Gå til innhold

Grønnsaker og dip?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har klart å bytte ut brus med saft! Og nå tenker jeg å bytte ut potetgull/annen drit med grønnsaker og dip! Så det jeg lurer på, hvilke grønnsaker bruker dere? Og hvilken dip? :)

Anonymkode: e83d3...5f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulrot, paprika og agurk synes jeg er best. 

Bruker som regel tortilla eller holliday dip. men hvitløksdip er også god. 

AnonymBruker
Skrevet

Gulrot, søt/snacks paprika, agurk, selleri, cherrytomater. Ellers ville jeg heller valgt hummus, guacamole, eller hjemmelaget dipp av kesam, urter og krydder for mindre saltinnhold. 

Anonymkode: 4cee2...43d

Skrevet

Kesam har en god dip, smaker som holiday. 

Skrevet

Hummus er godt. Jeg bruker denne oppskriften. 

Screenshot_2017-03-07-19-11-34.thumb.png.c182df3ba387cd7966e66e40e034985a.png

Skrevet

Selleri, gulrot, sukkererter, blomkål, kålrot, paprika, cherrytomater. 

AnonymBruker
Skrevet

Brokkoli! :nam: 

Anonymkode: 5be85...2e3

• Liker 1
Skrevet

Min favoritt er blomkål.

• Liker 1
Skrevet

Min absolutte favorittdip må være hvitløksguacamole! Lager den med avokado, lime, salt og massemasse hvitløk! :ninuskapus: Lager alltid på slump, men blir fort 2-3 fedd på 1 avokado.

Hvis du er glad i hvitløk anbefales den på det sterkeste! Får ofte høre at det "stinker" hvitløk når jeg åpner boksen, så kanskje ikke det beste å spise før du drar på byen eller på besøk :fnise:

Ellers lager jeg tomatsalsadip. Pleier å lage den med tomat, tomatpuré, hvitløk, salt, pepper, paprika, chili/jalapeño, løk og div grønnsaksrester. Skviser alt med stavmikser så den blir helt glatt :) Veldig god sammen med agurk og sukkererter!

• Liker 1
Skrevet

Regner med du har byttet ut brus mot lettsaft, det er like mye sukker i utblandet saft som i brus.

• Liker 3
Skrevet

Vi liker gulrøtter, kålrot, paprika og rå blomkål. Vi bruker ofte dip laget av rømme, salt, pepper, masse klippet gressløk og Dijonsennep. 

AnonymBruker
Skrevet

Det aller meste kan brukes! Jeg er glad i gulrøtter, kålrot, agurk, brokkoli, blomkål, paprika (gul/søt er de aller beste, synes jeg), sukkererter, cherry-/perletomater. Greit å være obs på at noen av grønnsakene kan gi mye luft i magen når man spiser dem rå :fart2:

Hjemmelaget dip er det absolutt beste, da unngår du mye salt og tilsetningsstoffer. Jeg har laget holiday dip etter Linda Stuhaug sin oppskrift, den var veldig god!

Anonymkode: 89f47...5a9

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit å være obs på at noen av grønnsakene kan gi mye luft i magen når man spiser dem rå :fart2:

Anonymkode: 89f47...5a9

Cruciferous vegetable night. :fnise: (For de som ser Big Bang Theory.)

Endret av Arkana
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker sukkererter, perletomater, brokkoli, blomkål, gulrøtter, agurk og paprika.

Lager som regel hummus til; kikerter, hvitløk, tahini, olje/vann, limejuice, salt og litt paprikapulver og spisskummen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...