Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #1 Skrevet 13. desember 2004 Lurer på om noen her på kvinneguiden kan litt fransk, og kan tilby seg å hjelpe meg med en liten oversettelse? haster litt. trenger seriøst hjelp før i morgen! Dette er noe som skal leses opp muntlig, så om all gramatikk er rett har ikke noe å si. Blir veldig glad for hjelp, trenger det virkelig! Dette er teksten: Paris mest kjente universitet, sorbonne, var grunnlagt i 1253 av Robert de Sorbon, connfessor av Louis IX som en høyskole for 16 fattige teologi studenter. etter århundrer som Frankrikets største teologi senter, var det stengt i 1792 pga den revolusjonere regjeringen men ble åpnet på nytt under napoleon. Idag, er Sorbonne hovedsaklig satt sammen av (rue de la sorbonne, rue des ecoles, rue saint jaques and rue Cujas) og andre bygninger i naboskap huser flere av de 13 universitetene skapt da Universitetet i Paris ble reorganisert ved følge av den voldelige student protesten i 1968.
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #2 Skrevet 13. desember 2004 blir glad hvis noen gidder å oversett bare litt av det også..
Gjest jajegkanfransk Skrevet 14. desember 2004 #3 Skrevet 14. desember 2004 gjør leksene dine selv.....
Gjest kenneth Skrevet 14. desember 2004 #4 Skrevet 14. desember 2004 blir glad hvis noen gidder å oversett bare litt av det også.. Hadde jeg husket mer enn "Je suis un garcon", "Je m'appelle Kenneth" og "Tres bien", skulle jeg gjerne hjulpet deg. Ikke mye som sitter igjen fra 1989 dessverre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå