AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Jeg registrerte meg som arbeidssøker for 1 uke siden,og la inn søknad om dagpenger.Forstod det sånn at jeg 14 dager fra denne datoen skal fylle ut og sende inn meldekort.Det står også i en melding fra en NAV ansatt at jeg må sende meldekort hver 14.dag. Problemet er at når jeg nå logger inn på nav.no står det at meldekort skulle vært innsendt senest i går.Dette må vel være feil?Jeg var jo i full jobb frem til tirsdag forrige uke.Skal jeg sende inn meldekort etter kun 1 uke? Har ikke fått noe svar på søknad om dagpenger enda heller. Står at forventet saksbehandlingstid er 21 dager. Tenker på å kontakte NAV for sikkerhets skyd,men blir takknemmelig om noen vet er om hva som er rett og galt her. Anonymkode: 35042...768
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 Det er ingen sammenheng mellom når du registrer deg og når du skal sende første meldekort, annet enn at du får en dato som er seinest to uker etter at du registrerte deg. Anonymkode: f9074...a1e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #3 Skrevet 6. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen sammenheng mellom når du registrer deg og når du skal sende første meldekort, annet enn at du får en dato som er seinest to uker etter at du registrerte deg. Anonymkode: f9074...a1e Så det betyr at jeg må sende meldekort allerede nå? Anonymkode: 35042...768
Angelheart2 Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Ja, hvis det står meldekort tilgjengelig nå så skal du sende nå. Som ......a1e sier så er det ingen sammenheng mellom meldetidspunkt om når du registrerer deg. Halvparten av de som sender meldekort sender i partallsuker og halvparten i oddetallsuker. Send inn med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå