AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Jeg skal klage på en sykepleier etter at jeg var innlagt for en stund tilbake. I den forbindelse lurer jeg på om dere sykepleiere får se det arket som man har fylt ut før man blir lagt inn/blir operert, hvor det står personalia, medisiner, tidligere operasjoner osv. Anonymkode: a657b...175
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Vet ikke helt hvilket ark du snakker om... Anonymkode: c1231...d7f 1
Nemigirl Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Skjønner ikke hva du mener. Er skjemaet relevant for klagen? Har du gitt opplysninger som du mener er blitt oversett er det selvsagt at dette må dokumenteres. Dette var en veldig vag problemstilling. Kan du utdype hva du mener så vi forstår saken litt bedre?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Mener du papirene fra mottak? Det ligger i den mappa pasienten får med seg fra mottaket og legges ofte i permen der man legger papirene fra fastlege, navnelapper, medisinkurve osv. I det papiret fra mottak står det bare triage og sånt. Skal man lese om pasientens tidligere sykdommer leser man mottaksnotat fra både sykepleier og lege som ligger i journalen i datasysystemet. Anonymkode: 76ca6...1ad 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Skjønner heller ikke hva du mener, jobbet som sykepleier i mange år men aldri opplevd at pasientene har fylt ut noe ved innleggelse er det noe som er oversett? evt opplysninger pasienter gir som er relevant info for videre behandling skal stå i journalen. Anonymkode: d6b13...e5a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Skrevet 7. mars 2017 Ja, det er relevant for klagen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre :/ Men hvis dere ikke skjønner hvilket ark jeg mener, betyr det kanskje at det ikke følger med til dere etter operasjonen. Kan jeg da spørre hvordan dere forbereder dere før dere skal inn til en pasient for første gang? Anonymkode: a657b...175
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #7 Skrevet 7. mars 2017 Klage på sykepleier og helsepersonell sendes Helsetilsynet. Hva sykepleieren får se eller ikke kommer helt an på saken det klages på og om klagen ansees dom berettiget eller ikke. Anonymkode: 0e445...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #8 Skrevet 7. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er relevant for klagen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre :/ Men hvis dere ikke skjønner hvilket ark jeg mener, betyr det kanskje at det ikke følger med til dere etter operasjonen. Kan jeg da spørre hvordan dere forbereder dere før dere skal inn til en pasient for første gang? Anonymkode: a657b...175 For første gang etter operasjon? Spørs vel litt på hvilken operasjon det er snakk om, hvilket sykehud, hvilken avd, hvilke rutiner avd har osv osv. Anonymkode: c1231...d7f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #9 Skrevet 7. mars 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er relevant for klagen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre :/ Men hvis dere ikke skjønner hvilket ark jeg mener, betyr det kanskje at det ikke følger med til dere etter operasjonen. Kan jeg da spørre hvordan dere forbereder dere før dere skal inn til en pasient for første gang? Anonymkode: a657b...175 Nå kommer det jo helt an på om du jobber på sengepost eller postoperativ, og hvor lenge du evt har vært inneliggende og om det er før eller etter oeprasjon. Leser innkomstjournal (og innleggelseskriv hvis det er ett), evt andre relevantjournalnotat og operasjonsbeskrivelse hvis tilgjengelig, sjekker blodprøvesvar som kan være relevante og ser kjapt over hvilke medisiner pas står på/skal ha/har fått. Hvis du sier hva det er du ønsker å klage på så er det gjerne lettere å forstå og forklare? Anonymkode: d6b13...e5a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #10 Skrevet 7. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå kommer det jo helt an på om du jobber på sengepost eller postoperativ, og hvor lenge du evt har vært inneliggende og om det er før eller etter oeprasjon. Leser innkomstjournal (og innleggelseskriv hvis det er ett), evt andre relevantjournalnotat og operasjonsbeskrivelse hvis tilgjengelig, sjekker blodprøvesvar som kan være relevante og ser kjapt over hvilke medisiner pas står på/skal ha/har fått. Hvis du sier hva det er du ønsker å klage på så er det gjerne lettere å forstå og forklare? Anonymkode: d6b13...e5a Hvis denne sykepleieren har behandlet deg er jo sjangsen stor for at hun har sett alle disse papirene fra før? Om hn får se de eller ikke kommer helt an på hvilke klage det er og hva avgjørelsen blir. Jeg vet at i straffesaker har begge parter rett til å se alle papirene fra begge sider, men litt usikker på slike saker. Første gang jeg skal inn til en pasient kommer veldig an på hva jeg skal. Dersom det er ''min'' pasient for vakten prøver jeg så godt det lar seg gjøre å sette seg inn i pasienten, hvilke prosedyre som er gjennomgått og resultat, allergier, medisiner, prøver/tester, ønsker, evt. smitte osv. Er det en langtidspasient leser jeg gjennom psykososialt (familie/religion osv) i tillegg. MEN dersom jeg bare nett skal innom med middag for å avlaste en kollega gjør jeg ikke dette, da tiden ikke strekker til. Er det en ny pasient vet jeg minimalt om denne når jeg går inn dersom det ikke er ''min''. Det er klart uheldig, men det går bare ikke an å sette seg inn i alle pasienter på min avdeling. Man setter seg inn i ''sine'' pasienter Anonymkode: 6a461...4cf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #11 Skrevet 11. mars 2017 Hva har sykepleieren gjort galt? Anonymkode: e20b1...169
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #12 Skrevet 11. mars 2017 På 7.3.2017 den 20.19, AnonymBruker skrev: Jeg skal klage på en sykepleier etter at jeg var innlagt for en stund tilbake. I den forbindelse lurer jeg på om dere sykepleiere får se det arket som man har fylt ut før man blir lagt inn/blir operert, hvor det står personalia, medisiner, tidligere operasjoner osv. Anonymkode: a657b...175 Ja, sykepleierne trenger disse opplysningene også i forbindelse med behandlingen av pasienter. Der står feks om du har allergier, tlf.nummer til nærmeste pårørende som vi kan ringe til hvis det skulle oppstå noe uventet, det står om det er medisiner du ikke tåler osv. Alt dette er helt nødvendig å vite i behandlingen og oppfølgingen av pasienten. Anonymkode: 807b3...448 2
Lykkehjerte Skrevet 11. mars 2017 #13 Skrevet 11. mars 2017 På Tuesday, March 07, 2017 den 20.33, AnonymBruker skrev: Ja, det er relevant for klagen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre :/ Men hvis dere ikke skjønner hvilket ark jeg mener, betyr det kanskje at det ikke følger med til dere etter operasjonen. Kan jeg da spørre hvordan dere forbereder dere før dere skal inn til en pasient for første gang? Anonymkode: a657b...175 Jeg skjønner hvilket ark du mener, og de sykepleierne som tar vare på deg etter operasjonen, skal være oppdatert på dette. Det er jo derfor man må fylle ut slike skjemaer, så de både i forkant, under og etter operasjon kan ta hensyn til relevante og viktige opplysninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå