Gå til innhold

Hvorfor er noen så opptatte av alder/datoer/bursdager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke hvor jeg skulle poste dette, men prøver her..:-)

Jeg vet om noen, og er forøvrig venn med flere på Facebook som ser ut til å være veldig opptatt av bursdager/tid/datoer/alder osv. 

F.eks. ei i svigerfamilien min som har en lettere psykisk utviklingshemming påpeker stadig "nå er det 2 måneder til bursdagen min, da blir jeg endelig 24" 

Er ikke det litt spesielt?

Ser også noen poste på Facebook:

"i dag er datteren min 4 måneder gammel:)" 

"i dag er det 12 år siden farmor døde"

Når jeg selv har bursdag tenker jeg ikke noe særlig over det, annet enn at jeg vil ha en fin dag med familien min, men det ser ut til at noen lager et stort nummer ut av bursdagen sin? F.eks. "Nå er det 15 dager til bursdagen min" 

Ser at dette blir litt klønete formulert av meg, men håper noen skjønner hva jeg mener.. 

Bare jeg som klør meg litt i hodet av dette?

Anonymkode: 80153...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppmerksomhet kanskje? Ellers vet jeg ikke. Har i grunn lurt på det samme. Ville aldri lagt ut en status på Facebook for å fortelle at jeg har bursdag om to uker. Ei heller at det er x antall uker siden at katta mi døde. 

De færreste kunne ikke brydd seg mindre uansett, og de som bryr seg vet det allerede uansett

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt spesielt, men jeg ville aldri (!) ha trukket frem en psykisk utviklingshemmet person som eksempel. Her bør man være litt raus og ha en høyere terskel for hva man reagerer på. 

Anonymkode: b2ee8...6f7

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt spesielt, men jeg ville aldri (!) ha trukket frem en psykisk utviklingshemmet person som eksempel. Her bør man være litt raus og ha en høyere terskel for hva man reagerer på. 

Ikke jeg som er ts, men er faktisk ikke bare utviklingshemmede personer som gjør dette, utrulig nok :P 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, KillerKitty skrev:

Ikke jeg som er ts, men er faktisk ikke bare utviklingshemmede personer som gjør dette, utrulig nok :P 

Det er jeg klar over, men jeg siktet til eksempelet til TS. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selv poster jeg aldri slikt på Facebook, og kunne aldri tenke meg å gjøre det. Men jeg elsker å ha bursdag, så jeg informerer flittig mine nærmeste venner og kjæreste om at: "Nå er det bare(!!) 3 mnd, 2 mnd, 1 mnd, 3 uker, 2 uker , 9 dager!!!Osv til min bursdag!!!" :fnise: Er overdrevent glad i bursdager generelt også da, ikke bare min egen. Gleder meg nesten mer til mine venners bursdager enn de selv gjør! Men er fullt klar over at det er litt sært da, får ofte høre at jeg er som et barn når det gjelder bursdager, haha.

Så jeg skjønner tanken, men det å dele offentlig på Facebook syntes jeg er sært ja.

Endret av Winry
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...