AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Jeg har en stesønn på 16 år, en stedatter på 12 og ett barn på 2. Stesønnen er hos oss hver helg(bor på hybel i ukene), noe som er helt i orden for meg. Stedatter annenhver uke. Nå til helgen skal vi reise bort, barnet vårt skal til barnevakt, og de to andre har "mammauke". Men stesønnen må være hjemme alene , hjemme hos oss. Hvorfor det, mtp. at han har mammauke. Jo, fordi moren plutselig har innredet rommet han til kontor, og ikke har plass til gutten sin lenger.. Er ikke dette litt drøyt? Gutten er krevende.. han roter, spiller høy musikk, og er uhygienisk.. Så jeg kan tenke meg hvorfor hun stenger han ute.. Men er dette greit av en mor??? Vi tar jo på oss neseklypa og ønsker han velkommen hos oss hver helg. Men jeg må si at jeg gruer meg til å komme hjem på søndag til ett rorhus. Anonymkode: 19632...164 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Har hun sagt han ikke får komme da? Hun har sikkert sengeplass på kontoret. og hvorfor bor han på hybel? Det høres jo ikke ut som han evner å bo på egen hånd... Anonymkode: fa7c0...44e 2
Horselady Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Går det ikke an å sette seg ned å snakke med ham om det? At dere ikke ønsker å komme hjem til et hus som er bomba. Å det er meget spesielt at en mor gjør noe slikt. Han har altså ikke noe eget rom å komme hjem til hos henne noe mere? 🤔 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Det er jo mildt sagt drøyt. Så han skal aldri mer overnatte hjemme hos sin mor? Da har han altså ikke "mammauke", han har aldri det noe mer? Dette må jo mor og far diskutere på familievernkontor, altså at gutten er hevet ut og ikke har sambær lengre med moren. Da bor han fast hos dere, da. Det er mange som ikke lar 16-åringen sin være alene hjemme i helgene, skaff ham en barnevakt også. Anonymkode: 75c1f...3df 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Sikker på at ikke dette blir overdramatisert av sønnen? Jeg hadde tatt en telefon direkte til mor og snakket med henne. Er ikke sikkert det han sier er tilfelle i det hele tatt. Mulig han manipulerer dere så han kan bli alene hjemme 😉 Anonymkode: a17d6...e15 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Skrevet 7. mars 2017 Dette er vel grunnen til at det går dårlig med mange unge i dag. Når foreldre ikke gidder å lære opp barn. Anonymkode: bffdb...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #7 Skrevet 7. mars 2017 Snakker dere ikke med denne tenåringen? Virker som om han blir overlatt til seg selv og ikke lært opp til å rydde og dusje en gang. oOppdragelse slutter ikke ved 16 år!! Faren er nødt å ta i et tak og fortelle sønnen at "du, nå tror jeg du bør ta en dusj". Eller "har du rotet til kjøkkenet, rydd opp etter deg" Han kan jo ikke grunnleggende ferdigheter, det er nesten like ille som om han ikke har lært at man går på do på toalettet! Man går på do på toalettet, dusjer når man lukter og rydder når man roter. Anonymkode: 30f7b...b24 12
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Her må far ta tak og snakke med mor. Dette er uhørt. Stakkars gutt! Anonymkode: ecf8d...1b8
Mrs.Under Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 Om han bor på hybel så skulle man da forvente at han hadde en viss ordenssans og dusjet uten å få beskjed? Hvordan kan han klare det, når du antar at han roter ned huset deres på en helg? Men i allefall, dette er da merkelig av mor! Klart at hun må ha en seng til han. Henger meg på de andre her; far må ta tak og snakke med mor, og om det ikke går så er FVK neste!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 Når man flytter ut kan man sove på gjesterommet eller sofaen når man kommer på besøk. Det er jo helt urimelig å forvente at mor skal la et helt rom stå tomt kun fordi han skal sove der når han er på besøk hos henne. Anonymkode: a2483...74a 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hun sagt han ikke får komme da? Hun har sikkert sengeplass på kontoret. og hvorfor bor han på hybel? Det høres jo ikke ut som han evner å bo på egen hånd... Anonymkode: fa7c0...44e Hun har sagt at han kan få sove på sofaen.. Men det har jo gutten ikkke lyst til 21 timer siden, Horselady skrev: Går det ikke an å sette seg ned å snakke med ham om det? At dere ikke ønsker å komme hjem til et hus som er bomba. Å det er meget spesielt at en mor gjør noe slikt. Han har altså ikke noe eget rom å komme hjem til hos henne noe mere? 🤔 Har prøvd.. Nei, kun hos oss.. Han har ikke vert hos mor siden skolestart i august. 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at ikke dette blir overdramatisert av sønnen? Jeg hadde tatt en telefon direkte til mor og snakket med henne. Er ikke sikkert det han sier er tilfelle i det hele tatt. Mulig han manipulerer dere så han kan bli alene hjemme 😉 Anonymkode: a17d6...e15 Nei.. vi har selvfølgelig snakket med mor 1 time siden, Mrs.Under skrev: Om han bor på hybel så skulle man da forvente at han hadde en viss ordenssans og dusjet uten å få beskjed? Hvordan kan han klare det, når du antar at han roter ned huset deres på en helg? Men i allefall, dette er da merkelig av mor! Klart at hun må ha en seng til han. Henger meg på de andre her; far må ta tak og snakke med mor, og om det ikke går så er FVK neste! han er litt tretg på dusjingen. Vi har hatt mange runder på dette.. 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man flytter ut kan man sove på gjesterommet eller sofaen når man kommer på besøk. Det er jo helt urimelig å forvente at mor skal la et helt rom stå tomt kun fordi han skal sove der når han er på besøk hos henne. Anonymkode: a2483...74a seriøst?? Anonymkode: 19632...164
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #12 Skrevet 8. mars 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har sagt at han kan få sove på sofaen.. Men det har jo gutten ikkke lyst til Har prøvd.. Nei, kun hos oss.. Han har ikke vert hos mor siden skolestart i august. Nei.. vi har selvfølgelig snakket med mor han er litt tretg på dusjingen. Vi har hatt mange runder på dette.. seriøst?? Anonymkode: 19632...164 Han har ikke vært hos mor siden august? Så i praksis er han utflyttet for lenge siden, men likevel er det forventet at gutterommet står klart? Han kan sove på sofaen som tilbydt. Har han ikke lyst så er det ikke mors feil. Anonymkode: fa7c0...44e 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #13 Skrevet 8. mars 2017 Hvordan kan det ha seg at han bor på hybel? Anonymkode: 30729...193
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #14 Skrevet 8. mars 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har ikke vært hos mor siden august? Så i praksis er han utflyttet for lenge siden, men likevel er det forventet at gutterommet står klart? Han kan sove på sofaen som tilbydt. Har han ikke lyst så er det ikke mors feil. Anonymkode: fa7c0...44e Han har ikke vert hos sin mor siden august fordi han ikke har en seng å sove i hos henne.. Anonymkode: 19632...164
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #15 Skrevet 8. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan det ha seg at han bor på hybel? Anonymkode: 30729...193 Noen må faktisk bo på hybel for å kunne gå den linjen de ønsker.. Det er ikke alle som bor nærme alt.. Det blir langt å pendle to timer hver dag Anonymkode: 19632...164
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #16 Skrevet 8. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen må faktisk bo på hybel for å kunne gå den linjen de ønsker.. Det er ikke alle som bor nærme alt.. Det blir langt å pendle to timer hver dag Anonymkode: 19632...164 Hver vei! altså Anonymkode: 19632...164
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #17 Skrevet 8. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han har ikke vert hos sin mor siden august fordi han ikke har en seng å sove i hos henne.. Anonymkode: 19632...164 Men da er han jo hundre prosent utflyttet derfra, og har ikke "mammauke". Han bor hos dere, og dere må håndtere det at dere skal bort og om han får være alene hjemme eller ikke uavhengig av henne. Eventuelt spørre mor om å være "barnevak"/om han kan komme på besøk sammen med sin søster. Anonymkode: 75c1f...3df 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #18 Skrevet 8. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da er han jo hundre prosent utflyttet derfra, og har ikke "mammauke". Han bor hos dere, og dere må håndtere det at dere skal bort og om han får være alene hjemme eller ikke uavhengig av henne. Eventuelt spørre mor om å være "barnevak"/om han kan komme på besøk sammen med sin søster. Anonymkode: 75c1f...3df Mor har stengt han ute... Hun hadde plutselig gjort om rommet hans til kontor.. Og når det er tema at han skal være der i helgene så er svaret nei.. eller du får sove på sofaen. Han bor på hybel i ukedagene.. det vil ikke si at han har flyttet ut. for godt. Han er 16! Anonymkode: 19632...164 3
Nuith Skrevet 8. mars 2017 #19 Skrevet 8. mars 2017 jeg flyttet ut da jeg var 16 jeg også, da arvet lillesøster rommet mitt. jeg sov på sofa når jeg en sjelden gang var hjemme men ville jo mye heller henge med venner på studiestedet i helgene, enn å dra hjem. alt sammen helt normalt i mine øyne. gutten blir tilbudt et sted å sove, han må ikke sove på gulvet. lukter eller roter han, så snakk med ham om det! 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #20 Skrevet 8. mars 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mor har stengt han ute... Hun hadde plutselig gjort om rommet hans til kontor.. Og når det er tema at han skal være der i helgene så er svaret nei.. eller du får sove på sofaen. Han bor på hybel i ukedagene.. det vil ikke si at han har flyttet ut. for godt. Han er 16! Anonymkode: 19632...164 Dette er en sak for mor og far og deres samværsavtale, og bør nok tas på familievernkontoret. Når det gjelder akkurat denne helgen, må dere ordne det slik det passer alle best: Er gutten velkommen til sin mor sammen med sin søster, og kan sove på sofaen der, bør han det. Hvis ikke, må han jo ha annen barnevakt siden dere ikke ønsker at han skal være alene hjemme hos dere. Det er ganske vanlig at 16-åringer ikke får det en helg. Ønsker gutten å være hjemme alene hos dere, og faren syns det er greit, må du sette foten ned, eller sette betingelser for far og sønn når det gjelder rot, musikk osv. Anonymkode: 75c1f...3df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå