AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Jeg mistenker at en av våre faste vikarer på jobb er i et ustabilt forhold med en mann som driver psykisk - og kanskje fysisk? terror. De har et barn på 2 år. Jeg la merke til flere ting, som måten han pratet til henne på på jobb i forrige uke, samt ufine meldinger på telefonen hennes mens jeg hadde lunsj etter han hadde vært innom. Vi er ikke "venner", på det viset at vi har forskjellige liv. Hun deltar ikke på sosiale ting utenfor jobb, og jeg er ikke spesielt utadvendt, så det er veldig vanskelig å skulle spørre rett ut. Jeg tok det opp med daglig leder, siden dette skjedde på jobb og siden vi er en liten arbeidsplass med få ansatte i vår avdeling. Vi har begge hørt rykter om samboeren lenge, men siden jeg ikke kjenner ham personlig har jeg tatt ting med en klype salt. Til nå. Jeg vet at han ikke er interessert i å være pappa på det viset å ha ansvar, men å bo sammen med dem. Har også hørt at han er suicidal. Når jeg har møtt han har han (uten henne til stede) dog virket hyggelig, sosial og utadvendt. Burde jeg gjøre noe? Jeg tenker jo barnevern med en gang, men kan det gjøre vondt verre på noe vis? Jeg har ikke barn selv og har vanskelig for å sette meg inn i situasjonen mtp hva jeg hadde ønsket at andre gjorde om de mistenkte... Anonymkode: 0b886...126
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Heller en gang for mye, enn en gang for lite http://www.vg.no/nyheter/innenriks/barnevernet/julie-m-brodtkorb-bedre-aa-varsle-barnevernet-en-gang-for-mye-enn-at-et-barn-skal-lide/a/23924419/ Anonymkode: 298f1...a5e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Ja barnevernet er rette jo plassen å ringe hvis man mistenker psykisk mishandling i et forhold. Har folk blitt helt ville for tiden eller? Ikke rart barnevernet er overarbeidet. Anonymkode: 4c7ee...598
funginger Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 Jeg ville spurt henne og selv om hun hadde nektet for det, sagt at jeg kunne komme å hente henne hvis det noen gang skulle være nødvendig. Jeg ville sagt helt ærlig at jeg hadde hørt rykter og lurte på hvordan det gikk hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå