AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Hva syns dere om dette? Vet at man også får støtte til dyretolkutdannelse. En eller annen professor mener dette ikke er "samfunnsnyttig". Neihei, hva med alle som får hjelp av healing? Utrolig arrogant sagt, virker som han bare prøvde å finne noe han kan "ta det " på siden han ikke tror på det selv. Har selv fått healing, og det virket absolutt. http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2017/03/07/Nav-sponser-healer-utdanning-14401068.ece Anonymkode: 7fb3a...92d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 det er jo litt morsomt da dette er tull og fjas. Men om de får jobb etterpå, så spiller det vel ingen rolle. La naive rikmannsfruer kaste bort pengene på slike ting, de bruker ikke pengene på noe nyttig uansett Anonymkode: 1ae74...ac0 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Det spiller da ingen rolle for Nav om alternativ medisin virker eller ikke. Det som er av betydning er om de kommer seg i jobb ved å ta denne utdanningen. Etterspørselen er absolutt tilstede, så noen bommert for Nav er det jo slettes ikke. Anonymkode: 2a812...5ce 2
caskerette Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Sånn sett er det jo samfunnsnyttig også, og sånn sett var det arrogant sagt. Synes det er bra hvis det er jobber for dem som tar alternativ utdanning, men foreligger det noen tall på det? Har endel i bekjentskapskretsen med diverse alternative utdannelser, men de tjener nesten ikke penger på det.
boblevann Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Vel, jeg synes slikt er svada - kun tull og sprøyt. Men det er folk som bruker det, og så lenge de som får utdannelsen får seg jobb og betaler skatt, er det jo samfunnsnyttig.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Skrevet 7. mars 2017 Jeg syns de heller kunne sponse flere til å bli lærere, for det er det for få av i Norge. Det er mer nyttig enn healer. Anonymkode: 1aad8...a0b
Gjest antbug Skrevet 7. mars 2017 #7 Skrevet 7. mars 2017 Nav lar folk få støtte til mye rart, synes jeg. Nå er det vel ganske mange som er villige til å betale i dyre dommer for å gå til healer da, så det er kanskje mulig å leve av det hvis man har utstråling, sjarm og stå på-vilje? Jeg hørte om en som lå godt an til å få Kunsthøyskolen sponset av Nav til tross for kronisk sykdom som alltid vil gi kraftig redusert arbeidsevne. Det er helt spinnevilt, synes jeg. Selv friske kunstnere sliter jo med å leve å kunsten, og veldig mange må ha vanlige jobber ved siden av.
boblevann Skrevet 7. mars 2017 #8 Skrevet 7. mars 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns de heller kunne sponse flere til å bli lærere, for det er det for få av i Norge. Det er mer nyttig enn healer. Anonymkode: 1aad8...a0b En lærer som ikke liker jobben sin er en ufattelig dårlig lærer. Synes aldeles ikke man skal presse en så viktig utdannelse/jobb på hvem som helst. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #9 Skrevet 7. mars 2017 1 minutt siden, boblevann skrev: En lærer som ikke liker jobben sin er en ufattelig dårlig lærer. Synes aldeles ikke man skal presse en så viktig utdannelse/jobb på hvem som helst. Jeg er enig i det, men jeg vet om flere som har søkt nav økonomisk støtte til å få ta lærerutdanningen, men fikk avslag. Her i Oslo er det manko på barnehagelærere. Anonymkode: 1aad8...a0b
boblevann Skrevet 7. mars 2017 #10 Skrevet 7. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i det, men jeg vet om flere som har søkt nav økonomisk støtte til å få ta lærerutdanningen, men fikk avslag. Her i Oslo er det manko på barnehagelærere. Anonymkode: 1aad8...a0b Det er selvfølgelig veldig trist! Da misforstod jeg deg trodde du mente å "presse" folk til lærerutdanning. Det du skisserer her er jo skammelig....... at healing støttes, men ikke barnehagelærer/lærer :o
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #11 Skrevet 7. mars 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns de heller kunne sponse flere til å bli lærere, for det er det for få av i Norge. Det er mer nyttig enn healer. Anonymkode: 1aad8...a0b Vil du ha nav klienter som lærere? Vet ikke om det er et sjakktrekk Anonymkode: 1ae74...ac0
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #12 Skrevet 7. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du ha nav klienter som lærere? Vet ikke om det er et sjakktrekk Anonymkode: 1ae74...ac0 Nå er det veldig forskjellige grunner til at folk har havnet på nav og har støtte til utdanning. Jeg kjenner flere som for eksempel har jobbet 20 år som servitør før skuldrene ikke tålte belastningen, og disse vil jo være utmerket som lærer om dem ønsker det. Hva med en som har jobbet i barnehage i mange år, og ikke lengre tåler løfte på barn, mener du hun ikke er skikket til å omskolere seg til lærer? En sykepleier som ikke tåler turnusarbeidet? Bør disse nektes omskolering til noe nyttig, bare fordi kroppen ikke tålte førstevalget dem hadde? Hva med oljeingeniørene som ikke lengre får jobb? Eller dem som har jobbet med kjemiske midler hvor huden ikke lengre tåler det? er ikke dem skikket til å bli lærer bare fordi dem har hatt så mye eksem at dem ikke lengre tåler jobben dem hadde? Anonymkode: e84c1...1ad 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #13 Skrevet 7. mars 2017 Men å få støtte til relevante kurs som kunne økt sjangsene i arbeidsmarkedet da jeg var arbeidsløs på 8. måneden var det umulig å få til.. Anonymkode: f4873...203
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #14 Skrevet 7. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil du ha nav klienter som lærere? Vet ikke om det er et sjakktrekk Anonymkode: 1ae74...ac0 Det er mange grunner til at folk er blitt nav-klienter. Noen er blitt mobbet ut av arbeidslivet, yrkesskade eller gått arbeidsledig en stund. Så den kommentaren syns jeg du kan spare deg for. Anonymkode: 1aad8...a0b
Gjest skjære Skrevet 7. mars 2017 #15 Skrevet 7. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange grunner til at folk er blitt nav-klienter. Noen er blitt mobbet ut av arbeidslivet, yrkesskade eller gått arbeidsledig en stund. Så den kommentaren syns jeg du kan spare deg for. Anonymkode: 1aad8...a0b Ja, og blant alle disse finner du gærninger som du syns burde ta lærerutdanning. Vil du at folk som tror på healing og engler skal være lærer for barna dine?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #16 Skrevet 7. mars 2017 19 minutter siden, skjære skrev: Ja, og blant alle disse finner du gærninger som du syns burde ta lærerutdanning. Vil du at folk som tror på healing og engler skal være lærer for barna dine? Er det flere som tror på engler blandt NAV-brukere? Anonymkode: 7fb3a...92d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #17 Skrevet 8. mars 2017 10 timer siden, skjære skrev: Ja, og blant alle disse finner du gærninger som du syns burde ta lærerutdanning. Vil du at folk som tror på healing og engler skal være lærer for barna dine? Det er ingen garantier for hvordan personer er. Det fins mange gærninger som ikke er nav klienter også. Jeg mener å huske at det var en ingeniør, jurist, og en politimann som ble tatt i dark room saken. Bare fordi det er "mange" gærninger blant nav klienter, betyr ikke at man skal nekte alle støtte til utdannelse. Anonymkode: 1aad8...a0b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #18 Skrevet 8. mars 2017 Jeg synes dette er helt vanvittig. Vet om noen som fikk sponset "utdannelse" som dyrehomøopat. Det burde virkelig stilles noen minstekrav til utdannelse man får betalt av NAV, og et av dem burde være at yrket man får etterpå ikke er svindel! Anonymkode: 35c24...ade
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 8. mars 2017 #19 Skrevet 8. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes dette er helt vanvittig. Vet om noen som fikk sponset "utdannelse" som dyrehomøopat. Det burde virkelig stilles noen minstekrav til utdannelse man får betalt av NAV, og et av dem burde være at yrket man får etterpå ikke er svindel! Anonymkode: 35c24...ade Superbra. Vet ikke om du kjenner til Are Thoresen, han er veterinær og bruker akupunktur, urter og homeopati også, og det finnes mange forumtråder om han der han blir omtalt som en magiker på både heste-og hundeforum. Her f.ex. http://horse84124.yuku.com/topic/10052#.WMAAmkgzqM8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #20 Skrevet 8. mars 2017 Det heter seg vel at an utdannelse skal være 'hensiktsmessig og nødvendig'. Dersom resultatet er at vedkommende er i jobb og er selvforsynt så er vel målet til Nav oppnådd? Det er mange som tror på dette. Man skal ikke undervurdere placebo-effekten. Nav-klienten kommer seg ut av Nav-systemet samt vedkommende 'hjelper' flere andre. Vinn-vinn. Alle burde heller være galde for at Nav får en klient (les: utgift) mindre. Hva vi måtte mene om healing er da temmelig irrelevant. Anonymkode: bf219...89c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå