Gå til innhold

Feber om morgenen, frisk til lunsj. Levere i bhg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når barnet våkner med feber, men kvikner til og er helt frisk og fin til lunsj... Leverer du da i bhg og får en halv arbeidsdag, eller holder du barnet hjemme?

Anonymkode: cbe3a...a20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville holdt barnet hjemme.

Anonymkode: 182eb...44d

• Liker 12
Skrevet

Holder barnet hjemme, er da en selvfølge det. Leverer dagen etter hvis barnets allmenntilstand tilsier det.

• Liker 8
Skrevet

Holder barnet hjemme. 

• Liker 1
Skrevet

Sånn var yngste min 1 gang i uka i 2 mnd. Da var hun 3 år. Jeg fikk ikke jobbet en eneste hel uke på de 2 mnd pga dette.

Til slutt tok jeg ungen med til legen og fikk tatt blodprøver. Alt var fint.

Jeg sa opp jobben og gikk hjemme en lang stund og da var ungen helt fin hver eneste dag, men skal love deg at det ble mye soving. Jeg trur barnet ditt er sliten/trøtt, det var min. Barn kan også bli utslitte. Barnehage er krevende for barn.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når barnet våkner med feber, men kvikner til og er helt frisk og fin til lunsj... Leverer du da i bhg og får en halv arbeidsdag, eller holder du barnet hjemme?

Holder barnet hjemme! Husk at det er mye mer krevende for barn å være i barnehagen enn hjemme. Alltid lyder, høye lyder og. Det er rutiner og ting de skal gjøre. Det tar på, og det kan ende med at barnet blir raskt dårlig igjen, og barnet må da være hjemme noen flere dager..

Ikke ta sjansen. 

• Liker 1
Skrevet

Hjemme selvsagt.

Skrevet

Såklart hjemme.

Gjest New Girl
Skrevet

Holder barnet hjemme. De har godt av å få hvile og slappe av litt de også, selv om de er i god form. 

AnonymBruker
Skrevet

Det anbefales en feberfri dag hjemme

Anonymkode: 82732...9fb

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Holder hjemme. Her kan kan han være feberfri og ha 40 i feber på 10 minutter. 

Skrevet

Holder barnet hjemme, har aldri tenkt på noe annet. Barnehagen vil også helst ha 24 feberfrie timer før levering, noe jeg kan forstå, siden feberen kan sprette opp og ned. Det er dumt å sende barnet for tidlig, både av hensyn til barnet og smittefare.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du våkner med feber, men kvikner litt til utover dagen, går du da på jobb slik at du får en halv arbeidsdag, eller holder du deg hjemme?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, VoodooChild skrev:

Hvis du våkner med feber, men kvikner litt til utover dagen, går du da på jobb slik at du får en halv arbeidsdag, eller holder du deg hjemme?

Jeg går på jobb. Ingen grunn til å være hjemme når man kvikner til.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på jobb. Ingen grunn til å være hjemme når man kvikner til.

Jeg går også på jobb i slike situasjoner, men sender aldri barna i bhg dersom de har hatt feber samme dag. Som voksen kan jeg regulere arbeidsdagen min selv, kjenne etter hvordan jeg har det, og vurdere situasjonen kontinuerlig. Barn i barnehagen må følge det tempoet og opplegget som dagen det krever, og kan i mindre grad si stopp selv.

Anonymkode: 74720...ba9

Skrevet

Blir hjemme med barnet. 

AnonymBruker
Skrevet

Godt å se at så mange vil holde barnet hjemme. Vi opplever at barn blir levert, uten å få vite at barnet har vært syk. Så har vi funnet barn sovende/utilfreds på disser, sykler eller i sandkassen. Da har feberen kommet tilbake, for stikkpillen som foreldrene gav om morgenen er gått ut av kroppen.

Jeg har alltid holdt mine hjemme en feberfri dag før de gikk i bhg.

Anonymkode: f6713...623

AnonymBruker
Skrevet
På 7.3.2017 den 13.51, AnonymBruker skrev:

De sier jo at de bør ha seg en feberfri dag, så ungen bør egentlig være hjemme dagen etter hun/han har hatt feber og.

Anonymkode: e67bc...0cc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt å se at så mange vil holde barnet hjemme. Vi opplever at barn blir levert, uten å få vite at barnet har vært syk. Så har vi funnet barn sovende/utilfreds på disser, sykler eller i sandkassen. Da har feberen kommet tilbake, for stikkpillen som foreldrene gav om morgenen er gått ut av kroppen.

Anonymkode: f6713...623

Dette har jeg dessverre også hørt. Freldre som stapper inn en stikkpille og sender barnet i barnehagen for å slippe å måtte være hjemme fra jobb. Så går det noen timer og etter lunsj er barnet tydelig syk igjen. Det er trist når barnets helse blir nedprioritert og jeg tror mange foreldre glemmer at det faktisk er ganske krevende for barn å være i barnehagen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...