AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Del Skrevet 7. mars 2017 Har nådd et punkt hvor jeg knapt orker å stå opp om morgenen for å gå på jobb. Makter ikke være lærer lenger, takler det ikke. Blir kvalm av å tenke på det, gråter rett og slett. Har ingen energi igjen. Prøver og prøver, og har aldri fått klager på opplegg og faglig innhold, elever og kolleger ser på meg som flink. Men, det sosiale sliter meg helt ut. Jeg er ikke så god på såkalt klasseledelse, jeg bruker mye tid på å få ro, orker knapt å tenke på at jeg skal på jobb i morgen. Bruker så enormt mye energi på å holde oppmerksomheten deres (jobber på ungdomsskole). Ingenting gir mening lenger, alt føles så håpløst. Har stor respekt for lærere som orker, i tiår etter tiår. Selv har jeg vært lærer i åtte år, og jeg tenker mer og mer på om jeg engang orker å leve om jeg ikke finner meg en annen jobb. Ja, høres skikkelig dramatisk ut, og jeg gjør jo aldri det, men det illustrerer bare hvor utrolig tung og meningsløs denne jobben er blitt for meg. Som i dag, jeg har brukt all tiden siden barna la seg (litt etter 20) på å skrive vurderinger til presentasjoner elevene hadde i forrige uke, og så skal jeg skrive en oppgavetekster til en skriveoppgave de har på slutten av uke -som vi skal gå gjennom i morgen. Og så har jeg ikke engang begynt å planlegge de fire undervisningstimene jeg har i morgen. Drømmer om å bare sove....lenge. Ikke ringe til skolen, bare ikke komme, late som om jeg er for syk til å ringe og levere vikaropplegg. Drømmer om å flytte tilbake der jeg vokste opp, og begynne som bonde. Slippe alt det sosiale slitet, kunne stelle med dyr (sauer kanskje, eller griser), ikke måtte forholde meg til frekke elever, uro i timene, samtaler med foreldre, dårlig samarbeid med kolleger. Er det noe håp? Hvilken jobb kan jeg egne meg for, når jeg er en av de introverte i samfunnet, en som helst ikke vil oppleve så mye sosialt, en som blir sliten av sånt? Er det noen jobber igjen for slike som meg? Er allerede 20% sykemeldt fordi jeg er så utslitt, bruker så og si all min fritid på å planlegge timer, skrive vurderinger, lage oppgaver. Har ikke orket å lese historier på senga for barna mine på flere måneder (jula). Kroppen min gir snart opp. klarer ikke mer snart. 100% sykemelding, er det mulig? Er det feigt, frekt? Er det noen her som har vært lærere, og som har fått en annen jobb utenfor skolen -uten å gå for mye ned i lønn? Dropper lett den lange sommerferien om det finnes en jobb hvor jeg slipper å være sliten døgnet rundt. Anonymkode: ced71...032 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Del Skrevet 7. mars 2017 Uff, stakkars deg, sånn skal du ikke ha det. Minner meg om meg selv da jeg var i jobb. Jeg hadde en kronisk lidelse, en slags ME-tilstand på gang samtidig som at jeg hadde en vaskejobb som slet meg helt ut. Dette etter å ha rotet rundt i utdannelser og jobber i evigheter uten å finne noe som passet for meg. Endte med at jeg til slutt ble sykemeldt, kom over på AAP, så midlertidig ufør, og så ufør. Først nå etter nesten 20 år har jeg funnet noe jeg kanskje kan jobbe litt med igjen. Det er mange faktorer som gjør at det har tatt så lang tid for meg, jeg har fått jobbtilbud oppigjennom som jeg ikke har orket å ta. Jeg tenker at med deg så må du kanskje først komme deg ut av den jobben du har for at det skal dukke opp noe annet for deg, og kom deg ut før du brenner deg helt ut. Det er absolutt ikke hverken feigt eller frekt, selv skulle jeg krøpet til NAV og meldt meg arbeidsledig istedenfor å tenke at jeg bare måtte ta en jobb, det var vaskejobben som tok helt knekken på meg. Du gjør ingen noen tjeneste med å slite deg enda mere ut, du må ha noe energi igjen til å se etter noe annet også. Anonymkode: 8c039...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Del Skrevet 7. mars 2017 Bytte arbeidsplass, altså skole? Undervise på mellomtrinnet? Der har jo ofte elevene mer respekt til læreren/ser fremdeles litt opp til læreren. Og hvis du er allmennlærer, så kan du jo prøve deg på de minste trinnene? Slipper like mye planlegging som å være lærer ved en ungdomsskole krever! Jeg går på lærerstudiene 5.-10. trinn og håper virkelig ikke jeg må føle meg slik som du har det nå Håper alt løser seg! Anonymkode: 226bb...70a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Del Skrevet 7. mars 2017 Mange pedagoger jobber på hjelpemiddelsentralen 😊 Mange interessante stillinger der faktisk😊 Anonymkode: 50950...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Del Skrevet 8. mars 2017 Hva med å jobbe med folk som sliter litt, en stilling som miljøterapeut f.eks. det kan gi deg noe tilbake og ikke bare tappe energi slik det ser ut til at jobben din gjør nå. Det er ingen skam å prøve litt forskjellig i arbeidslivet. Anonymkode: 1fe35...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Del Skrevet 8. mars 2017 Voksenopplæring? Eller har du fagkompetanse til å undervise på videregående? Uansett burde du hørt med legen om f.eks 50 %sykemelding ville ha vært lurt en periode? Så du kommer deg ovenpå. Det høres nemlig ut som om du er på vei i en nedadgående spiral, og det er ikke noe særlig å bli helt utbrent! Jeg er lærer men har en kronisk sykdom som utviklet seg negativt og gav følgetilstander som utmattelse. Jeg prøvde alt for lenge og ble skikkelig syk! I læreryrket trenger man energi! Gi deg selv tid og pleie og ikke press deg selv mer! Anonymkode: 585c7...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 8. mars 2017 #7 Del Skrevet 8. mars 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nådd et punkt hvor jeg knapt orker å stå opp om morgenen for å gå på jobb. Makter ikke være lærer lenger, takler det ikke. Blir kvalm av å tenke på det, gråter rett og slett. Har ingen energi igjen. Prøver og prøver, og har aldri fått klager på opplegg og faglig innhold, elever og kolleger ser på meg som flink. Men, det sosiale sliter meg helt ut. Jeg er ikke så god på såkalt klasseledelse, jeg bruker mye tid på å få ro, orker knapt å tenke på at jeg skal på jobb i morgen. Bruker så enormt mye energi på å holde oppmerksomheten deres (jobber på ungdomsskole). Ingenting gir mening lenger, alt føles så håpløst. Har stor respekt for lærere som orker, i tiår etter tiår. Selv har jeg vært lærer i åtte år, og jeg tenker mer og mer på om jeg engang orker å leve om jeg ikke finner meg en annen jobb. Ja, høres skikkelig dramatisk ut, og jeg gjør jo aldri det, men det illustrerer bare hvor utrolig tung og meningsløs denne jobben er blitt for meg. Som i dag, jeg har brukt all tiden siden barna la seg (litt etter 20) på å skrive vurderinger til presentasjoner elevene hadde i forrige uke, og så skal jeg skrive en oppgavetekster til en skriveoppgave de har på slutten av uke -som vi skal gå gjennom i morgen. Og så har jeg ikke engang begynt å planlegge de fire undervisningstimene jeg har i morgen. Drømmer om å bare sove....lenge. Ikke ringe til skolen, bare ikke komme, late som om jeg er for syk til å ringe og levere vikaropplegg. Drømmer om å flytte tilbake der jeg vokste opp, og begynne som bonde. Slippe alt det sosiale slitet, kunne stelle med dyr (sauer kanskje, eller griser), ikke måtte forholde meg til frekke elever, uro i timene, samtaler med foreldre, dårlig samarbeid med kolleger. Er det noe håp? Hvilken jobb kan jeg egne meg for, når jeg er en av de introverte i samfunnet, en som helst ikke vil oppleve så mye sosialt, en som blir sliten av sånt? Er det noen jobber igjen for slike som meg? Er allerede 20% sykemeldt fordi jeg er så utslitt, bruker så og si all min fritid på å planlegge timer, skrive vurderinger, lage oppgaver. Har ikke orket å lese historier på senga for barna mine på flere måneder (jula). Kroppen min gir snart opp. klarer ikke mer snart. 100% sykemelding, er det mulig? Er det feigt, frekt? Er det noen her som har vært lærere, og som har fått en annen jobb utenfor skolen -uten å gå for mye ned i lønn? Dropper lett den lange sommerferien om det finnes en jobb hvor jeg slipper å være sliten døgnet rundt. Anonymkode: ced71...032 Har vært lærer og tjener i dag ca. det dobbelte Men et hett tips er å ikke gi opp, men forsøke å få jobb på barneskole eller vgs, min erfaring er at ungdomsskole er det vanskeligste trinnet med tanke på de problemene du har med klasseledelse, som du på ingen måte er alene om 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #8 Del Skrevet 9. mars 2017 Henger meg på forslaget om å prøve barneskole.. har du jobbet med det før? Jeg jobber på barneskole, faglærer. Har to fag, ett av de rettefag; engelsk. Ungene er så små at det er ikke snakk om omfattende prøver enda, så jeg har stort sett bare 2 prøver å rette i året. + halvårsvurdering 2 ganger i året. Vet det er litt mer retting i norsk, men jeg ser for meg at det er litt enklere enn u-skole da det er mer det grunnleggende som skal rettes. Dessuten, uten karakterer er det mer åpent for kameratvurdering og egenvurdering på barnetrinnet. Jeg benytter meg mye av dette. Det eneste jeg trenger å gi av dokumentasjon er halvårsvurderingen, og evt noen notater til kontaktlærer for elevsamtaler. Sånn generelt i hvert fall. Kan være slitsomt med klasseledelse i blant, unger kan jo være fryktelig barnslige og umodne Men til motsetning fra de større barna er de lettere å "forme", lettere å påvirke de liksom. Vet det kanskje ikke var det du lurte på, du tenker vel på helt andre type jobber.... Er det mulig for deg å utdanne deg videre til noe annet? Kanskje du kunne jobbet i kommunen med noe skoleutvikling eller noe? Anonymkode: dd66a...a8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaprosa20 Skrevet 9. mars 2017 #9 Del Skrevet 9. mars 2017 Hvis du vil ha en enklere jobbhverdag ville jeg undervist eldre elever, ikke yngre. Hva med elever som går studiespesialiserende? De er ofte mer motivert og enklere å undervise enn en gjeng sure ungdommer midt i puberteten. Du er vel også kvalifisert til å jobbe i administrasjonen i kommunen med saker som har med skole å gjøre, eller PPU Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #10 Del Skrevet 10. mars 2017 Jeg kjenner noen med lærerutdanning som har jobb i kommunen (type skjenkebevilning), og en annen som har jobbet som sekretær for større olje- og bemanningsfirma. Anonymkode: 7cd10...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #11 Del Skrevet 12. mars 2017 Jeg var i dine sko. Ikke fullt så ille, men var på vei til å bli skikkelig lei og sa opp jobben. Jobber nå i PPT. Kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. For min del var det en ekstremt krevende elevgruppe, bruktre utrolig mye energi på å få ro i klassen. Elever som brukte hele dagene på å ødelegge for seg selv og de andre. Stadig fravær, så assistenter kunne vi se langt etter. Følte meg mer som en oppdrager enn en underviser. Jeg jobbet på barneskole, så planlegging var ikke så tidkrevende som det du beskriver. Jeg satt aldri og jobbet kvelder eller helger. Du kan jo prøve deg som faglærer på barnetrinnet, det er i de fleste tilfellene ikke så tidkrevende som på ungdomsskolen. Til gjengjeld har du minst like mye problemer med det sosiale og klasseledelse. Det kan være frustrerende og utmattende å stadig skulle sette grenser for andres barn og bruke så ekstremt mye tid på andre ting enn det faglige. Anonymkode: 33e99...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #12 Del Skrevet 12. mars 2017 På 3/7/2017 den 23.49, AnonymBruker skrev: Har nådd et punkt hvor jeg knapt orker å stå opp om morgenen for å gå på jobb. Makter ikke være lærer lenger, takler det ikke. Blir kvalm av å tenke på det, gråter rett og slett. Har ingen energi igjen. Prøver og prøver, og har aldri fått klager på opplegg og faglig innhold, elever og kolleger ser på meg som flink. Men, det sosiale sliter meg helt ut. Jeg er ikke så god på såkalt klasseledelse, jeg bruker mye tid på å få ro, orker knapt å tenke på at jeg skal på jobb i morgen. Bruker så enormt mye energi på å holde oppmerksomheten deres (jobber på ungdomsskole). Ingenting gir mening lenger, alt føles så håpløst. Har stor respekt for lærere som orker, i tiår etter tiår. Selv har jeg vært lærer i åtte år, og jeg tenker mer og mer på om jeg engang orker å leve om jeg ikke finner meg en annen jobb. Ja, høres skikkelig dramatisk ut, og jeg gjør jo aldri det, men det illustrerer bare hvor utrolig tung og meningsløs denne jobben er blitt for meg. Som i dag, jeg har brukt all tiden siden barna la seg (litt etter 20) på å skrive vurderinger til presentasjoner elevene hadde i forrige uke, og så skal jeg skrive en oppgavetekster til en skriveoppgave de har på slutten av uke -som vi skal gå gjennom i morgen. Og så har jeg ikke engang begynt å planlegge de fire undervisningstimene jeg har i morgen. Drømmer om å bare sove....lenge. Ikke ringe til skolen, bare ikke komme, late som om jeg er for syk til å ringe og levere vikaropplegg. Drømmer om å flytte tilbake der jeg vokste opp, og begynne som bonde. Slippe alt det sosiale slitet, kunne stelle med dyr (sauer kanskje, eller griser), ikke måtte forholde meg til frekke elever, uro i timene, samtaler med foreldre, dårlig samarbeid med kolleger. Er det noe håp? Hvilken jobb kan jeg egne meg for, når jeg er en av de introverte i samfunnet, en som helst ikke vil oppleve så mye sosialt, en som blir sliten av sånt? Er det noen jobber igjen for slike som meg? Er allerede 20% sykemeldt fordi jeg er så utslitt, bruker så og si all min fritid på å planlegge timer, skrive vurderinger, lage oppgaver. Har ikke orket å lese historier på senga for barna mine på flere måneder (jula). Kroppen min gir snart opp. klarer ikke mer snart. 100% sykemelding, er det mulig? Er det feigt, frekt? Er det noen her som har vært lærere, og som har fått en annen jobb utenfor skolen -uten å gå for mye ned i lønn? Dropper lett den lange sommerferien om det finnes en jobb hvor jeg slipper å være sliten døgnet rundt. Anonymkode: ced71...032 DU, som mange andre i læreryrket, skulle aldri ha blitt lærere. Dere må vise hvem som er sjefen og sette dere i respekt. Det går ikke når dere ikke kan ledelse. Du bør se etter jobber i f.eks: -Bibiliotek -Resepsjoner -Legesekretær -Tannlegesekretær -Vaskebyråer -Securitas -Bilsalg -Ekstrautdanning innen IT - Ny utdanning inne sykepleier/helsefagarbeider Anonymkode: 17e37...174 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #13 Del Skrevet 12. mars 2017 Jeg vil bare si at jeg skjønner deg. Jeg jobber på ungdomskolen selv,og e fortsatt i 20-årene. Jeg er en person som liker å smile,le og vise masse omsorg,men pga mye uro fra elever,føler jeg nå at jeg må spille en person jeg ikke er. Jeg må heve stemmen,jeg må være veldig streng og jeg kan aldri være blid,for da tror elevene at de kan gjøre som de vil. Dette er ikke helt det samme som du opplever,men jeg blir også veldig sliten av urolige elever. De hører på meg, og jeg har kontroll på klassen,men det går på bekostning av å være meg selv. Anonymkode: 9d56c...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #14 Del Skrevet 12. mars 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: DU, som mange andre i læreryrket, skulle aldri ha blitt lærere. Dere må vise hvem som er sjefen og sette dere i respekt. Det går ikke når dere ikke kan ledelse. Du bør se etter jobber i f.eks: -Bibiliotek -Resepsjoner -Legesekretær -Tannlegesekretær -Vaskebyråer -Securitas -Bilsalg -Ekstrautdanning innen IT - Ny utdanning inne sykepleier/helsefagarbeider Anonymkode: 17e37...174 Noen av disse jobbene kan passe, f.eks. sykepleier. Men, ganske frekt at du mener det er mange læreres feil at elever ikke kan oppføre seg. Dette er nemlig FORELDRENES feil. Foreldre som ikke gidder å oppdra barna ordentlig, ikke lærer dem normal folkeskikk. Anonymkode: ced71...032 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #15 Del Skrevet 12. mars 2017 På 8.3.2017 den 16.14, JackIost skrev: Har vært lærer og tjener i dag ca. det dobbelte Men et hett tips er å ikke gi opp, men forsøke å få jobb på barneskole eller vgs, min erfaring er at ungdomsskole er det vanskeligste trinnet med tanke på de problemene du har med klasseledelse, som du på ingen måte er alene om Hvilken Jacklost er du? Den jeg vet om har ikke vært lærer. Anonymkode: 1fe35...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #16 Del Skrevet 12. mars 2017 Jeg synes det høres ut som du er utbrent og har møtt veggen, og synes først og fremst at du skal ta en samtale med legen din. En ting er å mistrives i jobben sin, men dette er langt over det! Anonymkode: 3eb77...4b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #17 Del Skrevet 12. mars 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: DU, som mange andre i læreryrket, skulle aldri ha blitt lærere. Dere må vise hvem som er sjefen og sette dere i respekt. Det går ikke når dere ikke kan ledelse. Du bør se etter jobber i f.eks: -Bibiliotek -Resepsjoner -Legesekretær -Tannlegesekretær -Vaskebyråer -Securitas -Bilsalg -Ekstrautdanning innen IT - Ny utdanning inne sykepleier/helsefagarbeider Anonymkode: 17e37...174 Lærere nå til dags får knapt lov til å snakke strengt til elevene, alt skal formidles med et smil og mest mulig ros. Ingenting skal straffes, ikke en gang med å bli utvist fra klasserommet. Mange foreldre vil ikke høre at ungen deres oppfører seg dårlig og tar gjerne ungens parti i en konflikt. Med andre ord: å sette seg i respekt som lærer er vanskeligere enn noen sinne. Ungene/ungdommene har silkeputer under armene og skal strykes pent med hårene i alle situasjoner. Sånn som ungene er oppdratt i dag er det nesten ingen som passer godt nok til å være lærer. De fleste blir utbrent av vanskelige og uoppdratte unger og skjemaveldet (dokumentasjon, tester o.l.) og gidder ikke mer. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen av disse jobbene kan passe, f.eks. sykepleier. Men, ganske frekt at du mener det er mange læreres feil at elever ikke kan oppføre seg. Dette er nemlig FORELDRENES feil. Foreldre som ikke gidder å oppdra barna ordentlig, ikke lærer dem normal folkeskikk. Anonymkode: ced71...032 Jeg ser dere begge har gått glipp av at ts er introvert og ikke ønsker å jobbe så mye med mennesker. Da er sykepleier og flere andre ting på lista over helt feil karriere for ts. TS, dersom du fortsatt har en liten gnist igjen for læreryrket, og liker kreative fag, anbefaler jeg å ta noen flere fag og bli kulturskolelærer. Ingen eksamener eller prøver, mindre papirarbeide, og stort sett bare motiverte elever. Eventuelt kvelds- og helgearbeide består i å delta på prosjekter/forestillinger og en del undervisning på ettermiddag/kveldstid. Dersom du vil helt bort i fra å jobbe så mye med mennesker, bør du omskolere deg til et yrke som ikke innebærer så mye menneskekontakt. Kontakt f.eks. et bemanningsbyrå og hør hvilke jobber de har der. Da kan du teste ut forskjellige jobber, og hvis du er heldig kan det hende du får lengre vikariat eller fast ansettelse hos en av de du jobber hos. Jeg tror du trenger litt tid i tenkeboksen, og husk at selv om du ikke bør gå ned i lønn, er helse og velvære mye viktige enn penger. Anonymkode: 5b181...414 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 12. mars 2017 #18 Del Skrevet 12. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken Jacklost er du? Den jeg vet om har ikke vært lærer. Anonymkode: 1fe35...db9 Jeg har vært lærer, han som het Jacklost men som slettet seg har nok ikke vært det, nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navne Løs Skrevet 13. mars 2017 #19 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Det er TUNGT å late som man er en helt annen person dag inn og dag ut. Imponerende at du har holdt ut i 8 år. Skjønner godt at det sier stopp nå. Jeg er ikke i samme situasjon som deg, men noe er likt. Jeg er i en svært sosial lederstilling og er introvert selv. Har kun vært i stillingen i 1 år og 8 mnd, men det sier stopp her allerede. Salgsledelse + svært introvert=fullstendig kræsj. Nå ser det ut som det er et lys i min tunnel faktisk..Har søkt jobber intenst siden september. Jeg har brukt hver eneste kveld, hver eneste uke til å søke jobber. Pusset på cv'en min til den store gullmedaljen. Jobbet HARDT og det har bært frukter. Hvis det å sykemelde seg gjør at du har ork til å søke jobber hver dag, så ville jeg gjort det. Jeg er ingen tilhenger av å sykemelde seg fordi man ikke liker jobben, men du har jobbet der i 8 år og er helt utslitt. Noen stillinger som involverer mennesker er ikke like krevende psykisk som det å jobbe med elever (kan jeg tenke meg..). Sekretær - og resepsjonistjobber er greie jobber. De involverer heller ikke salg. Ihvertfall ikke i veldig stor skala og man slipper å jobbe hjemme etter jobb. Endret 13. mars 2017 av Nameless Ghoul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Invicta Skrevet 13. mars 2017 #20 Del Skrevet 13. mars 2017 På 12.3.2017 den 14.30, AnonymBruker skrev: Men, ganske frekt at du mener det er mange læreres feil at elever ikke kan oppføre seg. Dette er nemlig FORELDRENES feil. Foreldre som ikke gidder å oppdra barna ordentlig, ikke lærer dem normal folkeskikk. Nei, det stemmer ikke. Har du hørt om gruppedynamikk ? Ungene kan være supersøte hjemme, men frekke på skolen. I alle fall i den rette gjengen. Ts: Anbefaler deg å søke nye jobber. Det mest relevante for deg vil kanskje være jobber innen offentlig administrasjon, men du kan også vurdere hr (privat eller offentlig), forlag, journalist, voksenopplæring, kulturskole, folkehøgskole, miljøterapeut. Å jobbe på vgs kan også være noe helt annet. Når det gjelder sykemelding, snakk med legen din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå