Gå til innhold

Dere single, hvordan ha et fint liv alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel og bor alene i en leilighet. Jeg går på jobb, kommer hjem og spiser middag, og slenger meg på sofaen. Tar meg av og til en løpetur eller en fjelltur i helgene. Alle vennene mine har samboer og barn, så de er opptatt med sitt. Møter venner et par ganger i måneden.

Dette er jo litt stusselig! Dere single, hva gjør dere i hverdagen? Gjør dere ting på fritiden alene? I så fall hva? Hvordan ser deres hverdag ut?

Har vurdert å få meg en hund. Men dette er et jo et stort ansvar, føler meg ikke helt klar. Men det hadde vært hyggelig med selskap. Jeg er ikke spesielt sosial, så organiserte aktiviteter er ikke noe for meg.

Egentlig vil jeg jo bare ha en kjæreste.. Men må finne noe annet å fylle tomrommet med.

Anonymkode: ac9ad...b4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er singel og bor alene i en leilighet. Jeg går på jobb, kommer hjem og spiser middag, og slenger meg på sofaen. Tar meg av og til en løpetur eller en fjelltur i helgene. Alle vennene mine har samboer og barn, så de er opptatt med sitt. Møter venner et par ganger i måneden.

Dette er jo litt stusselig! Dere single, hva gjør dere i hverdagen? Gjør dere ting på fritiden alene? I så fall hva? Hvordan ser deres hverdag ut?

Har vurdert å få meg en hund. Men dette er et jo et stort ansvar, føler meg ikke helt klar. Men det hadde vært hyggelig med selskap. Jeg er ikke spesielt sosial, så organiserte aktiviteter er ikke noe for meg.

Egentlig vil jeg jo bare ha en kjæreste.. Men må finne noe annet å fylle tomrommet med.

Er ufør, sitter hjeme alene og venneløs og blir psykere og psykere. Det er ikke noe liv.

Anonymkode: 05f4b...6c5

Skrevet

Jeg er mye med venner! Spiser middag sammen, tar en drink... Er ganske flink til å spørre folk i omgangskretsen om å bli med på kaffe. Ellers er jeg på date, hyggelig å bli kjent med andre! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på jobb, sitter på jobb, går hjem, sitter hjemme. Hater jobben intenst men koser meg når jeg er hjemme. Lager en kopp kakao og leser en god bok.

Anonymkode: f00c5...649

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hobby(musikk, tegning, foto, programmering), prosjekter(mekking, oppussing), trening(kampsport, yoga, klatring, dans), reise, dykking og filuftsliv. Litt lønnet og ulønnet jobb innimellom og ukentlig pubquiz med venner. Har egentlig ikke tid til noe super seriøst forhold, shitposter alt for mye på internett:P

Kort fortalt så handler det vel om å fylle livet med elementer som er meningsfulle for deg og ikke andre.

Endret av Helvegen
  • Liker 1
Skrevet

Tren styrketrening/ få deg andre hobbyer. Venner og kjærester er ikke til for å fikse livet ditt, de er bare en fin bonus på et allerede interessant liv

• Liker 3
Skrevet

Bor med 4 andre, så alltids noen her å skravle med :) ellers trener jeg og fikk nylig en liten valp som krever sitt, dagene flyr :) men beste tiden på døgnet, er når alle har lagt seg og jeg i fred og ro kan dra frem pledd, en kopp med latte og bok/pc/tv 😊 Er foresten lett å treffe menn om man har hund har jeg erfart ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nyter det. Lurer mer på hvordan man kan ha et fint liv med partner.

Om du ikke troves alene kan du jo kanskje bo med en venn?

Anonymkode: 5d3db...6a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trener, går mye turer i fjell og skog. Reiser ofte bort i helger for å besøke venner fjærnt og nært. 

Besøker folk med unger. Går ut med single venner. Er med på kurs og møter ol i diverse organisasjoner. 

Vanligvis er timeplanen spekka og jeg ble sliten av meg selv her en stund fordi jeg MÅTTE fylle hver dag med noe. Så ble det en liten bråstopp og jeg har ligget på sofaen et par uker. Når timeplanen er full ønsker jeg bare litt alenetid. Nå som jeg ikke får gjort noe så klikker jeg :P så jeg må bare fylle opp den der timeplanen. 

Anonymkode: d1322...3a4

Skrevet

Sitter hjemme dag ut og dag inn. Snakker med katten min, gamer og leser.

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Besøker og har besøk av kompiser, selv de med barn. Konene deres synes det er greit å sende bort mann og barn innimellom  og da er jeg glad de kommer hit. 

Håper å komme I gang med trening igjen ca x 3 I uka, har sa en trenings kompis. Ellers trives jeg godt I eget selskap og å henge på kg til den rette dama dukker opp.

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Jeg har egentlig aldri tenkt over det. Jeg bare trives alene og har aldri tenkt over hvorfor jeg gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Står opp, går på jobb, hjem, sitter på sofaen og surfer, legger meg... Sånn er det hver dag. Har ingen hobbyer, ingenting interesserer meg liksom. Besøker venner en gang i blant. Kjedelig og grått liv mao..

Anonymkode: 9e550...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Viktig å trives i sitt eget selskap, uten å kjede seg:) Jeg er engasjert tante/søster, datter, venninne og hundeeier, og setter vel så pris på å kunne legge meg kl 21 med en god bok. Spiser ute innimellom, fjaser og trener litt. Jobber selvfølgelig også, og får den daglige inputen med litt sosialt på jobben. Hender selvfølgelig at jeg kommer hjem og slenger meg på sofaen med tv-serier, men har man hund så må man ut! Og det er sosialt også. Men, ikke skaff deg hund uten å ha en plan for diverse situasjoner først. 

Anonymkode: 837c5...82b

Skrevet

Jeg jobber en god del, og i fritiden trener jeg og koser meg hjemme med internett (blant annet KG ;) ) og bøker. Ellers har jeg forskjellige "puslehobbyer" som f.eks. kortmakeri og strikking. Kunne gjerne tenkt meg en kjæreste, men ettersom det ikke skjer så gjør jeg det beste ut av det jeg har. Jeg kan liksom ikke satse på å sitte og mistrives inntil drømmeprinsen banker på døra, og i min alder er det vel størst sjanse for at jeg treffer ham på gamlehjemmet om noen år uansett...

Skrevet

Dykking ned i alle slags interesser er greia når man er singel. 

Skrevet

Jeg liker å være alene. Det er kanskje en av hovedårsakene til at jeg er singel også.

Jeg jobber fulltid og har litt familie som jeg er sammen med en gang i uka eller noe sånt. Jobb for meg er stort sett det jeg takler av sosialt samvær daglig (det hender også at vi som jobber sammen gjør ting sammen utenom jobb). Ellers har jeg et lite knippe gode venner som jeg bruker litt tid sammen med også, men de er enten slik som meg eller har travle liv med mann og barn, så de har samme (manglende) behov for sosialt samvær som meg.

For meg går dagene med til jobb, måltider, noen korte turer med hunden, litt TV eller internet, søvn og en god del kontakt med både gamle og nye venner på f.eks Skype. Det er lettere for meg å takle enn aktiviteter med andre. En gang i blant blir det også en liten fest eller en middag ute.

Det kommer nok veldig an på hvordan du er som person. Folk har forskjellige grenser og behov for å være sammen med andre. Om du har behov for å være mer sammen med andre, så kan kanskje et kurs eller en eller annen gruppeaktivitet være tingen? Om du vil lære deg å være alene, så kan du kanskje finne en hobby som fungerer hjemmefra og alene. Håndverk/-arbeid, bøker, skriving, fotografering, blogging, hagearbeid, gåturer, sykkelturer, film osv. det er mange ting man kan gjøre alene.

Dersom jeg skal slå meg ned med en mann igjen (har tidligere vært i et veldig langt forhold og noen kortere), så må det være en som virkelig forstår mitt behov for å være alene av og til og mitt tempo tror jeg.

Gjest Cartman
Skrevet

Jobber på dagtid, jobber på kveldstid, trener på ettermiddagen og ser på youtube før jeg legger meg. Synes det noen ganger er veldig trist. Samtidig er et grunnleggende personlighetstrekk ved meg at jeg er lukket og introvert. Veldig få mennesker vet hva jeg føler og hvordan jeg egentlig har det. Siden jeg er den jeg er, så blir det vanskelig for en eventuell partner å bli kjent med den egentlige meg. Lukketheten er min største utfordring.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det samme livet som deg, sånn circa. Går på jobb, kommer hjem, gjør husarbeid, trener, sitter på sofaen, drikker te. Ser ut vinduet, ser litt på youtube. Møter venner et par ganger i måneden. Hadde gjerne skaffet meg mann og barn, men ser ikke ut til å ha hellet med meg. Så da gjør jeg heller det beste ut av det jeg har.

Anonymkode: c0de4...970

Skrevet

Jeg er fullblods kulturkjerring og er ute på teater og konserter flere ganger i uka, alene eller sammen med venner. Dessuten trives jeg i mitt eget selskap - en kanne te og en bok og jeg har en strålende kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...