AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Lurer bare veldig enkelt på hvorvidt det egentlig er lov å tilby kosmetiske behandlinger som premie i konkurranser? Vet det er fyfy i bloggverdenen å reklamere etc for slikt, så når jeg så en bedrift på den lille hjemplassen min hadde facebookkonkurranse om det stusset jeg litt. Anonymkode: ced0c...c00
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer bare veldig enkelt på hvorvidt det egentlig er lov å tilby kosmetiske behandlinger som premie i konkurranser? Vet det er fyfy i bloggverdenen å reklamere etc for slikt, så når jeg så en bedrift på den lille hjemplassen min hadde facebookkonkurranse om det stusset jeg litt. Anonymkode: ced0c...c00 Du kan jo høre med Forbrukerrådet, og også tipse Forbrukerrådet om det som du forteller om her dersom det er ulovlig. Anonymkode: 45910...f57
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Hvorfor skal det være mer fy enn å vinne en turbukse fra en sportsbutikk? Det er frivillig å delta. Går du aldri tur, er du ikke med i konkurransen til sportsbutikken. Føler du ikke for å forstørre leppene dine, deltar du ikke i konkurransen til salongen. Evt gir du bort premien til noen som har bruk for den. Anonymkode: 8784a...bc1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 http://www.krsby.no/nyheter/flere-klinikker-i-kristiansand-reklamerer-ulovlig-for-botox-68735 https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/forskrift-om-markedsforing-av-kosmetiske/id92501/ Fra forskriftens § 8. Vurdering av markedsføringen "Grensen mellom markedsføring og informasjon er vanskelig å trekke skarpt, og vil måtte vurderes skjønnsmessig i det enkelte tilfelle. Ved en slik helhetsvurdering av markedsføringen, skal det legges avgjørende vekt på hvordan markedsføringen fremstår hos den jevne forbruker, jf. også merknadene til § 2. Flere faktorer vil kunne være relevante i vurderingen, for eksempel i hvilken kontekst reklamen er framsatt i og hvilket medium som er benyttet, hvilken effekt annonseringen kan ha på den antatte målgruppen og om det er et underliggende budskap i annonsen. Det skal legges en ekstra streng fortolking til grunn dersom markedsføringen kan sies å være spesielt rettet mot unge." Anonymkode: 70266...fcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå