvittering/kontoutskrift med tilbake til butikken. (Forbrukerkjøpsloven finner du på Lovdata.) Anonymkode: 6991c...86d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Ok, men da får jeg vente til i morgen så jeg rekker og vaske og tørke den, og så ta den med ned og klage Anonymkode: 02813...8b8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, men da får jeg vente til i morgen så jeg rekker og vaske og tørke den, og så ta den med ned og klage Anonymkode: 02813...8b8 Hvorfor skal du vaske den? Du skal klage på den. Og kalge/reklamasjon skal man gjøre så fort som mulig. Anonymkode: d6c9b...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du vaske den? Du skal klage på den. Og kalge/reklamasjon skal man gjøre så fort som mulig. Anonymkode: d6c9b...f1f Fordi det ble skrevet lengre opp her at jeg burde. Har aldri hatt behov for å bytte klesplagg så jeg aner virkelig ikke hvordan "reglene" rundt det er Anonymkode: 02813...8b8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi det ble skrevet lengre opp her at jeg burde. Har aldri hatt behov for å bytte klesplagg så jeg aner virkelig ikke hvordan "reglene" rundt det er Anonymkode: 02813...8b8 Om du vasker den risikerer du å gjøre skaden verre. Anonymkode: d6c9b...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du vasker den risikerer du å gjøre skaden verre. Anonymkode: d6c9b...f1f Ja, men det spiller da ingen rolle. Et plagg skal tåle å vaskes, spesielt en pysjamasbukse! Ts, vask og reklamer på buksa, sømmene skal tåle både bruk og vask, skulle da bare mangle. Anonymkode: dd31b...151
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå