Gå til innhold

Ikke fullført VGS - fag som privatist - vitnemål - Samordna opptak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal søke studier til høsten. Jeg fullførte ikke VGS, bare noen fag. Har i etterkant tatt fag jeg mangler som privatist og har til sommeren fagene som går under 23/5 regelen. Dvs at jeg da har studiekompetanse.

Til mine spørsmål: Når jeg skal laste opp vitnemål på samordna opptak, så har jeg bare det kompetansebeviset jeg har fått tilsendt fra VGS som jeg tidligere gikk på, altså et ufullstendig vitnemål. Skal det lastes opp? Hva med fagene jeg har tatt som privatist? Skal jeg ta kontakt med fylkeskommunen som lager et nytt og fullstendig vitnemål for meg? Eller hvordan fungerer dette? TAKK! 

Anonymkode: d527a...154

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Det kompetansebeviset på de fagene du har tatt som privatist må du bestille (i god tid) fra privatistkontoret. Så må du sende det i posten til høyskolen(e) 😊

Anonymkode: 48c0b...dd9

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Det kompetansebeviset på de fagene du har tatt som privatist må du bestille (i god tid) fra privatistkontoret. Så må du sende det i posten til høyskolen(e) 😊

Anonymkode: 48c0b...dd9

Så når jeg er ferdig med fagene til sommeren, så skal jeg "bestille" et fullstendig vitnemål fra privatistkontoret og sende det i posten til de skolene jeg har søkt? Er det ikke mulig å laste det opp på samordna opptak i etterkant slik at jeg liksom har alt på en plass? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når jeg er ferdig med fagene til sommeren, så skal jeg "bestille" et fullstendig vitnemål fra privatistkontoret og sende det i posten til de skolene jeg har søkt? Er det ikke mulig å laste det opp på samordna opptak i etterkant slik at jeg liksom har alt på en plass? 

Nei, du bestiller karakterutskrift for de fagene du har tatt. Når du får karakterutskriften kan du sende det inn som tilleggsinformasjon. Dersom du ønsker alt inn på ett vitnemål må du ta kontakt med den tidligere skolen din. I realiteten spiller det uansett ingenting om du har det på ett vitnemål, eller om du sender inn tilleggskarakterer. 

Anonymkode: ae16c...078

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du bestiller karakterutskrift for de fagene du har tatt. Når du får karakterutskriften kan du sende det inn som tilleggsinformasjon. Dersom du ønsker alt inn på ett vitnemål må du ta kontakt med den tidligere skolen din. I realiteten spiller det uansett ingenting om du har det på ett vitnemål, eller om du sender inn tilleggskarakterer. 

Anonymkode: ae16c...078

Tenkte bare at det blir mer oversiktlig å ha alt på samme ark. Men ok! Takk for svar :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...