wazzted Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Hei! Jeg og kjæresten min skal flytte til Oslo til høsten da jeg skal studere, og han skal jobbe. Det jeg lurer på er om noen har noen erfaringer fra studentboliger i Oslo? Det som er viktigst for oss er at det ikke skal være mye bråk, da han vil jobbe mye nattevakter og jeg rett og slett blir gal av for mye bråk og festing Jeg er veldig klar over at det vil være bråk i studentområder uansett, men kanskje noen visste om det var roligere noe sted? Takk for alle tips og anbefalinger!
Gjest Linaria Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Jeg bor på Sogn Studentby, og har bodd på Kringsjå. Mye mindre bråk her enn på Kringsjå. Hører aldri noe til fester eller noe sånt. En del av studentboligene er jo heller ikke i en studentby, så det burde ikke være så mye bråk der.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Vestgrensa er bra. Det er relativt "nytt" ift Kringsjå og sogn og dermed bedre isolert. Var ikke plaget med bråk da jeg bodde der.. Også ligger det like ved blindern, om dere skal gå der. Anonymkode: 982cb...8d6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Vet ikke noe om hvordan det er å bo i boligene, men hvis du skal ha bolig til høsten må du søke NÅ. Da jeg søkte (og fikk tilbud) søkte jeg i desember året før jeg skulle flytte. Mange steder kan du ikke søke før 1. mars, men i Oslo kan og må du søke tidlig tidlig Anonymkode: 10102...213 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Det er stor rift om studentboligene, veldig stor, så det er vanskelig å få dem. Dere bør derfor vurdere andre alternativ til bolig enn dette. Anonymkode: d1760...218
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Skrevet 7. mars 2017 Dere vil stille bakerst i prioeritert venteliste for parhybel/parleilighet, da kun én av dere skal studere. Så jeg ville heller satset på privatmarkedet. Anonymkode: 7bbbe...a89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå