Gå til innhold

Sort vindusramme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hvor man får tak i vinduer med sort ramme? Finner bare hvitt overalt...

Anonymkode: 4a919...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på vanlige vinduer som man setter inn i hus? De kommer i standardfarge(r) som er hvit evt. variasjoner av hvit, men ofte kan man bestille vinduer, dører, listverk etc.i den NCS-koden man ønsker og betale (mye) ekstra for det.

Skrevet (endret)

Jeg tenker på vinduer man setter inn i hus, ja. Listverk skal vi ikke ha. Finner bare hvitt overalt. Betaler gjerne for å slippe alt det hvite.

Endret av Olive
Skrevet
18 minutter siden, Olive skrev:

Jeg tenker på vinduer man setter inn i hus, ja. Listverk skal vi ikke ha. Finner bare hvitt overalt. Betaler gjerne for å slippe alt det hvite.

Da må du undersøke med den aktuelle leverandøren om de kan levere i den fargen du ønsker (NCS-kode eller fargekode om man vil), men jeg ville nok ha tenkt meg godt om. Svart ramme rundt vinduene blir veldig hardt og vil gjøre dem voldsomt dominerende. Jeg er absolutt tilhenger av litt utradisjonelle valg, men jeg mistenker at du ikke blir fornøyd med helt svarte vindusrammer i hele huset. Tenk i hvert fall på om du ikke kan bruke en svart som ikke er helt svart, men litt mykere. Har ikke fargekodene her nå, men "dempet sort" og "brunsvart" i Jotun sitt fargesystem (Fargehandelen har fargekodene) fremstår som svarte, men er ikke like harde som helt svart.

Du kan selvfølgelig også leie en maler og få dem malt etter at de er satt inn. Det kan faktisk bli billigere enn å bestille dem i spesialfarge og da ser du om du virkelig vil ha svarte vinduer før du bestemmer deg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Takk for svar! Har sendt forspørsel til et par leverandører nå. Vi bor i et hus som tidligere var en liten fabrikk, så har ganske industrielt preg. Tror at hvite rammer vil bli litt "romantisk" i forhold til resten av huset. Har forøvrig malt huset i dempet sort ute, så tipset ditt om å den fargen på karmen også tror jeg kan bli veldig bra :) 

edit: la ved et bilde lånt fra Google/Pinterest av ca. hva vi er ute etter. (Se bort i fra øvrig interiør)

IMG_1526.PNG

Endret av Olive
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke male selv?  Bestill vinduene ubehandlet, evt. bare grunnet.  Maler du før vinduene settes inn, så er det ingen stor jobb. 

Enig med deg.  Vinduer må slett ikke være hvite. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...