Gå til innhold

Hva kostet IVF for deg?

Neutral90

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har måtte ta ut egglederne, så vet jeg må ha IVF for å få barn. Hvor mye kostet det deg? 

Vet jo hva fradragsgrensen er og sånt, men hvor mye måtte du bruke på medisiner og behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble over 20.000 kr på medisiner og kontrolltimer. Gravid på første forsøk .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre forsøk offentlig og ett privat = ca 70.000 kr

Anonymkode: 543d3...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ca 18000.

Et avbrutt forsøk og et foreløpig vellykket. Har ikke regnet med drivstoff og bompenger til sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis IVF og gratis inseminasjon fra ukjent giver må være et selvsagt krav på en dag som denne! Kvinner må ha rett til å prøve å bli gravide uten å måtte underkaste seg en mann.

Anonymkode: 2ef97...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 000 for kontroller og medisiner. Startet to ganger med spray, men fors;kene ble avbrudd pga. ferieavvikling. Ble til slutt gravid på egenhånd mens vi stod i kø for neste forsøk. Så fikk ikke bruk for medisinene allikevel. Ligger fortsatt i kjøleskapet.

Anonymkode: 90c07...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro ca 15.000 for et forsøk. gravid på første

Anonymkode: e9db4...c40

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gratis IVF og gratis inseminasjon fra ukjent giver må være et selvsagt krav på en dag som denne! Kvinner må ha rett til å prøve å bli gravide uten å måtte underkaste seg en mann.

Anonymkode: 2ef97...dbf

Eller som kompensjon for barn som menn har presset kvinner til å abortere. Men det ville blitt dyrt da, det er snakk og 1000ner hvert år. 

Anonymkode: 86090...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 100000. 3 × ivf, 1 × inseminasjonsforsøk, en del utredning, medisiner, helfinansiert av oss. 2 × gratis operasjon i det offentlige. 

Anonymkode: 0982b...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200000 for fire forsøk, medisiner, utredning og alt annet som må til. 

To barn er resultatet. 

Alt privat med unntak av operasjoner. Reise til og fra måtte vi betale selv. 

Anonymkode: c6f34...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første IVF da jeg var 24 og hadde normal amh- ca 9000,- på medisiner og 1500,- for forsøk i det offentlige. Ble gravid.

Nå, 33 år med lav amh og ekstra medisiner pga endte med totalfrys og innsetting i fryseforsøk: 25.000,- i medisiner og 27.500,- for forsøk ved privatklinikk. Gravid denne gangen også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medsin kostnader er det samme offentlig som privat. 
For 1 forsøk ligger medisiner på ca. 8.000-10.000, alt etter hva en må gå på. 
Mitt første forsøk så betalte jeg ca. 9.000 for medisinene. 
Egenandelstaket er 17.108 og gjelder for 3 forsøk per barn (uavhengig om du går offentlig eller privat)

Jeg ble gravid på første forsøk, men mistet. Så må igjennom en ny runde. Skal da ha samme medisiner som første runde, men i tillegg blodfortynnende. Så totalkostnaden vil nok komme på 10 - 11.000 for neste forsøk. Da vil jeg få refundert rett i underkant av 3.000,- fra Helfo. 

Vi går privat (mens vi venter på forsamtale til det offentlige), og total kostnader for innsett blir følgende:
1 IVF forsøk = 31.500 x2 = 63.000,-

Dette pluss medisiner gjør at vi kommer på totalt 80.108 kr dersom vi lykkes med forsøk nr. 2

Har solgt den ene bilen nå for å kunne finansiere dette :sur:

Anonymkode: caf02...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, tekjerringa skrev:

Foreløpig ca 18000.

Et avbrutt forsøk og et foreløpig vellykket. Har ikke regnet med drivstoff og bompenger til sykehuset..

Drivstoff og bompenger får du igjen ved å sende inn til helfo. Pluss parkering også 😊

Anonymkode: 6a9cc...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drivstoff og bompenger får du igjen ved å sende inn til helfo. Pluss parkering også 😊

Anonymkode: 6a9cc...6b5

Da burde jeg vel gjort det, med det er nok for sent. Neste gang skal jeg huske på det😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ca. 80 000,-. Er andregangsruger, forsøker på første barn. Vi går privat mens vi står i offentlig kø. Hvis det blir flere forsøk vil vi få refundert for medisiner etter denne runden. 

Anonymkode: 8ee6a...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor lang ventetid er det hos det offentlige?

Anonymkode: 74fe5...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor lang ventetid er det hos det offentlige?

Anonymkode: 74fe5...2d4

Varierer fra sykehus til sykehus.

Anonymkode: 8ee6a...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.barn kostet i underkant av 10 000 kr. Vi betalte 1500 kr i egenandel til sykehuset og ca 8000 kr gikk med til medisiner. Det ble full klaff på første forsøk. 

Nå er vi på femte ivf-forsøket for å prøve å få barn nr 2. Dersom vi lykkes nå i løpet av trepakningen vi har kjøpt på privatklinikken, blir det rundt 100 000 kr totalt. 

Anonymkode: 2699b...1ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...