AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #21 Del Skrevet 26. januar 2019 På 12.3.2017 den 18.48, JackIost skrev: Jeg har vært lærer, han som het Jacklost men som slettet seg har nok ikke vært det, nei Gammel tråd, men jeg har det akkurat som TS og lurer derfor på hva du jobber som istedenfor lærer? Håper du er her fortsatt.. Anonymkode: fe2ff...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #22 Del Skrevet 26. januar 2019 På 7.3.2017 den 23.49, AnonymBruker skrev: Har nådd et punkt hvor jeg knapt orker å stå opp om morgenen for å gå på jobb. Makter ikke være lærer lenger, takler det ikke. Blir kvalm av å tenke på det, gråter rett og slett. Har ingen energi igjen. Prøver og prøver, og har aldri fått klager på opplegg og faglig innhold, elever og kolleger ser på meg som flink. Men, det sosiale sliter meg helt ut. Jeg er ikke så god på såkalt klasseledelse, jeg bruker mye tid på å få ro, orker knapt å tenke på at jeg skal på jobb i morgen. Bruker så enormt mye energi på å holde oppmerksomheten deres (jobber på ungdomsskole). Ingenting gir mening lenger, alt føles så håpløst. Har stor respekt for lærere som orker, i tiår etter tiår. Selv har jeg vært lærer i åtte år, og jeg tenker mer og mer på om jeg engang orker å leve om jeg ikke finner meg en annen jobb. Ja, høres skikkelig dramatisk ut, og jeg gjør jo aldri det, men det illustrerer bare hvor utrolig tung og meningsløs denne jobben er blitt for meg. Som i dag, jeg har brukt all tiden siden barna la seg (litt etter 20) på å skrive vurderinger til presentasjoner elevene hadde i forrige uke, og så skal jeg skrive en oppgavetekster til en skriveoppgave de har på slutten av uke -som vi skal gå gjennom i morgen. Og så har jeg ikke engang begynt å planlegge de fire undervisningstimene jeg har i morgen. Drømmer om å bare sove....lenge. Ikke ringe til skolen, bare ikke komme, late som om jeg er for syk til å ringe og levere vikaropplegg. Drømmer om å flytte tilbake der jeg vokste opp, og begynne som bonde. Slippe alt det sosiale slitet, kunne stelle med dyr (sauer kanskje, eller griser), ikke måtte forholde meg til frekke elever, uro i timene, samtaler med foreldre, dårlig samarbeid med kolleger. Er det noe håp? Hvilken jobb kan jeg egne meg for, når jeg er en av de introverte i samfunnet, en som helst ikke vil oppleve så mye sosialt, en som blir sliten av sånt? Er det noen jobber igjen for slike som meg? Er allerede 20% sykemeldt fordi jeg er så utslitt, bruker så og si all min fritid på å planlegge timer, skrive vurderinger, lage oppgaver. Har ikke orket å lese historier på senga for barna mine på flere måneder (jula). Kroppen min gir snart opp. klarer ikke mer snart. 100% sykemelding, er det mulig? Er det feigt, frekt? Er det noen her som har vært lærere, og som har fått en annen jobb utenfor skolen -uten å gå for mye ned i lønn? Dropper lett den lange sommerferien om det finnes en jobb hvor jeg slipper å være sliten døgnet rundt. Anonymkode: ced71...032 Hva med å begynne på voksenopplæring? Du slipper å forholde deg til foreldre eller hva de gjør i friminuttene. De er stort sett veldig greie, har ikke opplevd mye bråk. Du kan også sikte deg inn mot bedrifter som trenger norskkurs feks helsearbeidere. Ta studiet voksenpedagogikk som samlingsbasert studie. Det kan gi deg noen fortrinn. Anonymkode: d3c80...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #23 Del Skrevet 27. januar 2019 Ta master i logopedi og begynn som logoped. Vi er masse utslitte ekslærerei denne jobben😆 Anonymkode: 9e15e...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #24 Del Skrevet 22. oktober 2020 Dytter denne tråden, jeg. Er du her enda, HI? Lurer på hvordan du har det og hvordan det gikk med deg?! Jeg er i samme situasjon som du var da du startet denne tråden❤ Anonymkode: 1d853...55b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå