Gå til innhold

Hva forventes til privatvisning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha visning på leiligheten neste uke. Nå er det en som vil komme på privatvisning i overimorgen... 

Forventes det da at kåken skal være like shinet som til vanlig visning? Det er kort varsel, og vi hadde planlagt nedvask og rydding og herjing i hele helgen for å gjøre det fint. Det får vi ikke tid til på så kort varsel. Vinduene må vaskes, altanen spyles, hagemøblene spyles og settes utover, noen krukker må plantes i, vi skal vaske støvet av veggene på badet, vaske kjøkkefrontene, og ikke minst: vi må rydde ut et par møbler som sto i veien i følge stylisten, alt av personlige ting (bilder og sånt), en del planter som ikke var fine nok, vaske vekk vaskemidler og ordne i noen skap som folk kommer til å kikke i, etc. Og alt som må ryddes ut må bæres ned 4 etasjer, og siden det ikke er plass til alt i boden må det stå utenfor, så alt må bæres opp igjen etter visningen... 

Stresset nå, hadde planlagt å ha det så perfekt :( 

Anonymkode: 2318f...5cc

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha visning på leiligheten neste uke. Nå er det en som vil komme på privatvisning i overimorgen... 

Sjansen for at alt dette styret kommer til å overbevise enn potensiell kjøper er litt bob-bob. Du bør være mer pragmatisk å tenke at 9/10 folk som kommer på visning egentlig ikke kommer til å gi bud, uansett hvor mye du rydder. Dette kan skyldes helt andre ting som ikke du kan rå over.

Anonymkode: 989c2...28b

Skrevet

En privatvisning er like viktig som en fellesvisning, kanskje enda viktigere?  Den som skal komme på visning har jo tatt kontakt med megler/deg og ber om å komme, da er man kanskje ekstra interessert?

Da jeg solgte min leilighet var jeg bekymret for at noen ville komme raskt på privatvisning, så jeg lot det være shinet hele tiden fra fotografering og frem til den var solgt.  Ja, det var en litt kjip tid, men verdt det.

Jeg ville bare tatt tak i ettermiddag og rukket det aller meste.  Gitt at det ser sånn nogenlunde ut:

Jeg hadde nedprioritert: Vindusvask og spyling av altan, hagemøbler og krukker, fjerning av bilder.  Rydding i skap er litt vanskelig å si noe om, rotete skap kan gi inntrykk av at det er dårlig med oppbevaringsplass (=negativt) eller bare at dere er litt rotete (=gjør ikke så mye).

Jeg hadde prioritert: Rent og pent inne, særlig bad og kjøkken.  Fjern så mye som dere rekker av det dere vil fjerne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakket med megler nå, han sa at en privatvisning ikke var like viktig som en fellesvisning. At ingen måtte forvente at det skulle være like shinet da som til en fellesvisning. Så lenge det var ryddig og normalt rent, var det greit, ingen som kunne forvente at man skulle hive ut møbler og alt av personlige ting. 

Vi tok bildene for lenge siden, og en del av det stylisten ikke likte er jo sånn vi bruker daglig, så ikke aktuelt å ha det i visningsstand i dagesvis i strekk. Siden det regner og blåser en del her blir vinduene skitne igjen fort om man er uheldig med været, så det er bortkastet å vaske dem dagesvis på forhånd. 

Tenker også at altanen heller får være, det må holde å sette utover møblene (nå er de bastet og bundet siden det har vært en del stormer her i vinter). Så kutter vi også å tørke støv av badeveggene (det er ikke SÅ ille, kanskje bare sånn at det er jeg som legger merke til det). Prioriterer å vaske av kjøkkenoverflater og rydde litt i de mest kaotiske skapene. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med megler nå, han sa at en privatvisning ikke var like viktig som en fellesvisning. At ingen måtte forvente at det skulle være like shinet da som til en fellesvisning. Så lenge det var ryddig og normalt rent, var det greit, ingen som kunne forvente at man skulle hive ut møbler og alt av personlige ting.  

Vet ikke hva folk forventer, jeg, men det handler jo om å selge noe for flere millioner.  Selv om folk sier at de ikke blir påvirket av førsteinntrykk og styling, så gjør man nok det allikevel.  Jeg synes selv en privatvisning er minst like viktig som fellesvisning.  Hvorfor skulle de som kommer på privatvisning være mindre interessert og mindre skeptiske enn de som kommer på fellesvisningen?

Vi tok bildene for lenge siden, og en del av det stylisten ikke likte er jo sånn vi bruker daglig, så ikke aktuelt å ha det i visningsstand i dagesvis i strekk. Siden det regner og blåser en del her blir vinduene skitne igjen fort om man er uheldig med været, så det er bortkastet å vaske dem dagesvis på forhånd. . 

Rene vinduer er fint, men som sagt er det noe som jeg personlig hadde nedprioritert når det var knapt med tid.

Tenker også at altanen heller får være, det må holde å sette utover møblene (nå er de bastet og bundet siden det har vært en del stormer her i vinter). Så kutter vi også å tørke støv av badeveggene (det er ikke SÅ ille, kanskje bare sånn at det er jeg som legger merke til det). Prioriterer å vaske av kjøkkenoverflater og rydde litt i de mest kaotiske skapene. 

Det er nok greit, ta så mye dere rekker :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde privatvisning; tok overfladisk vasking (def ikke vinduer, men dette var på vinteren så mørkt under visningen 😅) Min megler sa også overfladisk rent og ryddig. Tenn opp i peisen og tenn noen stearinlys👍 Lykke til! Jeg solgte etter privatvisning☺️☺️☺️

Anonymkode: ff793...993

AnonymBruker
Skrevet

Fra mine privatvisninger har jeg opplevd bud også. Av folk som ikke har betalingsevne.

Skrevet
På 3/7/2017 den 7.59, AnonymBruker skrev:

Forventes det da at kåken skal være like shinet som til vanlig visning? Det er kort varsel, og vi hadde planlagt nedvask og rydding og herjing i hele helgen for å gjøre det fint. Det får vi ikke tid til på så kort varsel. Vinduene må vaskes, altanen spyles, hagemøblene spyles og settes utover, noen krukker må plantes i, vi skal vaske støvet av veggene på badet, vaske kjøkkefrontene, og ikke minst: vi må rydde ut et par møbler som sto i veien i følge stylisten, alt av personlige ting (bilder og sånt), en del planter som ikke var fine nok, vaske vekk vaskemidler og ordne i noen skap som folk kommer til å kikke i, etc. Og alt som må ryddes ut må bæres ned 4 etasjer, og siden det ikke er plass til alt i boden må det stå utenfor, så alt må bæres opp igjen etter visningen... 

Hvordan gikk det med visningen?

AnonymBruker
Skrevet
På 7.3.2017 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Fra mine privatvisninger har jeg opplevd bud også. Av folk som ikke har betalingsevne.

Hva gjorde du? 

Anonymkode: b313c...e90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...