byr456 Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 (endret) Jeg og samboeren min har i et år bodd i en leilighet i et ganske slitt og gammel bygg. Da vi flyttet inn virket alt greit, selv om leiligheten hadde lite og gammel kjøkken og leiligheten var preget over at den var gammel. Vi merket med en gang at vaskemaskinen ikke fungerte og sa da i fra til huseier som sa han skulle fikse dette. Etter fem måneder hørte vi ingenting, men siden vi hadde vaskemaskin hjemme hos foreldre gikk det greit, selv om det var mye jobb å ta dette frem og tilbake. Vi merket etterhvert at det var veldig mye sopp i leiligheten pga. dårlig ventilasjon. Det vokste sopp inne i peisen og var mye sopp på badet og i vinduskarmene. Først en uke før utflytting fikset utleier ventilsjonen på badet. Etter bare to uker sluttet stekeplatene og fungere, så vi måtte kjøpe egen hybelstekeplate for 699,-. Etterhvert når vi skjønte at huseier ikke kom til å fikse ny vaskemaskin spurte vi om vi kunne bruke fellesvaskerommet. Her har klær blitt stjålet for omlag 4000,-. Det flyttet også etterhvert inn en narkoman ved siden av oss som har plaget oss mye. Har vi satt søppel utenfor døren like før vi skal ut, har posene blitt revet opp og tømt ut over hele gangen. De har ligget sprøyter og urin her også. To ganger har de kommet å truet oss på døren og gått inn og stjålet bagger eller vesker som har stått ved inngangsdøren. Like før utflytting hørte vi at noen prøvde å låse seg inn i leiligheten. Da var det en annen narkoman som hadde fått en nøkkel av han som bodde ved siden av. Da hadde han prøvd å komme seg inn i vår leilighet over lengre tid. Dette har ført til at våres nøkler har knukket og vi måtte selv betale for nye (400,-). VI har gjentatte ganger gitt beskjed til huseier om problemene, men han har selv kommet å plukket opp søppelet og bare hengt lapp på døren til naboen. Så spørsmålet er; har vi krav på trekk av husleie? Evt hvor mye? Endret 7. mars 2017 av byr456
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Tyveri anmelder dere. Og får så igjen på forsikring. Ang. vaskemaskin så ville jeg, da den gikk i stykker opplyst om at dere dersom han ikke tok affære, selv ville kjøpt ny og fått til fratrekk fra leie. Uansett ville jeg levert en oppsigelse, og sagt at gitt standarden ønsker dere ikke å betale ut oppsigelsestiden. Blir det en diskusjon, få inn en takstmann som kan gi bekreftelse på muggen i leiligheten. Anonymkode: a709e...9f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå