AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Er det noen som vet om chippen kan slutte å virke? Kattedøren min vil ikke registrere den ene katten min mens den fint registrerer den andre katten. Lurer på om det kan være chippen det er noe galt med. Skal ta en tur til dyrlegen for å få den scannet men har ikke tid før på fredag så håper kanskje noen vet om dette kan være en mulighet Anonymkode: 1644e...e05
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 Pus har forresten hatt chippen i rundt 6 år om det har noe å si. Anonymkode: 1644e...e05
Tvist Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Chippen kan vandre,men det er mest rett etter at den ble satt inn. Har du fått den avlest etter at den ble satt inn?
Minya Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Chippen kan rusle helt ned forbi skuldrene om du er uheldig. Hvis du klemmer litt på huden der chippen pleier å sitte, omtrent midt mellom skulderbladene, kan du kjenne den om den sitter der den skal. Chippen kjennes ut som et litt stort riskorn. Gamlepus sin chip ligger litt på skakke, men leses fortsatt godt. Minstemann sin chip ligger litt langt ned mellom skuldrene, så han har mer trøbbel med fóringstasjonene våre. Men vi tror det kan ha mer med at han er så lang i beina at chippen kommer for langt opp.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 7 timer siden, Tvist skrev: Chippen kan vandre,men det er mest rett etter at den ble satt inn. Har du fått den avlest etter at den ble satt inn? Jeg kjenner chippen gjennom huden så jeg vet at den er der. Passet på at selve chippen var under scanneren på døren d jeg prøvde å registrere henne. Jeg sjekker chippen ved årskontroll. Forrige var i fjor sommer og da var alt i orden 3 timer siden, Minya skrev: Chippen kan rusle helt ned forbi skuldrene om du er uheldig. Hvis du klemmer litt på huden der chippen pleier å sitte, omtrent midt mellom skulderbladene, kan du kjenne den om den sitter der den skal. Chippen kjennes ut som et litt stort riskorn. Gamlepus sin chip ligger litt på skakke, men leses fortsatt godt. Minstemann sin chip ligger litt langt ned mellom skuldrene, så han har mer trøbbel med fóringstasjonene våre. Men vi tror det kan ha mer med at han er så lang i beina at chippen kommer for langt opp. Ja jeg har funnet den. Den er litt flyttet, men den er fortsatt på skulderbladet. Vet du om dyrlegen liksom kan dytte den litt lenger opp? Synes hele greia er ganske rart. Den andre katten har hatt chippen sin to år lengre og den fungerer fortsatt. Har litt problemer nå for katteluken må alltid være åpen og det er en nabokatt som sniker seg inn og spiser all kattematen Anonymkode: 1644e...e05
Minya Skrevet 9. mars 2017 #6 Skrevet 9. mars 2017 (endret) På 7.3.2017 den 13.51, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner chippen gjennom huden så jeg vet at den er der. Passet på at selve chippen var under scanneren på døren d jeg prøvde å registrere henne. Jeg sjekker chippen ved årskontroll. Forrige var i fjor sommer og da var alt i orden Ja jeg har funnet den. Den er litt flyttet, men den er fortsatt på skulderbladet. Vet du om dyrlegen liksom kan dytte den litt lenger opp? Synes hele greia er ganske rart. Den andre katten har hatt chippen sin to år lengre og den fungerer fortsatt. Har litt problemer nå for katteluken må alltid være åpen og det er en nabokatt som sniker seg inn og spiser all kattematen Anonymkode: 1644e...e05 Nei, det går ikke. Skal du "flytte" chippen, må den gamle chippen ut, og en ny chip settes inn på nytt. Og det forsikrer heller ikke om at den nye chippen blir "der den skal". Men det kan hende at katten din ikke helt skjønner hvordan den skal stå for at kattedøren skal lese chippen dens. Minstemann her i huset er jo såpass høy pga lange bein at chipleserne på fórstasjonene står litt lavt for å lese chippen hans. Han måtte lære at han måtte legge seg nesten helt nedi gulvet for at matskåla skulle åpne seg. Kanskje katten din bare må lære seg å dytte nesa litt nærmere døra før den gir opp? Endret 9. mars 2017 av Minya
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå