AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Hvordan sender man inn klage på fastlege? Vi skal ikke sende inn fordi liten små ting, men pga liv er gått tapt fordi fastlege ikke tok ansvar. Håper på enkle svar. Anonymkode: 200a9...3ba
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Jeg ville kontaktet pasient- og brukerombudet i ditt fyllke for å få hjelp til en slik klage; https://helsenorge.no/pasient-og-brukerombudet Anonymkode: 4e13d...19a 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Klage på helsepersonell sendes Helsetilsynet i Fylket pasienten bor i. Anonymkode: 5516c...e5d 3
blomstre Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Jeg sendte først klage til fylkesmannen, fikk noen punkter da jeg ringte på forhånd fra dem som de ville skulle utdypes. Etter å ha motatt min klage ba de om uttalelse fra fastlegen jeg klagde på og sendte han kopi av mitt brev. Da fylkesmannen konkluderte med at han hadde vært uaktsom etter å ha mottatt hans redegjørelse oversendte de saken til helsetilsynet som ga sanksjoner. Dette var i 2013.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå