Gå til innhold

En bra vaskemaskin som ikke bruker lang tid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på jakt etter en bra vaskemaskin, helst 7-8kg kapasitet siden vi er fem i familien. Men de fleste jeg finner har vaskeprogram på 3timer+, og det syns jeg er lenge. Den jeg har nå har ca to timer på de fleste programmer jeg normalt bruker (40, 60 og 90 grader). Vet at de fleste kommer med kortprogrammer, men av erfaring er ikke det alltid nok med skittet tøy fra barn.

Noen som kan anbefale meg noen? :)

Anonymkode: 49965...4b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Electrolux har vaskemaskiner med TimeManager, som gjør at du kan kontrollere hvor lang vasken skal være på de aller fleste programmer. I tillegg så tror jeg den også justerer tiden automatisk etter hvor mye klær det er i maskinen. Jeg vasker sjelden helt full maskin, men en vask på 40 grader med 5 kilo klær tar ikke mer enn en times tid. Da har jeg justert tiden litt selv, for jeg merker ikke noe forskjell på det ferdige resultatet. 

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/FW34K8165/electrolux-vaskemaskin-fw34k8165

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at de bruker så lang tid er at de skal spare vann og være miljøvennlige. Naboens vaskemaskin går i seks timer! Jeg har en gammel maskin som bruker mye vann, men vasker ferdig på 2,5 timer. 

Anonymkode: 5fbe5...d1b

Skrevet

Jeg kjøpte samsung (tror jeg) og den har ca. 18 programmer, fra dagligvask, mørkeklær, sengetøy, barneklær, skylling, sentrifugering, forvask  etc.

dagligvask tar 55 min, mørkeklær tar ca. 1,15time, sengetøy tar ca. 1,5 time, barneklær tar var 2 timer.

Så jeg vet ikke hvilken du så...

• Liker 1
Gjest GulSol
Skrevet (endret)

Du burde vurdere 12 kilos. 

Vi har 12 kilos. Den bruker 2 timer og 57 minutter på 60graders vask, 1 time og 7 minutter på 40 grader. Klesvask har aldri vært enklere. Det eneste er at det blir så utrolig mye å brette etterpå 😂

Endret av GulSol
Utdyper.
AnonymBruker
Skrevet

På min varierer vasketiden fra 15 min til 3 timer, alt ettersom hvilket program og temperatur jeg ønsker. Det har vært slikt på alle maskiner jeg har hatt/brukt også.
Tror aldri jeg har hørt om maskiner med kun hurtigprogram eller 3 timers-program...

Anonymkode: db830...f53

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er på jakt etter en bra vaskemaskin, helst 7-8kg kapasitet siden vi er fem i familien. Men de fleste jeg finner har vaskeprogram på 3timer+, og det syns jeg er lenge. Den jeg har nå har ca to timer på de fleste programmer jeg normalt bruker (40, 60 og 90 grader). Vet at de fleste kommer med kortprogrammer, men av erfaring er ikke det alltid nok med skittet tøy fra barn.

Noen som kan anbefale meg noen? :)

Jeg har en maskin fra Bosch med 8kg kapasitet. For alle programmer kan mam velge mellom normal-, hurtig- eller eco-vask. De skal ha likeverdig vaskeevne, men høyere energiforbruk for hurtigprogrammet. Hurtigvask 60 grader bomull tar 1t og 6min. Jeg har aldri opplevd at klærne ikke blir rene.

Anonymkode: 9fe1d...e58

Gjest star123
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at de bruker så lang tid er at de skal spare vann og være miljøvennlige. Naboens vaskemaskin går i seks timer! Jeg har en gammel maskin som bruker mye vann, men vasker ferdig på 2,5 timer. 

Anonymkode: 5fbe5...d1b

Vaskemaskinen som bruker 6 timer?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, GulSol skrev:

Du burde vurdere 12 kilos. 

Vi har 12 kilos. Den bruker 2 timer og 57 minutter på 60graders vask, 1 time og 7 minutter på 40 grader. Klesvask har aldri vært enklere. Det eneste er at det blir så utrolig mye å brette etterpå 😂

Såpass stor ja, hehe. Da må en maskin fylle to tørkestativ da sånn ca? Har det ikke lett for at det hoper seg opp i påvente av å få en full maskin av noe?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen, skal sjekke litt nærmene i butikkene til helga :)

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler virkelig electrolux! Time manager er helt genialt. Kan vaske 40 grader på alt fra 35 minutter til 3 timer 

Anonymkode: d4c86...311

Gjest GulSol
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såpass stor ja, hehe. Da må en maskin fylle to tørkestativ da sånn ca? Har det ikke lett for at det hoper seg opp i påvente av å få en full maskin av noe?

Kjører ikke alltid full maskin. Blir mange halvfulle. Men med små i hus går det mye 60vask med bomull, håndduker, kluter osv. Den kjøres full hver dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...