Gå til innhold

Normalt å føle seg gammel før 30?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg gammel. Eller jeg føler meg ung, men jeg føler at alle tenker at jeg er gammel. Jeg ble nettopp 27 og alle jeg jobber med er rundt 20. De fleste på jobb tror at jeg er på deres alder, men når jeg sier hvor gammel jeg er så er reaksjonen alltid den samme "HÆÆÆÆ??? Er du sååååå gammel?" :klaske: 
Til og med de gamle på jobb sier det, og de er nær pensjonsalder. 

Når jeg møter de jeg gikk på skole med er de gift med barn. Jeg er singel, barnløs og student. Jeg føler meg som om jeg var "ung" enda, men jeg føler at samfunnets forventning av de på min alder er en godt etablert person som er "moden". Man sier ofte "det er bare et tall", men alle vet at det er forventinger om hvordan man skal oppføre seg når man har nådd en hvis alder. Jeg syns det er flaut å si hvor gammel jeg er fordi folk tror at jeg er yngre utifra utsene og hvordan jeg oppfører meg. Jeg syns det er flaut at jeg ikke gir andre inntrykk av at jeg er så gammel som jeg er, nesten som om jeg er barnslig. 

Er det normalt å føle det sånn? Når man er i den situasjonen selv så føles det ensomt, nesten som om man er alene om det. Men jeg kan ikke være den eneste som ikke følert seg komfortabel med alderen sin. 

Anonymkode: 715ec...743

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg yngre enn jeg er, jeg synes bare det er artig at folk blir overraska over at jeg er 10 år eldre enn de tror, i dont give a shit om hva verden rundt meg tenker. jeg føler naturligvis at jeg må act my age, men det handler mer om at jeg feks er for gammal til unødvendig drama og bråk. hvis jeg vil være fri og frank, leke med livet, feste i helgene, spise junk i ukedagene, så er vel det opp til meg selv? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er normalt. Jeg er heller ikke komfortabel med alderen min, og jeg er ca. like gammel som deg. Blir stressa av alle aldringstegn som sikkert kommer etter hvert også.

Anonymkode: 96dcd...be8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har motsatt problem, jeg føler meg gammel, og ønsker å være gammel, men er ung. Når folk får vite alderen min blir dem sjokkert, og tror meg ikke. Er 22, de fleste tror jeg er nærmer 30. Jeg føler meg mulig som en 50 åring.. 

Anonymkode: afaa8...dac

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg gammel. Eller jeg føler meg ung, men jeg føler at alle tenker at jeg er gammel. Jeg ble nettopp 27 og alle jeg jobber med er rundt 20. De fleste på jobb tror at jeg er på deres alder, men når jeg sier hvor gammel jeg er så er reaksjonen alltid den samme "HÆÆÆÆ??? Er du sååååå gammel?" :klaske: 

Når jeg møter de jeg gikk på skole med er de gift med barn. Jeg er singel, barnløs og student. Jeg føler meg som om jeg var "ung" enda, men jeg føler at samfunnets forventning av de på min alder er en godt etablert person som er "moden". Man sier ofte "det er bare et tall", men alle vet at det er forventinger om hvordan man skal oppføre seg når man har nådd en hvis alder. Jeg syns det er flaut å si hvor gammel jeg er fordi folk tror at jeg er yngre utifra utsene og hvordan jeg oppfører meg. Jeg syns det er flaut at jeg ikke gir andre inntrykk av at jeg er så gammel som jeg er, nesten som om jeg er barnslig. 

Er det normalt å føle det sånn? Når man er i den situasjonen selv så føles det ensomt, nesten som om man er alene om det. Men jeg kan ikke være den eneste som ikke følert seg komfortabel med alderen sin. 

Kjenner veldig til den følelsen

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet (endret)

Jeg har aldri helt forstått dette med og føle seg ung eller gammel. 

Jeg tror egentlig jeg alltid har følt meg den alder jeg er. 

Endret av Balian de Ibelin
Skrevet

Slapp av, du er bare halveis til 54. :nigo:

Skrevet

Føler med deg ts..

Har ei venninne som er 4år yngre enn meg, som har slått seg ned med mann og 3 barn..
Hun spurte meg; "Er det ikke på tide for deg å slå deg ned? Få barn? Jeg vil jo bare at du skal være lykkelig :)  Mann og barn, det er DET livet handler om!"

Jeg føler meg som en 18åring fremdeles...Føler meg absolutt ikke klar for barn og jeg er snart 30 :fnise: 

Gjest Froning
Skrevet

Mener ikke å være pirkete nå, men...:

Hvordan føles det egentlig å føle seg gammel eller ung? Innenfor vår fysiske ramme der følelsene faktisk skjer?

Problemet ligger i hodet ditt, TS.. Det beste du kan gjøre er å velge å ikke legge så mye i hele alder -dilemmaet som dukker opp i hodet ditt og trigger ensomheten.

Skrevet

Vegring mot å bli voksen?  :baby:

Gjest Froning
Skrevet
9 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Vegring mot å bli voksen?  :baby:

Utifra måten du skriver dette innlegget på er ikke du kvalifisert til å stille det spørsmålet. Veldig enkelt og finne egne feil hos andre, er det ikke? :fnise:

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei, jeg har følt akkurat det samme som deg. jeg er 26 selv og mange av de jeg er med er enten på min alder eller yngre. alle damene jeg er med er i 21 22 års alderen og kompisene mine er samme alder og noen under.

jeg har i små perioder følt meg veldig gammel og har hatt lyst til å føle meg ung igjen. en kollega av meg sa at alt ligger i hodet. og det stemmer. mange jeg kjenner har også fått barn og laget familie. men hva så ? i min verden så har de tabbet seg ut iforhold til deg, slå seg til ro i alderen av 27 det må da være kjedelig. jeg har mange kollegaer i som er tidlig i 30 årene og har alt på stell, hus, bil og penger men er også lykkelig singel :)

AnonymBruker
Skrevet

Er litt som deg :P er 27 år, mange tror jeg er yngre.

Det verste syns jeg, er at ingenting er på stell. Jeg ønsker hus og barn og alt det der snart.. Har en kjæreste jeg da. Men pga usikker jobbfremtid (orker ikke forklare) må det vente... Føler alle andre har liksom fast jobb og kjøpt seg hus, mens jeg vimser rundt og knapt vet hvem jeg er og hvor jeg skal ende opp :P 

Anonymkode: c875a...ada

• Liker 1
Skrevet

Når alle du jobber med er yngre enn deg er det nok mer normalt at man tenker slik. Jeg er straks 30 og føler meg ikke eldre enn 24/25. Jeg blir like overrasket hvet gang jeg kommer på hvor gammel jeg er. Det har nok noe med at jeg har hatt stort sett det samme livet siden jeg var 24. Samboer, leilighet var student (med jobb), nå i jobb. Barn har vi ikke enda. 

• Liker 2
Skrevet

Ung, gammel, meh. Jeg er 42, men i hodet er jeg 14. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...