Gå til innhold

Har lyst å knuse han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en grei og sosial unge som kommer godt overens med de fleste. Alle sier også til meg at jeg faktisk har en ordentlig og grei unge.Ungen er høflig og empatisk med alle rundt seg og vil at de skal ha det bra. Nå har det seg slik at en i klassen ser det som sport i å få med seg en eller flere for å være ekkel mot min unge. Min har prøvd å strekke ut en hånd for å bli venn istedenfor fiende men denne ungen blir bare verre mot min unge og finner på mer skjulte situasjoner hver gang. Jeg har nå tatt affære og gitt beskjed om å rydde opp på skolen jeg tar jobben hjemme. Som mor kjenner jeg at jeg virkelig har lyst å vri øra helt rundt på denne drittungen en gang for alle. Hvordan beherske seg? 

Anonymkode: 83c72...08b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at mamma ble supersint når ho hørte at jeg ble mobba og det ikke ble slutt. Ho tok kontakt med skolen og avtalte med lærer om å komme inn i klasserommet og fortelle om hendelsene. Frøken sa: Kom inn, og modern sa noe sånt som om vedkommende som mobbet kunne reise seg. Ingen reaksjon. Da måtte frøken spørre klassen generelt: Ja, dere hørte hva hun sa, hvem er det som mobber henne? Hun var streng i stemmen så det kom det en arm veldig forsiktig opp og ho måtte innrømme et lite ja. Da ble hun sendt rett til rektor. Det ble ingen mobbing videre, bare stygge blikk mot meg, men jeg hadde to gode venninner heldigvis.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tøft gjort av moderen din! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, tussi680 skrev:

Min erfaring er at mamma ble supersint når ho hørte at jeg ble mobba og det ikke ble slutt. Ho tok kontakt med skolen og avtalte med lærer om å komme inn i klasserommet og fortelle om hendelsene. Frøken sa: Kom inn, og modern sa noe sånt som om vedkommende som mobbet kunne reise seg. Ingen reaksjon. Da måtte frøken spørre klassen generelt: Ja, dere hørte hva hun sa, hvem er det som mobber henne? Hun var streng i stemmen så det kom det en arm veldig forsiktig opp og ho måtte innrømme et lite ja. Da ble hun sendt rett til rektor. Det ble ingen mobbing videre, bare stygge blikk mot meg, men jeg hadde to gode venninner heldigvis.

for en utrolig kul mamma du har :)

Anonymkode: 003df...179

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier ikke mer...

Anonymkode: 60705...145

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du tar selvfølgelig kontakt med foreldrene til det aktuelle barnet, og arrangerer et møte med barna og dere voksne. Gå foran som et godt eksempel, vis barna hvordan de bør løse konfliktene. En sak har alltid flere sider, som bør komme frem. 

Endret av gullhjerte
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobb med godt sosialt miljø: vennegrupper.

Anonymkode: 99cbc...ea4

• Liker 1
Skrevet

Dette må du ta opp med lærer og evt også sosiallærer om skolen har en. Skolen skal ta tak i dette og evt skrive enkeltvedtak hvis nødvendig. Selv om du evt ber om møte med foreldrene skal likevel skolen sørge for at barnet ditt har det bra på skolen.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier ikke mer...

Glimrende eksempel på hvordan man ikke skal gjøre det.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Er det rart barn mobber når voksne har slike holdninger? 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, gullhjerte skrev:

Du tar selvfølgelig kontakt med foreldrene til det aktuelle barnet, og arrangerer et møte med barna og dere voksne. Gå foran som et godt eksempel, vis barna hvordan de bør løse konfliktene. En sak har alltid flere sider, s bør komme frem. 

Fullt mulig det fungerer for noen, men jeg som mobbeoffer ble satt i en sånn posisjon, og det bokstavelig talt haglet med kommentarer fra de andre foreldrene om at det hele var min feil og at jeg måtte endre meg. Tiden etterpå var noe av det jævligste jeg har vært med på. Hjalp heller ikke at læreren tok mobberne sin side. Dukket ikke opp på noe reunion for å si det slik. 

Til deg ts, ring rektor og har han en flink lærer vil denne læreren forhåpentligvis ta det opp med den eleven det gjelder å hente inn både foreldre og alt annet. 

Personlig, jeg hadde satt i gang et helvete for det andre barnet, men igjen, nå er jeg også et mobbeoffer så det er nok noe med det. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Fullt mulig det fungerer for noen, men jeg som mobbeoffer ble satt i en sånn posisjon, og det bokstavelig talt haglet med kommentarer fra de andre foreldrene om at det hele var min feil og at jeg måtte endre meg. Tiden etterpå var noe av det jævligste jeg har vært med på. Hjalp heller ikke at læreren tok mobberne sin side. Dukket ikke opp på noe reunion for å si det slik. 

Til deg ts, ring rektor og har han en flink lærer vil denne læreren forhåpentligvis ta det opp med den eleven det gjelder å hente inn både foreldre og alt annet. 

Personlig, jeg hadde satt i gang et helvete for det andre barnet, men igjen, nå er jeg også et mobbeoffer så det er nok noe med det. 

Jeg er enig i at læreren skal involveres. Det skal også opprettes et enkeltvedtak hvis foreldre opplever at det er en elev som plager over lengre tid. Dette skal gjøres av rektor. 

Når det er sagt synes jeg det er viktig at foreldre generelt snakker sammen og viser barna at de er interesserte i å skape samhold. Selv med slike vonde opplevelser som du har erfart må man klare å holde hodet kaldt og hjertet varmt. Det lønner seg som oftest i lengden.  

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, gullhjerte skrev:

Jeg er enig i at læreren skal involveres. Det skal også opprettes et enkeltvedtak hvis foreldre opplever at det er en elev som plager over lengre tid. Dette skal gjøres av rektor. 

Når det er sagt synes jeg det er viktig at foreldre generelt snakker sammen og viser barna at de er interesserte i å skape samhold. Selv med slike vonde opplevelser som du har erfart må man klare å holde hodet kaldt og hjertet varmt. Det lønner seg som oftest i lengden.  

Heldigvis for meg skulle klassene skilles i 3, istedet for 2 og endte opp i den "nye" klassen med ny lærer. Så siste året på barneskolen fungerte supert, bare for å si at det gikk noe greit til slutt, men joda selvfølgelig er jeg bitter på at denne læreren ikke tok tak i situasjonen på en riktig måte. Det er heldigvis et fint skille mellom hva man har lyst til å gjøre kontra hva man kan gjøre.

Skrevet
1 minutt siden, gullhjerte skrev:

Veldig godt svar. Støttes. 

AnonymBruker
Skrevet

Og ditt barn er bare en gullgutt? for det vet du som er med han hvert sekund av dagen eller? du kontakter skolen, men bør også være oppmerksom på at din egen øyensten neppe er så gullegod og ærlig som du tror. 

Anonymkode: 91a68...cdc

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn har godt av å lære konsekvenser av sine egne handlinger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bedt lærer og rektor fått slutt på det omgående, også hadde jeg hvisket til ungen som mobber at om vedkommende bare kikket skeivt på barnet igjen så skal jeg slippe en krokodille inn på soverommet hennes når hun sover.

Anonymkode: 1099d...319

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barn har godt av å lære konsekvenser av sine egne handlinger

At noen mobber betyr ikke at de er fritt vilt og at foreldre kan ta saken i egne hender og behandle mobberen som det passer dem. Mobbing skal ikke forekomme. Skolen skal ta tak i mobbing med en gang, la det ikke være noen som helst tvil om det. Voksne som behandler barn på den måten som er vist i videoen skal anmeldes.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og ditt barn er bare en gullgutt? for det vet du som er med han hvert sekund av dagen eller? du kontakter skolen, men bør også være oppmerksom på at din egen øyensten neppe er så gullegod og ærlig som du tror. 

Anonymkode: 91a68...cdc

Min er en gull unge faktisk og det sa læreren også FØR jeg tok opp dette. De kunne faktisk ikke skjønne hvorfor en pliktoppfyllende imøtekommende og sosial unge blid som sola som er raus mot alle ble et offer. Han som mobber har ikke funnet sin plass hverken i klassen eller på skolen.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Arkana skrev:

Helt enig. Er det rart barn mobber når voksne har slike holdninger? 

Det var rette musa som peip

Anonymkode: 153dd...e29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...