Gå til innhold

Hjelp! Feire bursdag etter mange år utenfor "sosialt liv"!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Etter mange år med sykdom der jeg på mange måter har vært utenfor samfunnet og kun fanget i min egen sykdomsboble,  vil jeg nå prøve å gjøre noe igjen. Jeg er ikke lenger så syk som jeg var og det er på tide å leve. Til tross for å ha takket nei til det meste av sosiale lag og fester de siste årene er jeg så heldig å ha venner. Og på en måte er det også for å sette pris på dem at jeg endelig vil gjøre litt stas og invitere dem på noe! 

Jeg er fremdeles redusert og jeg merker at tanken på å komme meg ut igjen er skremmende. Det er nok en del angst i bildet. Jeg prøvde å spørre en venninne hva folk på vår alder pleier å gjøre, men hun sa det var ganske fritt. Jeg vil bare at det skal bli bra. Så nå får jeg ikke sove fordi tanken på dette gjør meg kvalm, det er jo så mye enklere å ikke gjøre noe. Men sykdom har tatt fra meg for mye i livet mitt allerede, så det skal ikke stoppe meg nå også. 

Hvordan har du gjort det når du skulle feire bursdag/invitere venner? Middag, fest eller hva? Har du noen tips til meg? 

Jeg høres kanskje sosialt dum ut, og det er mye sant. Jeg vet ikke hva folk gjør når de møtes mer enn 2-3. Jeg har gått glipp av de årene i mitt liv der jeg skulle bli vant til alt dette. Jeg har så mye angst for det, men jeg kan ikke bli holdt tilbake for alltid.  Haha, nå er jeg bare kvalm, og jeg har over en måned å planlegge på. Hjelp meg med å få til å gjøre noe stas for vennene mine! 

Kvinne 27

Anonymkode: 918fd...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!  Jeg tenker det kommer litt an på hvilke settinger du selv trives i, å hvor mange dere tenker å være. Vil du ha full fest, eller bare noe som går stille å rolig for seg? Om man ikke er så mange så synes jeg det er koselig å lage en litt bedre middag å ta noen glass vin til. Å  eventuelt ta en tur ut på byen om man liker/ønsker det ettepå. Om man tenker å være veldig mange, så er det mulig å lage noe enklere mat, feks pizza, nacho eller bare masse snacks å litt drikke til ( er vanlig for mange at man tar med egen drikke), men da syns jeg de som holder festen fikser med snacks. 

Du kan jo bare høre med vennene dine, hva de har lyst til. Om dere skal dra ut eller ta en rolig kveld hjemme?  Er mange muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva vennene dine liker å gjøre? Dra ut på byen?, ta ett glass vin og middag hjemme med noen få personer? Friluftsliv? 

Hadde jeg vært i din situasjon, tror jeg at det hadde holdt med å invitere 3-4 stk hjem til middag og noen glass vin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...