Gå til innhold

Har eggløsning, men aldri positiv EL-test?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt blodprøver på begge sider av syklus, og har etter all sannsynlighet eggløsning utfra hormonverdier/regelmessig menstruasjon/tidligere graviditet. Men jeg får ikke positive eggløsningstester..

Testet forrige syklus morgen og kveld de dagene jeg er ganske sikker på at eggløsning ligger. CD 9-14 (26 dagers syklus). Streken på eggløsningstestene blir sakte sterkere og sterkere fra dag 10 og er nesten like sterke som kontrollstreken fra dag 11morgen til dag 12 morgen, dag 13 faller det brått og det er så vidt streken synes etter det. Men jeg har aldri positiv test? Hvorfor det?

Anonymkode: dc2fd...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel kanskje en svært kort lh topp. Noen har bare 1-2 timer. Så du må nesten teste hver time hele døgnet. Eller drite i testene og bare tempe for å finne når i syklusen du har el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Silfen skrev:

Du har vel kanskje en svært kort lh topp. Noen har bare 1-2 timer. Så du må nesten teste hver time hele døgnet. Eller drite i testene og bare tempe for å finne når i syklusen du har el. 

Mulig du har rett i det. Jeg er som regel på klokken regelmessig, så kanskje jeg bare kunne testet CD 11-12 neste syklus, og testet ofte? Vil det funke eller blir det bare tull når man bare tester 1-2 døgn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at det skal funke å teste kun en dag eller to så må du  vite når du har el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Silfen skrev:

For at det skal funke å teste kun en dag eller to så må du  vite når du har el. 

Jeg er sånn halvsikker til usikker. Jeg fikk positiv på syklusen før på natt dag 11-12. Men da testet jeg på en veldig rotete måte og veldig random..så tenkte liksom at det kanskje var feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...