Gå til innhold

Tror dere Johaug kommer til å vinne skirenn igjen uten dop?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig for Johaug å få medaljer i langrenn igjen nå som hun må trappe ned dopbruken sin, eller er det over og ut? 

Anonymkode: 04b5e...b90

Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Nei, vet du - jeg har ikke hatt ski på beina siden barneskolen, så under VM nå så testet jeg clostebol, og spente på meg skia. Konklusjon: Bjørgen kan bare gå og legge seg, jeg formelig fløy bortover løypene. :danse:

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig for Johaug å få medaljer i langrenn igjen nå som hun må trappe ned dopbruken sin, eller er det over og ut? 

Idiot. Leppekremen er ikke prestasjonsfremmende. 

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Noen ganger lurer jeg på om jeg er for likegyldig. Siden dette er som mange andre ting en sak jeg ikke bryr meg om.

AnonymBruker
Skrevet

:fnise:

Nice one TS, jeg lo

Anonymkode: c3380...ab7

Gjest Cyrus
Skrevet
8 minutter siden, OPIgirl skrev:

Men hvorfor står den da på dopinglista? WADA's 3 krav for å ulovliggjøre et preparat i konkurransesammenheng er jo:

1. Stoffet er prestasjonsfremmende

2. Stoffet kan skade utøverens helse

3. Stoffet strider imot idrettsånden

Jeg kan ikke se at Clostebol går inn under kriterie 2 eller 3 hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs det, når hele verden virker å være innstillt på å ødelegge livet hennes for en leppepomade. Kanskje fordi hun er en søt liten dame, så det er viktig å vise at det ikke vises noen nåde i heksejakten. 

Egentlig kan hun jo like gjerne bare kaste innpå med anabole steroider siden det er det folk tror alikevel..

Anonymkode: bd253...950

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, OPIgirl skrev:

For det første, dette var ingen leppkrem, men en sårsalve. Altså ikke eksplisitt beregnet på lepper, men sikkert kjekt å kjøpe inn og ha i bakhånd i tilfelke man skulle drite seg ut i dopingkontrollen, så man har noe å forsøke å maskere annen dopbruk med. Beleilig også at man har en lei tendens til sår på leppene. De færreste tror vel at noen smører en salve på leppene fordi de innbiller seg at dét er prestasjonsfremmende i seg selv. :roll: Folk har vært utrolig naive i denne saken. Jeg fatter ikke at noen kan være så naive at de virkelig tror at en toppidrettsutøver i det sjiktet der kjøper og bruker en for henne ny og ukjent krem i et fremmed land, overser den tydelige advarselen på esken, samtidig som ingen bjeller ringer når et av innholdsstoffene har "bol" i navnet. Herregud. Denne saken sier så mye om nordmenn. Naive og selvgode.

Ts: jeg tror det skal bli vanskelig for henne, ja. Det er ikke lett for noen å nå toppen uten noen form for prestasjonsfremmende i kroppen. Det har det ikke vært på flere tiår. For Johaug sin del er det jo også sånn at tiden jobber imot henne. Hun blir ikke yngre, og vinner FIS fram med anken kan hun antagelig si farvel til å konkurrere igjen noensinne. 

Anonymkode: a170a...6a6

• Liker 5
Skrevet

jeg tror ikke den mengden som ble funnet i blodet var nok til at hun skulle ha noe kjempeeffekt, uansett er det juks hvordan man ser på det . så straff er fortjent. men jeg tror hun er like god uten

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Svinpäls skrev:

Men hvorfor står den da på dopinglista? WADA's 3 krav for å ulovliggjøre et preparat i konkurransesammenheng er jo:

1. Stoffet er prestasjonsfremmende

2. Stoffet kan skade utøverens helse

3. Stoffet strider imot idrettsånden

Jeg kan ikke se at Clostebol går inn under kriterie 2 eller 3 hvertfall.

Clostebol i mengder er nok prestasjonsfremmende, men det er så lave mengder av det i en salve at den dosen Johaug hadde i blodet ikke vil virke inn på hennes prestasjon. Clostebol er forøvrig ikke akkurat førstevalget om man skal dope seg med vilje ;) 

Anonymkode: 09b31...763

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer mest på er hvorfor det ble så veldig stille angående legen omtrent samme dagen det ble avdekket. Norsk skisport blir ikke det samme etter dette og alle sakene med astmamedisiner. 

Anonymkode: 94f3b...922

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun har ikke dopet seg

Anonymkode: fd0c6...240

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første, dette var ingen leppkrem, men en sårsalve. Altså ikke eksplisitt beregnet på lepper, men sikkert kjekt å kjøpe inn og ha i bakhånd i tilfelke man skulle drite seg ut i dopingkontrollen, så man har noe å forsøke å maskere annen dopbruk med. Beleilig også at man har en lei tendens til sår på leppene. De færreste tror vel at noen smører en salve på leppene fordi de innbiller seg at dét er prestasjonsfremmende i seg selv. :roll: Folk har vært utrolig naive i denne saken. Jeg fatter ikke at noen kan være så naive at de virkelig tror at en toppidrettsutøver i det sjiktet der kjøper og bruker en for henne ny og ukjent krem i et fremmed land, overser den tydelige advarselen på esken, samtidig som ingen bjeller ringer når et av innholdsstoffene har "bol" i navnet. Herregud. Denne saken sier så mye om nordmenn. Naive og selvgode.

Ts: jeg tror det skal bli vanskelig for henne, ja. Det er ikke lett for noen å nå toppen uten noen form for prestasjonsfremmende i kroppen. Det har det ikke vært på flere tiår. For Johaug sin del er det jo også sånn at tiden jobber imot henne. Hun blir ikke yngre, og vinner FIS fram med anken kan hun antagelig si farvel til å konkurrere igjen noensinne. 

Anonymkode: a170a...6a6

Mest sannsynlig får hun livslang utestengelse etter forsøk på å skjule bruk av anabole steroider ved å kjøpe salve med samme innhold. Muligens vil hun bli tillatt å delta som tilskuer, men en hver kontakt med aktive utøvere vil bli forbudt for alltid.

Etter som hun tok med salven til Norge, har hun også gjort seg skyldig i ulovlig innførsel av dopingmidler, hvilket skal resultere i ubetinget fengselsstraff.

Anonymkode: 981d9...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Naive nordmenn lar seg lure av det "pene" ansiktet hennes. Snakk om trynefaktor. Folk i Norge hadde gjerne gitt løspenger til terrorister for å redde 1 menneskeliv, uten å tenke på hva det ville gjort for 100 andre.

AnonymBruker
Skrevet
På Tuesday, March 07, 2017 den 7.12, AnonymBruker skrev:

Troll. Ikke mat trollet. Smurte hun leppene for å bli bedre? 

Anonymkode: ed92c...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...