kvinneguide Skrevet 7. mars 2017 #21 Skrevet 7. mars 2017 4 minutter siden, Bootyhunter skrev: Er da bare å ta abort hvis det skjer og du ikke vil ha barn. Lett for en mann og si. For damer som oppdager å ha et liv inne i seg blir saken en annen. Og det å ta stilling til å gå igjennom prosessen med abort. Abort er ikke BARE 5
kvinneguide Skrevet 7. mars 2017 #22 Skrevet 7. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er sant, men det bør være gratis da? Kvir meg ikke for å ta abort, men litt synd hvis det er dyrt? Anonymkode: 57f66...b21 Null stress? Ikke alle som har tatt abort som er enig med deg der. Før man har vært igjennom det, ja. Men noe heeeelt annet når man står i det, kjenner graviditetsymptomene osv. 3
Gjest Axl Rose Skrevet 7. mars 2017 #23 Skrevet 7. mars 2017 54 minutter siden, Thyra skrev: Det er både enklere og billigere å sterilisere mannen.. Det er den som IKKE vil ha barn som må steriliseres.
Gjest Axl Rose Skrevet 7. mars 2017 #24 Skrevet 7. mars 2017 (endret) 1 time siden, kvinneguide skrev: Lett for en mann og si. For damer som oppdager å ha et liv inne i seg blir saken en annen. Og det å ta stilling til å gå igjennom prosessen med abort. Abort er ikke BARE Kjenner noen (to kvinner) som aldri har angret et sekund på å ha tatt abort. De visste godt de hadde liv inni seg, men de ville ikke ha barn. De visste godt at fosteret ikke led. Kjenner ingen som har angret. Faktisk aldri hørt om noen som angret. De vet godt hva de gjør de som velger abort. Vil man ikke ha barn så vil man ikke. Eller det ikke passer/er det beste å ikke få barn akkurat nå. Må tenke på fremtiden for barnet også hvis det skal bli født. Ikke BARE å få barn. Ja noen kan få psykisk reaksjon av abort, men mange får også psykisk reaksjon etter å ha fått barn! Endret 7. mars 2017 av Axl Rose
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #25 Skrevet 7. mars 2017 1 time siden, kvinneguide skrev: Null stress? Ikke alle som har tatt abort som er enig med deg der. Før man har vært igjennom det, ja. Men noe heeeelt annet når man står i det, kjenner graviditetsymptomene osv. For meg er ikke det noe stress. jeg får angst av tanken på å være gravid, så det er noe jeg aldri vill oppleve Anonymkode: 57f66...b21 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #26 Skrevet 7. mars 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dessverre ikke aktuelt, satser på jeg ikke har mulighet til å bli gravid Anonymkode: 57f66...b21 Hvorfor ler du av dette? Dersom du virkelig ikke ønsker å bli gravid, så bør du ta inn over deg hva du MÅ gjøre for å hindre dette. Du GIDDER ikke å sterilisere deg? Du bør være klar over at det vil ta deg mindre tid/smerte/tankekjør/etc/etc å utføre en sterilisering framfor en abort (eller å bære fram barnet dersom du blir gravid og ikke tar abort). Det ENESTE som hindrer gravidtet er sølibat. Men du er faktisk ikke helt sikker der heller, for du kan faktisk bli voldtatt og deretter gravid. Ja, dette er krisemaksimering. Men du sier jo at sølibat ikke er et alternativ. Sterilisering etter fylte 25 år er ett veldig godt alternativ! Anonymkode: a5233...1d4 2
2nje Skrevet 7. mars 2017 #27 Skrevet 7. mars 2017 2 timer siden, Bootyhunter skrev: Er da bare å ta abort hvis det skjer og du ikke vil ha barn. Det er da f... Ikke bare-bare 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #28 Skrevet 8. mars 2017 TS er redd for å "ødelegge" kropp og for det lille inngrepet en sterilisering innebærer, men en abort er null stress, tydelig at du ikke burde ha barn ja. Anonymkode: c7be9...2a7 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #29 Skrevet 8. mars 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: TS er redd for å "ødelegge" kropp og for det lille inngrepet en sterilisering innebærer, men en abort er null stress, tydelig at du ikke burde ha barn ja. Anonymkode: c7be9...2a7 Ts her. Bruker jo prevensjon, men det er ikke min feil om jeg plutselig hadde blitt gravid. Har aldri bedt om å være jente Anonymkode: 57f66...b21
boblevann Skrevet 8. mars 2017 #30 Skrevet 8. mars 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Bruker jo prevensjon, men det er ikke min feil om jeg plutselig hadde blitt gravid. Har aldri bedt om å være jente Anonymkode: 57f66...b21 Så lenge du har frivillig sex, blir du frivillig gravid. Det er kun voldtatte mennesker som kan bli ufrivillig foreldre. Du vet om risikoen. Steriliser deg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #31 Skrevet 8. mars 2017 TS, du virker som en svært enkel sjel. Sterilisering er det enkleste for deg. Anonymkode: d2811...bc1 1
kvinneguide Skrevet 8. mars 2017 #32 Skrevet 8. mars 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg er ikke det noe stress. jeg får angst av tanken på å være gravid, så det er noe jeg aldri vill oppleve Anonymkode: 57f66...b21 Du har gått igjennom en abortprosess og syntes det var null stress?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #33 Skrevet 8. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS, du virker som en svært enkel sjel. Sterilisering er det enkleste for deg. Anonymkode: d2811...bc1 Er ikke gammel nok for sterilisering Anonymkode: 57f66...b21
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #34 Skrevet 8. mars 2017 4 minutter siden, kvinneguide skrev: Du har gått igjennom en abortprosess og syntes det var null stress? Har aldri måtte ta abort, men er klar for å ta abort om jeg skulle være uheldig Anonymkode: 57f66...b21
kvinneguide Skrevet 8. mars 2017 #35 Skrevet 8. mars 2017 18 timer siden, Bootyhunter skrev: Kjenner noen (to kvinner) som aldri har angret et sekund på å ha tatt abort. De visste godt de hadde liv inni seg, men de ville ikke ha barn. De visste godt at fosteret ikke led. Kjenner ingen som har angret. Faktisk aldri hørt om noen som angret. De vet godt hva de gjør de som velger abort. Vil man ikke ha barn så vil man ikke. Eller det ikke passer/er det beste å ikke få barn akkurat nå. Må tenke på fremtiden for barnet også hvis det skal bli født. Ikke BARE å få barn. Ja noen kan få psykisk reaksjon av abort, men mange får også psykisk reaksjon etter å ha fått barn! Selv om de to du kjenner er fornøyd med valget og ikke angrer så er jo ikke prosessen lettvint, enten det er medisinsk eller kirurgisk. Ikke noe man bør ta lett på ihvertfall
kvinneguide Skrevet 8. mars 2017 #36 Skrevet 8. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har aldri måtte ta abort, men er klar for å ta abort om jeg skulle være uheldig Anonymkode: 57f66...b21 Ja nettopp. Og jeg sier at det er en helt annen situasjon når du står i det. Det føles ikke så lettvint lengre når du er midt oppe i det. Jeg tenker ikke bare på valget, men på selve inngrepet, enten det er medisinsk hjemmeabort eller kirurgisk
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #37 Skrevet 8. mars 2017 2 minutter siden, kvinneguide skrev: Ja nettopp. Og jeg sier at det er en helt annen situasjon når du står i det. Det føles ikke så lettvint lengre når du er midt oppe i det. Jeg tenker ikke bare på valget, men på selve inngrepet, enten det er medisinsk hjemmeabort eller kirurgisk Ikke for min del, jeg liker ikke barn osv, så det er absolutt ikke problem for meg. Men det er synd at det er så komplisert å ta abort Anonymkode: 57f66...b21
kvinneguide Skrevet 8. mars 2017 #38 Skrevet 8. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for min del, jeg liker ikke barn osv, så det er absolutt ikke problem for meg. Men det er synd at det er så komplisert å ta abort Anonymkode: 57f66...b21 Jeg forstår ikke at du er så redd for sterilisering men ikke abort. Jeg forstår heller ikke at du synes det koster for mye, å bruke prevansjon i årevis er heller ikke gratis.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #39 Skrevet 8. mars 2017 3 minutter siden, kvinneguide skrev: Jeg forstår ikke at du er så redd for sterilisering men ikke abort. Jeg forstår heller ikke at du synes det koster for mye, å bruke prevansjon i årevis er heller ikke gratis. Er ikke redd for sterilisering, men er dessverre ikke gammel nok til å sterilisere meg, kommer nok til å gjøre det når jeg er gammel nok. Ser jo også at med spiral er det lavere sannsynlighet for å bli gravid enn med sterilisering, hmm Anonymkode: 57f66...b21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå