Gå til innhold

Har du noen regler som folk må følge når de er på besøk oss deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Har du noen regler som folk må følge når de er på besøk oss deg?

Jeg har bare 2 regler.  

Ikke lov og røyke inni leiligheten da må de gå ut på verandaen.

Skur av lyset etter seg. Lys skal bare brukes i rom man er i.

Men jeg er nok mest nøye på den med og ikke røyke inne. Om folk gjør det kaster jeg dem ut. Om folk glemmer og slukke lyset ber jeg dem gå og slukke lyset. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke røyke inne og ikke gi bikkja mat ved bordet. Ellers gjelder Kardemommeloven.

• Liker 3
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Ikke røyke er en selvfølge.

Ikke gå inn med sko, jeg bryr meg ikke om du bare skal på do. Det er hvor langt inn i huset man skal som teller, ikke hvor lenge du skal være der.

Hvis du har beina på bordet er du et undermenneske som burde utryddes.

AnonymBruker
Skrevet

Legge ned dolokket

Anonymkode: a9df5...ae7

• Liker 7
Skrevet

Ikke røyke inne. Ikke grise. Ikke åpne skuffer og skap. Ikke gå inn med møkkete sko. Barn får ikke hoppe i sofaen.

• Liker 2
Gjest Sugemerke
Skrevet

Ikke røyk, ikke drikk alkohol på unormale tidspunkt, ikke søl, ikke gris, oppfør deg som folk og ellers slike normale greier. 

Gjest Birti
Skrevet

Regler og regler.. her i huset gjelder to ting:

1. Røyk inne og jeg dreper deg!

2. Føl deg som hjemme - har du lyst på noe å spise, så tar du det. Har du lyst til å ta en power nap / dusj så gjør du det.

Skrevet

Ikke røyke inne. Ellers har jeg vel aldri hatt behov for regler. Sko inne, barbeint, bein på bordet etc, it is all good. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Trenger man regler..? Altså. Normal folkeskikk har alle jeg kjenner så det er jo ingen som engang prøver å røyke inne, grise med maten, hoppe i sofaen, etc. Og da inkluderer jeg venner til barna mine som er i bhg-alder. 

Anonymkode: e0ab8...1eb

• Liker 19
Skrevet

Normal folkeskikk kommer man langt med hos oss. I tillegg til å ikke røyke inne, men siden vi ikke røyker selv har ikke dette noengang vært et tema engang blant røykende venner.

• Liker 5
Skrevet

Har som de fleste andre røykeforbud inne. Jeg har en venninne som bruker e-sigarett, og det er greit for meg inne. Den typen hun bruker, dufter bare svakt av solbær, så det er ingen plagsom lukt eller noe forbundet med det. Hun får lov å bruke den i stua mi.

Ellers har jeg vel ikke så mange regler. Ta av deg skoene hvis du skal komme inn, bare? Men det er jo almenn folkeskikk og ikke noe man pleier å måtte si fra om, er mitt inntrykk.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ikke røyke inne.

Ellers forventer jeg normal folkeskikk.

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet (endret)

1|122

Endret av Balian de Ibelin
AnonymBruker
Skrevet

Vi har egentlig ingen spesielle regler, annet enn at de som har hund ikke får lov til å ta med de hit pågrunn av kattene våre. 

Anonymkode: bbc62...039

Skrevet

Ta av uteskoene i gangen og vær snill med katten.

AnonymBruker
Skrevet

-Av med skoene i gangen

-Ikke røyk

-Snus skal ikke kastes i mine søppelbøtter (æsj), dette betyr heller ikke at det skal legges på bord eller gulv

-Ikke ha med husdyr 

-Ikke ta mat fra skapet uten å spørre

Anonymkode: 8ba18...2a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke røyk, ikke stjel, ikke drep

Anonymkode: 91589...1ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

- Ingen hunder

- Ikke røyk

- Brukt snus skal i boss.

- Soverommet er bare mitt. Døren er alltid åpen(pga at katten skal kunne trekke seg bort) så de kan se om de vil, men ikke søren om de får gå inn.

- Hvitløk skal aldri medbringes under noen omstendigheter.

Anonymkode: bea6b...ef8

Skrevet

Det med røyken er vel en så selvskreven regel at den ikke trenger å nevnes engang? Har aldri opplevd at noen bare har fyrt i en røyk hjemme hos meg.. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg kjenner bare vanlige, høflige mennesker, så det er ikke behov for regler hos meg.

Anonymkode: 606ac...92b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...